رشد گلخانه ای برای مبتدیان - کود کشاورزی - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی

گلخانه می تواند فضای بسیار خوبی برای رشد گیاهان باشد. آنها به محافظت از گیاهان در برابر یخبندان و هوای سرد کمک می کنند و اگر در مناطق سردتر زندگی می کنید آنها را به گزینه ای ارزشمند تبدیل می کند. گلخانه ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند و طرح های گلخانه ای زیادی در ایران وجود دارد. راه اندازی گلخانه نباید کار ترسناکی باشد و بسیاری از طرح های ساده برای مبتدیان موجود است. آیا می خواهید در مورد رشد گلخانه ای برای مبتدیان اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید! در ادامه به مبحث رشد گلخانه ای برای مبتدیان میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

چرا از گلخانه استفاده کنیم؟

گلخانه می تواند راهی عالی برای ارائه حفاظت و دمای پایدارتر برای فضای سبز باشد. آنها اغلب برای دور نگه داشتن سرما و آفات از گیاهان گرانبها استفاده می شوند. این محافظت می‌تواند رشد را آسان‌تر کند، زیرا نیازی نیست نگران حشرات مزاحم گیاهان خود باشید یا سرمای شدید که آنها را می‌کشد! این پناهگاه ها محافظتی را ارائه می دهند که می تواند به ویژه برای نهال های کوچک یا گیاهان حساس به آب و هوا مفید باشد. گلخانه ها برای رشد گیاهان عالی هستند، زیرا می توانید زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد زمان کاشت آنها کنید و زمان بیشتری را برای لذت بردن از روند رشد خود صرف کنید.

انواع گلخانه

با توجه به دپارتمان صنایع اولیه ، گلخانه‌ها بر اساس شکلشان دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. اینها شامل تونل، شیروانی، گنبد برجسته، دندانه اره ای، اسکیلیون و قوس تخت می باشد. برخی از سبک‌های دیگر عبارتند از گلخانه‌های سبک و قاب. گلخانه ها را می توان از انواع مختلفی از مواد، از جمله شیشه، پلی کربنات و فایبرگلاس (فقط به نام چند مورد) ساخته شد. در زیر، ما به چند نوع مختلف گلخانه می پردازیم تا به شما کمک کنیم که کلاه بهترین گلخانه برای باغ شما باشد.

گلخانه های تونلی

گلخانه تونلی شکل یک تونل را به خود می گیرد. این طراحی ساده را می توان در خانه ساخت و آموزش های DIY و ویدیوهای زیادی به صورت آنلاین برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد. اگر DIY خانگی سبک شما نیست، خوشحال خواهید شد که بدانید گلخانه های تونلی از پیش ساخته شده نیز در دسترس هستند.

گلخانه های گنبدی مرتفع

اگر به دنبال افزودن زیبایی به باغ خود هستید، چرا نگاهی به یک گلخانه گنبدی برجسته نکنید؟ گنبدهای بزرگ می‌توانند کمی گران باشند، اما اگر به سبک شما بیشتر است، می‌توانید توصیه‌های DIY خود را نیز تهیه کنید!

گلخانه های سقف شیروانی

اینها یک نوع گلخانه بسیار محبوب هستند (در واقع، ممکن است همان گونه ای باشند که وقتی کسی از گلخانه خود نام می برد در ذهن خود تصور می کنید). این گلخانه ها در اندازه های مختلف موجود هستند که بسته به تعداد گیاهانی که می خواهید رشد کنید، می توان آنها را انتخاب کرد.

گلخانه های شیب دار

گلخانه های تکیه را می توان روی دیوار ساخت. این گلخانه ها به دیوار خانه یا سازه های دیگر متصل می شوند. اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، مطمئن شوید که تحقیقات خود را برای انتخاب بهترین نقطه برای قرار دادن گلخانه جدید خود انجام دهید.

نحوه شروع کشت گلخانه ای

رشد گلخانه ای برای مبتدیان لازم نیست زیاد باشد. روش خود را قبل از شروع برنامه ریزی کنید و باید در رویکرد خود کاملاً آماده و مطمئن باشید. اگر می خواهید شروع به پرورش گیاهان در گلخانه کنید، باید به چند نکته فکر کنید.

در مورد نوع گلخانه ای که می خواهید در حیاط خود داشته باشید، تصمیم بگیرید

شاید شما به دنبال یک گلخانه سقف شیروانی از پیش ساخته شده باشید؟ یا شاید شما ترجیح می دهید در ساخت گلخانه تونلی DIY خود اقدام کنید. هنگام تصمیم گیری، اندازه حیاط خود، تعداد گیاهانی که می خواهید در گلخانه رشد کنید و زمانی که می توانید برای پروژه اختصاص دهید را در نظر بگیرید. اگر زندگی پرمشغله ای دارید، یک گلخانه بزرگ ممکن است کمی تعهد بیش از حد باشد و بیشتر آن خالی بماند. قبل از خرید یا ساخت گلخانه جدید، تعداد گیاهانی را که می خواهید بکارید مشخص کنید.

آنچه را که می خواهید بکارید انتخاب کنید

هدف گلخانه محافظت از گیاهان است، بنابراین شما باید چند گیاه تهیه کنید! بفهمید که می خواهید چه چیزی بکارید: سبزیجات؟ میوه ها؟ گل ها؟ یا ترکیبی از گیاهان مختلف؟ آیا می خواهید از گلخانه خود به عنوان مکانی برای پرورش نهال های کوچک یا مکانی برای رشد گیاهان با انواع و اندازه ها استفاده کنید؟ بررسی کنید تا مطمئن شوید که فضای سبزی که می‌خواهید در گلخانه‌ها و در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید به خوبی رشد کند.

در ظروف و خاک ذخیره کنید 

یک باغ گلخانه ای به خاک و ظروف زیادی نیاز دارد تا همه گیاهان جدید شما در آن رشد کنند! اگر می خواهید از گلخانه خود برای کاشت و محافظت از بسیاری از نهال های کوچک استفاده کنید، سینی های پلاستیکی گیاه می توانند سرمایه گذاری خوبی داشته باشند. این ها را می توان بارها و بارها مورد استفاده قرار داد، بنابراین وقتی نهال های شما به اندازه کافی برای انتقال بزرگ شدند، می توانید این کار را انجام دهید و دسته جدیدی از نهال های کوچک را در جای خود بکارید. شما همچنین می توانید در گلدان های بزرگتر برای همه نهال های نه چندان کوچک خود سرمایه گذاری کنید!

کاشت کن

هنگامی که گلخانه شما مقاوم و مستحکم شد، و گلدان و خاک فراوان داشتید، می توانید سفر کاشت گلخانه خود را شروع کنید! به یاد داشته باشید که گیاهان خود را در موقعیت مناسب برای نیازهایشان قرار دهید، در صورت نیاز به آنها آبیاری کنید و در صورت نیاز کود دهید. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید که چگونه گیاهان خود را به بهترین شکل رشد دهید، در مورد آنها تحقیق کنید تا بفهمید که آنها چقدر دوست دارند آبیاری شوند، کود داده شوند و کجا آنها را قرار دهند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *