محصول های مناسب برای کشاورزی - کود بیولوژیک - کود زیستی - کشاورزی ارگانیک - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۱۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

گلخانه گنجی باشکوه برای هر محصولی است. این به باغبانان اجازه می دهد تا از نور خورشید نهایت استفاده را ببرند، فصول را گسترش دهند و طیف وسیعی از محصولات با عیار بالا را تولید کنند. با کمک گلخانه خود می توانید در هر زمانی از سال محصول بسیار پرباری را حفظ کنید. برنامه ریزی صحیح نقش بسیار مهمی دارد. فضا، خاک، دما و منابع آب را بررسی کنید. ممکن است موانعی وجود داشته باشد، اما با تصمیم درست می توان بر همه چیز غلبه کرد. با شروع با گیاهان گلخانه ای که به راحتی رشد می کنند، می توانید لذت و هیجان را از تماشای رشد آنها احساس کنید. سپس برای ارتقاء سطح و رشد گیاهان چالش برانگیز هیجان زده خواهید شد. در ادامه به مبحث بهترین محصول های مناسب برای کشاورزی در گلخانه می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

چرا گیاهان در گلخانه بهتر پرورش پیدا می کنند؟

تعدادی از عوامل در اینجا نقش دارند: آب و هوا کنترل‌شده‌تر و سازگارتر است، رطوبت کمتری وجود دارد، نور بیشتری وجود دارد (برای فتوسنتز ضروری است)، و اغلب اوقات، خاک بهتر است و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را دارد.

تهویه خودکار جریان هوا را در اتاق تنظیم می کند. این امر تامین مداوم دی اکسید کربن را برای گیاهان گلخانه ای فراهم می کند. آنها برای تولید قند و اکسیژن مورد نیاز هستند. دی اکسید کربن غلیظ برگ های بزرگتر و ساقه های گیاه قوی تری تولید میکند. همچنین شانس زود گلدهی و باردهی را افزایش می دهد.

یک گلخانه با دستگاه مرطوب کننده رطوبت هوا را برای حداکثر رشد گیاه حفظ می کند. در یک فضای مرطوب، هر گیاه می تواند روی گلدهی و باردهی تمرکز کند. علاوه بر این، خاک مرطوب کمتر در معرض آفات و بیماری ها است.

گلخانه چگونه کار می کند؟

هدف اصلی گلخانه ایجاد حداکثر راحتی برای گیاهانی است که در آن رشد می کنید. شما مقدار مناسبی از نور، رطوبت و دمای مناسب را می خواهید تا به بهترین رشد گیاهان شما کمک کند. برخی از گلخانه ها به محصولات غذایی اختصاص داده شده اند در حالی که برخی دیگر بر روی گیاهان و گل های داخلی تمرکز دارند.

سقف های گلخانه از شیشه یا مواد دیگر ساخته شده اند تا نور از آن عبور کند و گرما را در داخل نگه دارد. حتی وقتی بیرون تاریک می شود، دمای داخل گلخانه به اندازه بیرون کاهش نمی یابد. به همین دلیل به نظر می رسد که گیاهان و گل هایی که تغییرات دما را تحمل نمی کنند در گلخانه ها رشد خوبی دارند.

محصولات زیادی برای رشد در گلخانه مناسب هستند، اما در اینجا ما بر روی بهترین ها تمرکز خواهیم کرد. محصولات با رشد سریع را انتخاب کنید و در صورت امکان، محصولاتی را انتخاب کنید که بیش از یک محصول تولید می کنند. هنگام کاشت محصولاتی که می توانند به صورت عمودی رشد کنند، به یاد داشته باشید که گلخانه ها از فضای زیادی استفاده می کنند!

۱. خیار

خیار یک محصول عالی برای کاشت در گلخانه و فروش است. گزینه های زیادی در دسترس هستند و رشد عمودی بسیار خوبی دارند. آنها همچنین در مدت زمان طولانی تولید می کنند.

۲. لوبیا رشته ای

این یکی از آسان ترین محصولات برای رشد است. آنها به صورت عمودی رشد می کنند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. کاشت هر ۱ تا ۲ هفته یک بار به شما عملکرد ثابتی می دهد. همچنین دیدن تعداد لوبیا از هر گیاه شگفت انگیز است.

۳.  فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای با توجه به این واقعیت که ما از آن به عنوان ادویه در بیشتر وعده های غذایی خود استفاده می کنیم بسیار قابل فروش است. پرورش آنها در گلخانه می تواند محصول بیشتری را در مقایسه با مزرعه باز داشته باشد. این به این دلیل است که کنترل شرایط آب و هوایی، شرایط خاک، آفاتی که ممکن است به آنها حمله کنند و سایر شرایط آسان تر است. با این حال، پرورش فلفل دلمه ای به میزان مراقبت از مزرعه خود بستگی دارد.

کشاورزی گلخانه ای به دلیل مزایای آن به ویژه در بهبود کیفیت محصول و به حداکثر رساندن ارزش مورد تحسین قرار می گیرد.

۴. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به راحتی رشد می کند و صدها گونه گوجه فرنگی وجود دارد. بوته‌های گوجه‌فرنگی تولیدکنندگان بارور هستند که با دسته‌هایی از میوه‌ها در هر بوته به شما پاداش می‌دهند. هنگامی که به درستی کاشته شود، با فاصله و با رشته، چوب یا طناب در گلخانه حمایت شود، کشاورز می تواند محصول بیشتری برداشت کند.

۵. اسفناج

اسفناج یک محصول نقدی عالی است. پرورش آنها در گلخانه از آنها در برابر آفتاب خشن محافظت می کند. شما می توانید تعداد نامحدودی برگ اسفناج از همان گیاه را در هر فصل بفروشید، زیرا به سرعت رشد می کنند و در صورت قطع کردن دوباره رشد می کنند.

۶. بچه اسفناج

اسفناج بچه که به صورت خام یا بخارپز سرو می شود، در گلخانه به خوبی رشد می کند، زیرا ساقه های ضعیفی دارد که باید از شرایط سخت باد محافظت شود.

۷. هندوانه

هندوانه در مناطق آب و هوای مرطوب رشد می کند. این واقعیت که یک کشاورز می تواند دما و رطوبت گلخانه را کنترل کند، آن را مکان مناسبی برای پرورش آنها می کند. خربزه انواع مختلفی دارد. حدود ۸۰ تا ۹۰ روز برای واریته های بچه بوته ای و ۹۰ تا ۱۰۰ روز یا بیشتر طول می کشد  تا واریته های بزرگ به بلوغ برسند.

۸. نخود فرنگی 

کشاورزی گلخانه ای به فضای کوچکی برای کاشت یا پرورش محصولات شما نیاز دارد. این باعث می شود که گونه های نخود فرنگی برای کشاورزی در گلخانه ایده آل باشند زیرا به صورت عمودی رشد می کنند.

۹. کلم بروکلی

بروکلی بسیار مغذی است و  سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین منبع خوبی از ویتامین A، پتاسیم، اسید فولیک، آهن و فیبر است. دریافت آنها از مواد غذایی محلی ما در کنیا می تواند سخت باشد. به همین دلیل است که کاشت آنها در گلخانه خانواده شما می تواند ایده آل باشد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *