نحوه استفاده از کود سه بیست

نحوه استفاده از کود سه بیست چگونه است؟ آموزش کامل

در این مطلب شما را با چگونگی و نحوه استفاده از کود سه بیست آشنا خواهیم کرد. کود سه بیست یا کود کامل به عنوان بهترین نوع کود شیمیایی برای پرورش گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. بهتر است به دلیل محافظت از محیط زیست از کودهای شیمیایی در باغات استفاده نشود. برای آشنایی با نحوه استفاده از کود سه بیست با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از کود سه بیست

نحوه استفاده از کود سه بیست

نحوه استفاده از کود سه بیست و در نظر گرفتن بهترین زمان برای انجام این کار می تواند سبب رشد بهتر و گلدهی گیاه شود. بهتر است در فصولی مانند بهار و تابستان اقدام به کوددهی کنید زیرا گیاهان هنوز گل نداده اند و باید قبل از جوانه زنی کوددهی را شروع کنید. کود سه بیست به صورت پودری و محلول در بازار و فروشگاه اینترنتی رویان تیسان وجود دارد که می توانید آن را بر اساس نوع گیاه انتخاب کنید. بهتر است برخی از گیاهان به صورت محلول و برخی دیگر به شکل پودری از این کود بهره مند شوند.
در خصوص نحوه استفاده از کود سه بیست در فصل پاییز و زمستان باید به این نکته اشاره کنیم که گیاهان در این فصل در خواب زمستانی هستند پس کوددهی به آن ها هیچ فایده ای ندارد و نمی تواند باعث رشد آن ها شود. بهترین مقدار برای کوددهی هر دو ماه یکبار می باشد.
میزان استفاده از کود سه بیست به عوامل مختلفی نظیر عمر گیاه، میزان رشد آن، متراژ زمین ، باغچه و گلدان، میزان پراکندگی برگ ها و ساقه ها، فصل و … بستگی دارد. در برخی از شرایط مانند زمانی که گیاه در حال گلدهی است به هیچ عنوان نباید از کود سه بیست استفاده کنید چون به سرعت سبب تضعیف گل ها خواهد شد. در زمین های کشاورزی که متراژ بالایی دارد می توان از ۳ کیلو کود در ۱۰۰۰ لیتر آب استفاده کنید. اما برای گلدان های خانگی و کوچک باید از یک قاشق چای خوری در یک لیتر آب استفاده کنید.

طرز استفاده از کود سه بیست محلول

برخی از افراد در هنگام استفاده از کودهای محلول تصور می کنند که باید آن را به تنهایی بر روی برگ ها و ساقه گیاه بپاشند. در صورتی که نباید این نوع از کودها را به تنهایی استفاده کرد. چون بسیار غلیظ هستند و می توانند گیاه را بسوزانند. بهترین نحوه استفاده از کود سه بیست این است که آن را با مقداری آب ترکیب کنید تا غلظت آن از بین برود. سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و بر روی برگ و ریشه گیاه آب پاشی کنید.

نحوه استفاده از کود سه بیست

طرز استفاده از کود سه بیست پودری

کودهای پودری به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید آن را در آب حل کنید و بر روی برگ ها و ساقه گیاه اسپری کنید. اما اگر قصد دارید آن را به شکل پودری مورد استفاده قرار دهید به هیچ عنوان نباید آن را بر روی برگ ها بریزید. بلکه بهترین روش این است که پودر را بر روی خاک پخش کنید تا جذب آن شود. وجود کودهای کامل یا کود سه بیست در خاک می تواند روند جذب مواد مغذی توسط ریشه را سرعت ببخشد و در مدت زمانی کوتاه شاهد رشد و شکوفایی گیاه مورد نظر خود باشید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” کاربرد کود سه بیست ” به گیاهانی مانند سانسوریا، قاشقی، کاکتوس و … اشاره کردیم که مصرف این کود چه تاثیری بر روی رشد آن ها دارد.

کلام آخر!

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد بهتر است از کودهای شیمیایی مانند کود سه بیست در باغات کشاورزی استفاده نشود. زیرا نفوذ آن در خاک می تواند ذخایر آب زیر زمینی را آلوده کند به نحوی که مصرف محصولات کشاورزی که با این کودها رشد می کند برای سلامت انسان مضر خواهد بود. بهترین کود برای استفاده در باغات کود زیستی یا کود بیولوژیک است. اگر به دنبال کودی هستید که عملکردی همانند قارچ کش بیولوژیک یا آفت کش بیولوژیک داشته باشد پیشنهاد ما کود زیستی است. کود سبز، کود حیوانی و … به عنوان قارچ زیستی نیز شناخته می شوند. این کودها دارای خواص بی شماری هستند که در مطالب گذشته به بررسی جوانب مختلف آن پرداختیم.

۳.۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *