بهترین کود بیولوژیک

بهترین کود بیولوژیک چیست؟ آشنایی با بهترین کود بیولوژیک

بهترین کود بیولوژیک کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟ خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رواج استفاده از کود بیولوژیک یا کود زیستی هستیم. زیرا جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی به حساب می آیند و هیچ نقشی در آلودگی محیط زیست، آلودگی ذخایر آب های زیر زمینی و … ندارند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کود بیولوژیک بپردازیم.

بهترین کود بیولوژیک

بهترین کود بیولوژیک

استفاده از بهترین کود بیولوژیک دارای میکروارگانیسم ها و سلول های زنده هستند که بکارگیری از آن ها می تواند باعث رشد بهتر گیاه و شادابی آن شود. هنگامی که از بهترین کود بیولوژیک یا کود زیستی استفاده می کنید سطح خاک پر از مواد مغذی شده و ریشه گیاه به خوبی آن را جذب می کند. اگر بخواهیم قیمت این کودها را با کودهای شیمیایی بسنجیم باید بگوییم که کود زیستی از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است و می تواند به عنوان قارچ کش زیستی یا آفت کش بیولوژیک و یا قارچ کش بیولوژیک  عمل کند.
شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که با وجود مزایایی که برای کودهای زیستی وجود دارد چرا کشاورزان از کود شیمیایی برای رشد محصولات کشاورزی استفاده می کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که کود شیمیایی باعث رشد سریع محصولات می شود و جمعیت جهان نیز روز به روز در حال افزایش است. اگر از کودهای شیمیایی استفاده نکنیم نمی توانیم نیاز جمعیت را به مواد غذایی پاسخگو باشیم. در حال حاضر تلاش می شود تا کودهای زیستی قوی تر از دیروز ظاهر شوند و بتوانند تاثیر بسیار زیادی بر رشد سریع تر محصولات کشاورزی داشته باشند.

قارچ

قارچ یکی از بهترین کودهای بیولوژیک شناخته می شود. زیرا ارتباط بسیار خوبی بین آن و گیاه وجود دارد. قارچ قادر است مواد مغذی مانند فسفر را از خاک جذب و آن را در اختیار ریشه گیاه قرار دهد. گیاهانی که از قارچ استفاده می کنند در برابر شرایط سخت اقلیمی مانند خشکسالی و شوری خاک مقاومت بیشتری خواهند داشت. همچنین در مقابل پاتوژن های ناشی از ریشه نیز با دوام تر خواهند بود. قارچ می تواند رشد کلی گیاهان را بهبود ببخشد.

بهترین کود بیولوژیک

سیانوباکتری ها

سیانوباکتری ها به رنگ سبز آبی هستنند که می توان آن ها را در آب و یا سطح زمین مشاهده کرد. سیانوباکتری ها کمک می کنند تا نیتروژن به خاک اضافه شود و حاصلخیزی خاک را افزایش دهد. قطعا استفاده از بهترین کود بیولوژیک می تواند سلامت کلی گیاه را تضمین کند و هیچ نوع مشکلی برای رشد محصولات کشاورزی به وجود نیاورد. زیرا کودهای شیمیایی با آلوده کردن محصولات سلامت انسان را نیز به خطر می اندازند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که کود بیولوژیک را می توان به روش های خانگی نیز تولید کرد و از آن برای رشد گیاهان استفاده کرد.

بهترین کود بیولوژیک خانگی

پوست تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد انسان محسوب می شود که اغلب ما به طور مکرر در وعده های غذایی از آن استفاده می کنیم. تخم مرغ مانند بسیاری از مواد غذایی دارای زائدات است که ما آن را دور می ریزیم. پوس تخم مرغ می تواند به عنوان یکی از بهترین کودهای زیستی به شمار رود. زیرا سرشار از کلسیم و مواد مغذی است. استفاده از پوست تخم مرغ می تواند میوه دهی درختان را بهبود ببخشد و ابعاد میوه های آن را نیز بزرگ تر کند.

کمپوست

کمپوست از دیگر کودهای بیولوژیک به حساب می آیند که با مواد موجود در سطل زباله می توان آن را تولید کرد. معمولا کمپوست از پوست میوه، سبزیجات، کاغذ و برگ های خشک ساخته می شود. اگر تولید کمپوست برای شما دشوار است می توانید آن را به طور آماده خریداری کنید و برای رشد گیاهان و محصولات مورد استفاده قرار دهید.

کود مایع

کود مایع را می توان به صورت خانگی نیز تولید کرد. کود مایع مزایای زیادی برای گیاه دارد زیرا به سرعت جذب ریشه می شود و می تواند تاثیر مستقیم بر رشد آن داشته باشد. شما می توانید جلبک های دریایی یا علف های هرز را جمع آوری کنید و با کمک گرفتن از آب، آن ها را محلول کنید. پاشیدن کود مایع بر روی شاخ و برگ گیاهان و سطح خاک آن ها می تواند باعث تقویت آن شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *