بهترین کود برای درخت آلو

بهترین کود برای درخت آلو چیست؟ + راهنمای کامل

استفاده از بهترین کود برای درخت آلو باعث رشد و میوه دهی بهتر آن می شود. آلو یکی از خوشمزه ترین میوه هایی محسوب می شود که برای بهره مندی از ثمره درخت آن، باید نکاتی همچون کوددهی مناسب و به موقع را فراموش نکنیم. در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین کود برای درخت آلو خواهیم پرداخت.

بهترین کود برای درخت آلو

بهترین کود برای درخت آلو

بهتر است قبل از پرداختن به بهترین کود برای درخت آلو به یک نکته مهم توجه کنیم و آن هم این است که درخت آلو برای رشد عالی نیاز به خاک مرطوب و زهکشی مناسب دارد. اگر خاک آن ها غنی از مواد آلی باشد شکوفایی و میوه دهی آن ها به بهترین شکل انجام می شود. به همین دلیل اضافه کردن کمپوست و مواد آلی به خاک مانند کودهای حیوانی و دامی پوسیده و خاک برگ می تواند زمینه را برای رشد بهتر خاک فراهم کند. این نوع از کودها سطح رطوبت خاک را سازگار با نیاز درخت می کند و باعث می شود تا مواد مغذی مانند نیتروژن و فسفر به آن برسد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را کسب کنید باید از ۳ اینچ کود آلی در هنگام کاشت درخت در ۱۲ اینچ خاک ترکیب کنید. در ادامه به معرفی بهترین کود برای درخت آلو اشاره می کنیم.

خرید قارچ کش زیستی و قارچ کش بیولوژیک با کیفیت عالی

مالچ آلی

یکی از دشمن های درخت آلو، رشد علف های هرز است. این علف ها برای رشد مواد مغذی مورد نیاز خاک را به خود جذب می کند و خاک را برای تغذیه درخت فقیر می کند. یکی از روش هایی که می توان علاوه بر افزایش کیفیت خاک از رشد علف های هرز جلوگیری کرد استفاده از مالچ آلی است. این نوع کود باعث می شود تا ریشه های درخت زردآلو خنک شوند و از تبخیر رطوبت سطح خاک جلوگیری شود. این موضوع در اقلیم های گرم و خشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا زاویه تابش خورشید در این اقلیم ها بسیار تند است و اغلب گیاهان و درختان دچار خشکی خاک می شوند و گیاه را دچار فقر نیتروژن می کنند.

کود سنتی

درختان زردآلو باید فقط یک بار در سال و در فصل بهار به وسیله کود سنتی تغذیه شوند. زیرا در فصل بهار وارد مرحله رشد می شوند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با کود کامل یا کود شیمیایی آشنا هستید. این کودها به نام کود سه بیست نیز شناخته می شود و این عدد به معنای استفاده از عنصر فسفات، پتاسیم و نیتروژن به میزان ۲۰ درصد است. در برخی از کودها نسبت های عناصر مغذی جابجا می شوند و به عنوان کودهای ۱۰-۱۰-۱۵-۱۰ شناخته می شوند. درخت آلو به این کودها واکنش خوبی نشان می دهد و تمام عناصر مغذی موجود در آن را جذب می کند.

 

بهترین کود برای درخت آلو

نکات مهم در کوددهی درخت آلو

استفاده از بهترین کود برای درخت آلو نیاز به برنامه ریزی دقیق و مناسب دارد. مقدار دقیق کود مورد نیاز به اندازه درخت بستگی دارد. به طور مثال برای اینچ قطر درخت باید به اندازه ۱۰ پوند ازت استفاده کرد. پس برای درختان نوجوان آلو که قطر آن ها ۳ اینچ است باید از یک سوم پوند استفاده کنیم. هنگامی که از کودهای دارای ازت برای درخت آلو استفاده می کنید به هیچ عنوان نباید بخش های حساس درخت را لمس کنید و باید سریعا اقدام به آبیاری فوری آن کنید تا مواد مغذی به ریشه درخت برسد. فردی که در حال کوددهی به درخت است باید دقت زیادی در اندازه گیری کود به خرج دهد. زیرا اگر از کود به میزان زیاد و یا در فصل نامناسب استفاده کنید درخت آلو می سوزد و دیگر قادر به میوه دهی نخواهد بود.

بهتر است کاشت درخت آلو در فصل پاییز انجام شود و بین درختان یک و نیم متر فاصله باشد تا فضای مورد نیاز برای رشد آن ها مهیا باشد. البته می توانید کاشت را در فصولی مانند بهار یا تابستان هم انجام دهید اما در این شرایط باید آب دهی را بیشتر و منظم تر کنید.

نحوه خرید بهترین کود برای درخت آلو

در حال حاضر برندها و مجموعه های زیادی در تولید کودهای شیمیایی،کود بیولوژیک، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کود سبز و … فعالیت می کنند که علاوه بر آن اقدام به تولید و فروش محصولاتی نظیر آفت کش بیولوژیک، قارچ کش زیستی و قارچ کش بیولوژیک می کنند که یکی از معتبرترین آن ها مجموعه ” رویان تیسان ” است.

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *