مزایا و اهمیت داشتن گلخانه حیاط خلوت - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک

گلخانه حیاط خلوت به شما امکان می دهد تقریباً در تمام طول سال باغبانی کنید. با گلخانه، می توانید گیاهانی را پرورش دهید که معمولاً در منطقه شما رشد نمی کنند، مانند مرکبات در آب و هوای شمالی. گیاهانی که در گلخانه کشت می شوند از برخی بیماری ها و آفات نیز محافظت می شوند. یک گلخانه پس‌زمینه وجود دارد که متناسب با بودجه و نیازهای شما باشد، چه بخواهید یک سازه بزرگ یا یک فضای رشد کوچک. گلخانه ها کامل نیستند، اما می توانند راهی عالی برای بهره مندی بیشتر از باغ شما باشند. در ادامه به مبحث مزایا و اهمیت داشتن گلخانه حیاط خلوت میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مزایا و اهمیت داشتن گلخانه حیاط خلوت

باغبانی برای بسیاری از صاحبان خانه و علاقه مندان به گیاهان به یک فعالیت محبوب تبدیل شده است. به هر حال، این سرگرم کننده است و می تواند به کاهش استرس ناشی از سبک زندگی شلوغ کمک کند. با این حال، اگر می‌خواهید از مسیر سبز شست بپرید، ابتدا باید به چند چیز فکر کنید. بیشتر علاقه مندان به باغ با تجربه یک گلخانه می سازند تا تجربه باغبانی خود را ارتقا دهند. فواید زیادی دارد و می تواند مراقبت از گیاهان در حال رشد را آسان تر کند. این پنج مورد می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ساختن یک گلخانه در ملک شما ایده خوبی است یا خیر.

مزایای پرورش گلخانه حیاط خلوت که باید بدانید

آیا تا به حال به پرورش گلخانه حیاط خلوت فکر کرده اید؟ به عنوان مثال، آنها به عنوان سپر بین محیط خشن بیرون و گیاهان شما عمل می کنند.

علاوه بر این، اگر عاشق باغبانی هستید، یک گلخانه در حیاط خلوت یک راه حل عالی به نظر می رسد! به علاوه، آنها اجازه می دهند فصل رشد را افزایش دهند و می توانید محصول پرباری داشته باشید.

اما آیا ارزش آن را دارد که یک گلخانه حیاط خلوت در باغ خود بسازید؟ در این پست، با فواید اساسی کاشت گیاهان در گلخانه در حیاط خلوت خود آشنا خواهید شد.

گلخانه حیاط خلوت به عنوان پناهگاهی برای گیاهان شما عمل می کند

گلخانه کمک می کند تا برای گیاهان شما سرپناهی ایجاد کند، آنها را از گرما یا سرمای شدید محافظت کند و باغ شما را عاری از آفت نگه دارد. این ساختاری است که جریان انرژی حرارتی را به بیرون محدود می کند. همچنین، مانع از عبور نور خورشید از “دیوارهای شفاف” گلخانه می شود. این دیوارها زمین را گرم می کنند و گرما و گرما را در هوا تابش می کنند.

انواع گلخانه ها

برای شروع، انواع مختلفی از گلخانه های موجود را کشف خواهید کرد، و دانستن تفاوت ها ضروری است.

در زیر تعدادی از انواع گلخانه های موجود در بازار را مشاهده خواهید کرد:

  1. گلخانه های سرد : اگر دمای محیط به زیر نقطه انجماد برسد، گلخانه های سرد حداکثر محافظت را برای گیاهان شما فراهم می کنند. هدف از گلخانه های سرد افزایش فصل رشد در بهار است. با یک گلخانه سرد، می توانید کاشت محصول را زودتر شروع کنید.
  2. گلخانه های خنک : همچنین، اگر دمای محیط به ۴۵ تا ۵۰ فارنهایت برسد، این نوع گلخانه دمای بالای صفر را حفظ می کند تا گیاهان شما در سرمای شدید زنده بمانند.
  3. گلخانه های گرم : به طور مشابه، اگر دمای محیط به ۵۵ فارنهایت برسد، به یک خانه گرم نیاز دارید که طیف وسیعی از گیاهان را برای زنده ماندن در ماه های سرد زمستانی امکان پذیر کند.
  4. گلخانه های گرم : اگر دمای محیط به بیش از ۶۰ فارنهایت برسد، متخصصان توصیه می کنند از گلخانه داغ برای نگهداری گیاهان گرمسیری برای گرمای اضافی مورد نیاز استفاده شود.

مهمتر از آن، هنگام رشد گلخانه در حیاط خلوت خود، مطمئن شوید که به تحقیق عمیق می پردازید. ایده خوبی است که تهویه، عایق، شفافیت پانل، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و هر گونه سفارشی سازی مورد نیاز را در نظر بگیرید.

باغبانی ثابت تمام سال

اگر گلخانه ای در حیاط خلوت دارید، می توانید تمام تغییرات فصلی و شرایط آب و هوایی را در طول سال نادیده بگیرید. باران های زیاد، خشکسالی های طولانی مدت و دمای شدید هیچ مشکلی یا آسیب جدی به گیاهان شما وارد نمی کند. علاوه بر این، انعطاف‌پذیری و کنترل لازم برای امتحان هر نوع باغبانی را به دست می‌آورید.

در زیر، برخی از گزینه های تجهیزات گرمایشی خود را برای باغبانی ثابت در تمام طول سال مشاهده خواهید کرد:

  • بخاری فضای سبز زیستی
  • گرمای تابشی
  • گرمای هوای اجباری
  • سیستم های بخار یا آب گرم
  • سیستم های آبیاری اتوماتیک (گلخانه های بزرگتر)
  • لوله های گرمایش خاک در زیر گیاهان

باعث صرفه جویی در زمان، پول و تلاش می شود

همانطور که گفته شد، گلخانه حیاط خلوت دارای مزایای بسیار زیادی است. جدای از لذت خالص باغبانی، شما واقعاً در زمان، پول و تلاش صرفه جویی خواهید کرد.

ناامید کننده است که متوجه شوید باران یا برف به گیاهان باغ شما آسیب رسانده و تمام وقت، پول و تلاش شما را هدر داده است. به همین دلیل منطقی است که یک گلخانه در باغ خود نصب کنید تا گیاهان خود را نجات دهید و از داشتن محصولات سالم در طول سال اطمینان حاصل کنید.

علاوه بر این، به این فکر کنید که با عدم خرید میوه و سبزیجات تازه در سوپرمارکت چقدر پس انداز خواهید کرد زیرا می توانید آنها را در باغ خود پرورش دهید.

در اینجا چند نکته برای استفاده بهینه از گلخانه وجود دارد:

  • در تمام طول سال درباره بهترین محصولات برای کاشت در منطقه محلی خود تحقیق کنید.
  • بذرهای برداشت شده از محصولات مورد علاقه خود را حفظ کنید تا هر بار در خرید بذر صرفه جویی کنید.
  • یک پایه محکم برای گلخانه خود نصب کنید و آن را تمیز و دور از حیوانات خانگی برای استفاده طولانی مدت نگه دارید.

گلخانه ای که در حیاط خلوت شما نصب شده است، پناهگاهی امن برای گیاهان مورد علاقه شما فراهم می کند. شما می‌توانید در تمام طول سال نهال، قلمه و سبزیجات ارگانیک بکارید، زیرا گلخانه به کنترل شرایط رشد برای مقاومت در برابر دمای شدید و دور نگه داشتن حشرات و آفات کمک می‌کند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *