مزایای کسب و کار گلخانه ای -کود کشاورزی - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

در ادامه به مبحث مزایای کسب و کار گلخانه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مزایای کسب و کار گلخانه ای

هنگام مقایسه بهره وری، صرفه جویی در هزینه و حفاظت از محیط زیست ارائه شده توسط محیط های رشد داخلی، یک تجارت گلخانه ای تجاری مزایای قابل احترامی را ارائه می دهد. برای اپراتورهای مزرعه، این مزایا می تواند باعث صرفه جویی در هزینه، افزایش درآمد و حفظ محیط زیست شود. مثالها عبارتند از:

مصرف کمتر آب

استفاده از هیدروپونیک مصرف کلی آب را کاهش می دهد. راه‌حل‌هایی مانند سیستم‌های زیرزمینی، نیمکت‌های سیل‌گیر، و کف‌های سیلابی می‌توانند هم آب و هم نیروی انسانی مورد نیاز برای آبیاری را کاهش دهند.

ضایعات کمتر

با کنترل بیشتر بر محیط در حال رشد، کاربران گلخانه های تجاری می توانند محیط رشد را برای تولید بیشتر و در عین حال استفاده از منابع کمتر، نظارت و تنظیم کنند.

ردپای کربن کوچک تر

با استفاده از منابع انرژی جایگزین، کاهش یا حذف تولید ضایعات، و اصلاح عملیات برای به حداکثر رساندن استفاده از مواد کمتر، تولیدکنندگان گلخانه ای تجاری دی اکسید کربن و سایر مواد کامپوزیتی کمتری منتشر می کنند.

سفارشی کردن و کنترل محیط

در یک گلخانه تجاری، اپراتورها می توانند شرایط آب و هوایی ایده آل و نور مورد نیاز برای کشت محصولات را با دقت بیشتری شبیه سازی کنند. این امر اثرات نامطلوب آفت کش های شیمیایی، شرایط نامطلوب محیطی و آلاینده های خارجی را از بین می برد یا تا حد زیادی کاهش می دهد.

یک محصول ارگانیک و پایدار

با کاهش استفاده از منابع طبیعی، به استثنای مواد مصنوعی یا غیر آلی، و صرفه جویی در انرژی و آب، تولیدکنندگان گلخانه ای در کشت محصولاتی که می توانند گواهی و برچسب ارگانیک و پایدار را داشته باشند، موفق تر هستند.

فصول رشد طولانی تر

با افزایش کنترل بر آب و هوا، آبیاری و گرما، گلخانه می تواند فصل رشد را افزایش دهد، برداشت را بهبود بخشد و حاشیه سود مزرعه را افزایش دهد.

کنترل دمای گرمایش و سرمایش

با استفاده از سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه، می توان مناطق جداگانه ای را در گلخانه ایجاد کرد و از رشد محصولات اطمینان حاصل کرد.

نور طبیعی

با استفاده از نور خورشید به عنوان منبع روشنایی، در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید و ردپای کربن خود را بیشتر به حداقل برسانید.

انتخاب گلخانه تجاری

در مقایسه، گلخانه‌های تجاری بیشتر از روش‌های کشاورزی سنتی تولید می‌کنند و از منابع کارآمدتر از کشاورزی معمولی استفاده می‌کنند. کلید تولید موفق، یک گلخانه خوب طراحی شده با استفاده خوب از فضا و کنترل دقیق محیط است. به طور کلی، گلخانه های تجاری به دو دسته مستقل یا متصل به ناودان طبقه بندی می شوند.

گلخانه های مستقل

یک گلخانه مستقل می تواند دارای سقف کوونست (حلقه ای)، گوتیک، شیروانی یا سقف قاب A باشد. کوونست معمولاً کم هزینه ترین است و در عرض تا ۳۴ فوت موجود است. طراحی گوتیک انتقال نور بالاتری دارد و برف را راحت‌تر می‌ریزد. یک طرح شیروانی ممکن است از خرپاها تا عرض ۶۰ فوت استفاده کند.

نور طبیعی وارد شده به یک گلخانه مستقل به طور یکنواخت در کل منطقه رشد توزیع می شود. برعکس، در گلخانه های متصل به ناودان (زیر) ناودان های پشت بام با حرکت خورشید در طول روز روی محصولات سایه می اندازند. این امر نور توزیع شده را کاهش می دهد و به طور بالقوه بر رشد گیاه تأثیر می گذارد.

گلخانه های متصل به ناودان

گاهی اوقات به عنوان “برآمدگی و شیار” نامیده می شود، گلخانه متصل به ناودان مجموعه ای از طاق های شیروانی است که در سطح ناودان به هم متصل شده اند.

حفره ها یا محفظه های جداگانه در طول گلخانه در کنار هم قرار دارند. عرض آنها از ۱۲ فوت تا ۳۰ فوت متغیر است و فاصله آنها بین ۱۰ فوت تا ۱۶ فوت در ناودان است. برای رسیدن به عرض مورد نظر می توان سوله ها را کنار هم قرار داد. طول تا ۳۰۰ فوت در دسترس است.

سایر ملاحظات کلیدی

لعاب کاری

شیشه: با توجه به اینکه گیاهان از گرما به عنوان سوخت برای فتوسنتز استفاده می کنند، مواد با رسانایی حرارتی بالا – مانند شیشه – برای گلخانه ها ایده آل هستند. گفته می شود، شیشه قادر به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید نیست و می تواند تحت فشار بسیار زیاد ترک بخورد یا خرد شود.

چیدمان

یک سرخانه، چه یک بخش از گلخانه باشد یا یک ساختمان متصل، توصیه می شود. این باید دارای یک منطقه کاری برای پر کردن آپارتمان و نشاء کاری، منطقه دریافت و حمل و نقل، اتاق ابزار، دفتر و اتاق کارمند باشد.

برای تمیزی و دسترسی بهتر است در سرتاسر سرخانه و گلخانه کف بتنی وجود داشته باشد. زهکشی کافی باید فراهم شود.

سیستم های رشد گلخانه ای تجاری

هنگام رشد گیاهان خوراکی، روش های تکنولوژیکی مورد استفاده در گلخانه ها متفاوت است. در یک گلخانه مدرن، این عملیات از نظر فناوری بسیار پیشرفته است و بیشتر همه چیز توسط مکانیزم یا ماشینی کنترل می شود که به دخالت بسیار کمی از کارکنان، به جز نظارت بر داده های عملیاتی، نیاز دارد. سیستم های آبیاری، گرمایش و سرمایش، روشنایی و موارد دیگر با تایمرها و سیستم های دیجیتال کنترل می شوند.

به طور کلی، این سه سیستم کشت گلخانه ای رایج هستند :

  1. هیدروپونیک: گیاهان در یک بستر خنثی و بی اثر مانند ماسه، خاک رس و سنگ رشد می کنند که به طور منظم توسط مایع غنی شده با مواد معدنی و مواد مغذی آبیاری می شود.
  2. آئروپونیک: گیاهان بدون استفاده از خاک یا جایگزینی خاک رشد می کنند. ریشه‌ها که در هوای داخل ظرف دربسته آویزان هستند، در معرض غبار ریز آب مملو از مواد مغذی قرار می‌گیرند که به طور مرتب از طریق یک نازل اسپری می‌شود.
  3. هیبرید: آکواپونیک تولید ماهی را در سیستم رشد هیدروپونیک ادغام می کند. به طور دقیق تر، از ضایعات ماهی به عنوان یک منبع غذایی برای گیاهان پس از تصفیه استفاده می کند و به عنوان یک اکوسیستم حلقه بسته برای کشاورزی در محیط داخلی عمل می کند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *