بهترین کود برای درخت انبه

بهترین کود برای درخت انبه چیست؟ + راهنمای کامل

انتخاب بهترین کود برای درخت انبه موجب می شود تا رشد درخت و باردهی آن به بهترین شکل انجام شود. علاوه بر کوددهی باید به میزان آبیاری درخت نیز توجه شود. برای ریشه دوانی این درخت بهتر هفته ای ۱ بار آن آب دهید تا ریشه های آن در خاک عمیق شوند. در ادامه مطلب به بررسی بهترین کود برای درخت انبه خواهیم پرداخت.

بهترین کود برای درخت انبه

بهترین کود برای درخت انبه

بهترین کود برای درخت انبه دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ انبه یکی از پرخاصیت ترین میوه هایی است که نقش بزرگی در سلامت بدن ایفا می کند. پرورش درخت انبه نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای دارد. به طور کلی می توان گفت که مهم ترین عامل در رشد این درخت مرطوب بودن و در برخی مواقع خشک بودن خاک است. اما این موضوع به معنی خشکی کامل خاک نیست. بلکه به این معنی است که در فصول مرطوب و بارشی، آب باران برای رشد درخت کافی است. بهترین کود برای درخت انبه کودی است که سبب افزایش PH خاک شود. به همین دلیل می توان گفت که این درخت در خاک هایی که دارای پیت موس هستند بهتر رشد می کنند. ترکیبی از پنجاه درصد پیت موس و پنجاه درصد زمین برگ است. این ترکیب برای تولید استاندارد میوه انبه کاربرد دارد.

خرید کود بیولوژیک و کود زیستی با بهترین قیمت

کود کامل برای رشد درخت انبه

از دیگر کودهایی که برای رشد درخت انبه مورد استفاده قرار می گیرد کود کامل است. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که منظور از کود کامل، کودی است که دارای سه عنصر فسفر، پتاسیم و نیتروژن به میزان یکسان است. بر روی بسته بندی این کودها اعدادی مانند ۱۰-۱۰-۱۰ یا ۲۰-۲۰-۲۰ را مشاهده خواهید کرد. همچنین کودهایی که حاوی منیزیم هستند نیز گزینه مناسبی به شمار می روند.

کوددهی درخت انبه جوان

بهتر است درختان انبه در سال اول یا دوم زندگی خود از کودهای کامل به مقدار زیاد استفاده نکنید. زیرا زمینه را برای تضعیف گیاه فراهم می کند. در مطالب گذشته اشاره کردیم که کوددهی باید در هنگام نیاز درخت انجام شود. اگر تخصصی در حوزه آزمایش خاک دارید می توانید خاک را تست کنید و میزان کمبود هر کدام از عناصر را تشخیص دهید. در غیر این صورت آن را به دست یک فرد متخصص بسپارید. کوددهی در فصول نامناسب و به مقدار زیاد می تواند درخت را دچار شوک کند. کودهای کاملی که دارای ۶ الی ۱۰ درصد نیتروژن ، ۶ الی ۱۰ درص فسفر و ۴ الی ۶ درصد منیزیم می باشند بهترین کود برای درخت انبه به شمار می روند. البته از کودهای کامل که به جای منیزیم از پتاسیم استفاده می شود نیز توصیه می شود.

کوددهی درخت انبه بالغ

در کوددهی درخت انبه باید نیمی از کود را در هنگام گلدهی و نیم دیگر بعد از برداشت میوه انجام شود. کودهایی که برای درختان انبه بالغ توصیه می شود باید دارای ۹ الی ۱۵ درصد پتاسیم باشد. اگر قصد دارید از کودهایی که دارای نیترون هستند استفاده کنید باید قبل از گلدهی اقدام به این کار کنید.

بهترین کود برای درخت انبه

نکات مهم در خصوص کوددهی انبه

طبق تحقیقاتی که در خصوص کوددهی درخت انبه انجام شده نشان می دهد کودهایی که دارای عناصر ریز مغذی هستند برای رشد درختان انبه ضروری می باشند. کسب نتیجه به ۱ الی ۴ هفته زمان نیاز دارد. شما می توانید کیت مخصوص آزمایش خاک را به منظور تست خاک انجام دهید. اگر درخت انبه در خاک ماسه ای کاشته شود نسبت به درختانی که در خاک رس یا لوم کاشته می شوند نیاز کود بیشتری دارند.

تاثیر کود بیولوژیک در رشد درخت انبه

شما می توانید کود بیولوژیک یا کود زیستی به منظور رشد درخت انبه استفاده کنید. اما مشاهده نتیجه نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. کود زیستی دارای عملکرد ویژه ای است به این معنی که درختانی که با کود زیستی تقویت می شوند به مرور زمان فاقد هر گونه آفت یا قارچ خواهند بود. زیرا کود بیولوژیک به صورت قارچ کش زیستی و قارچ کش بیولوژیک عمل می کند.
در حال حاضر بسیاری از کشاورزان برای رشد محصولات کشاورزی و باغات از آفت کش بیولوژیک و کودهای ارگانیک بهره می برند. خوشبختانه تعداد کشاورزانی که از کود ارگانیک استفاده می کنند روز به افزایش است.

۴.۴/۵ - (۶۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *