کاربرد کود سه بیست

کاربرد کود سه بیست چیست؟ همه چیز درباره کود سه بیست

مطلب پیش روی شما را به کاربرد کود سه بیست اختصاص داده ایم. این کودها که به نام کود کامل هم شناخته می شوند خواص و فواید بی شماری برای رشد گیاهان دارند. این کود برای گیاهانی نظیر سانسوریا، قاشقی و سایر گیاهان آپارتمانی مناسب می باشد. برای آشنایی با کاربرد کود سه بیست با ما همراه باشید.

کاربرد کود سه بیست

کاربرد کود سه بیست

آیا با کاربرد کود سه بیست آشنا هستید؟ کودهای سه بیست دارای ترکیبی از فسفات ، پتاسیم و ازت به میزان مساوی هستند که به نام کود کامل نیز شهرت دارند. منظور از کود کامل، کودی است که تمام عناصر مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه را در خود دارد. قطعا استفاده از یک کود مناسب می تواند روند رشد و نمو گیاه را بهبود دهد. توصیه می کنیم به جای استفاده از کودهای مختلف که هر کدام دارای یک خاصیت جداگانه هستند از کودهایی استفاده کنید که تمام عناصر مورد نیاز را یکجا دارند. کود سه بیست یکی از انواع کود شیمیایی محسوب می شود که نام اختصاری آن NPK می باشد.
برخی از تولید کنندگان و برندهای کود کامل علاوه بر سه عنصر فسفات، ازت و پتاسیم از سایر عناصر نظیر روی ، منگنز ، آهن و بورات نیز استفاده می کنند و همین عامل سبب می شود که کاربرد کود سه بیست و خواص آن بسیار زیاد باشد. همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم بهتر است از کودهای شیمیایی در زمین های زراعی و برای رشد بهتر درختان استفاده نشود. زیرا با نفوذ به لایه های زیرین زمین سبب آلودگی ذخایر آبی می شوند. بهترین انتخاب برای استفاده از این کودها، گلدان ها و مکان هایی است که به طور مستقیم با ذخایر آب زیر زمینی در ارتباط نیستند. همچنین پرورش صیفی جات، میوه ها و خوراکی ها با کودهای شیمیایی می تواند برای سلامت انسان مضر باشد.

کود سه بیست برای گیاه دیفن باخیا

یکی از علائمی که نشان می دهد گیاه دیفن باخیا نیاز به کود سه بیست دارد زرد شدن و افتادن برگ هاست. توصیه می کنیم که اجازه ندهید این اتفاق برای گیاه بیفتد اما در صورت مشاهده این علائم باید سریع اقدام به استفاده از کود سه بیست کنید. کاربرد کود سه بیست برای بسیاری گیاهان آپارتمانی به اثبات رسیده است. دیفن باخیا از زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ هایی پهن و سبز است که می تواند محیط زندگی و کار شما را جذاب تر و دلنشین تر کند.

کود سه بیست برای گل رز

گل رز یکی از محبوب ترین و زیباترین گل ها برای کاشت در باغچه است. این گل در رنگ های مختلفی رشد می کند. اگر مواد مغذی در طول سال به آن برسد همواره سبز و گلدار می ماند. در غیر این صورت شاهد از بین رفتن گل های آن خواهیم بود. فسفات، پتاسیم و ازت عناصری هستند که گل رز برای رشد خود به آن ها نیاز دارد اما نقش ازت پررنگ تر از سایرین می باشد.

کود سه بیست برای گیاه قاشقی

از دیگر مواردی که می توان در خصوص کاربرد کود سه بیست بیان کرد رشد گیاه قاشقی است. بر خلاف گل رز که ازت نقش مهمی در رشد آن دارد می توان گفت که در رشد گیاه قاشقی عنصر پتاسیم موثر است. بسیاری از گیاهان قاشقی که بعد از مدت زمانی کوتاه خشک می شوند دچار کمبود پتاسیم هستند.

کاربرد کود سه بیست

کود سه بیست برای گندم

گندم از بااهمیت ترین دانه های غلات به شمار می رود که کاشت آن در زمین های کشاورزی بسیار رایج است. نگهداری و مراقبت از آن ها در دوره رشد می تواند باردهی خوبی را به همراه داشته باشد. کود سه بیست برای رشد گندم لازم است و فسفات نقش مهمی بر عهده دارد. اگر می خواهید گندم در فصول سرد سال مانند زمستان دچار سرما زدگی نشود و میزان پنجه زنی آن بیشتر شود باید از کود کامل استفاده کنید تا شاهد تقویت و بزرگ تر شدن دانه های آن نیز باشید.

کود سه بیست برای کاکتوس

کاکتوس از مقاوم ترین گیاهانی محسوب می شود که نه تنها در محیط آپارتمانی بلکه در محیط باز نیز می توان از آن نگهداری کرد. برخی از مواقع شاهد ترک خوردن این گیاه هستیم که نشان دهنده کمبود پتاسیم و فسفات است. در هنگام تهیه کود کامل باید نوعی از آن را انتخاب کنید که دارای پتاسیم و فسفر بیشتر اما ازت کمتری باشد.

کود سه بیست برای سانسوریا

کمتر کسی را پیدا می کنید که علاقه ای به گیاه زیبای سانسوریا نداشته باشد. این گیاه از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی در جهان محسوب می شود که برای رشد خود نیاز به هر سه عنصر فسفات، پتاسیم و ازت دارد. پس استفاده از کود کامل می تواند تاثیر بسیار شگفت انگیزی در رشد آن داشته باشد.

خرید کود سه بیست

بسیاری از تولیدکنندگان مانند مجموعه ” رویان تیسان ” اقدام به فروش اینترنتی انواع کود می کنند. در این فروشگاه علاوه بر کود کامل می توانید اقدام به خرید کود زیستی ، کود بیولوژیک و قارچ کش زیستی کنید. همچنین فروش آفت کش بیولوژیک و قارچ کش بیولوژیک نیز توسط این برند انجام می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *