کسب و کار گلخانه ای - کود زیستی - کود ارگانیک - کشاورزی ارگانیک و گلخانه -۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۱۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

شما عاشق سبزیجات خود هستید! آیا دوست ندارید راهی برای لذت بردن بیشتر از آنها، حتی در تمام طول سال داشته باشید؟ داشتن یک گلخانه در حیاط خلوت شما یک راه عالی برای این امکان است. ساختن یک گلخانه کوچک خیلی سخت نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک مجموعه خوب از برنامه ها، چند ابزار و زمان است. بیایید ببینیم چگونه می توان یک گلخانه کوچک بدون دردسر ساخت. حتی اگر باغ شما واقعا کوچک باشد، باز هم می توانید از سبزیجات تازه و گیاهانی که در گلخانه خود می کارید لذت ببرید. در ادامه به مبحث کسب و کار گلخانه ای: هزینه های راه اندازی، سود و نیروی کار می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

چرا این مهم است؟

با ناپدید شدن زمین‌های کشاورزی با سرعت فزاینده‌ای، بسیاری از کشاورزان حومه و شهری به تکنیک‌های CEA با تراکم بالا روی می‌آورند تا مشاغل گلخانه‌ای را به حومه شهر و به طور فزاینده‌ای به هسته شهری وارد کنند. گلخانه ای که در اینجا نشان داده شده است را می توان با هزینه کلی ساخت که شامل هزینه های نصب خطوط جدید آب و برق می شود. این نوع گلخانه می تواند برای افزودن یک خط کسب و کار به یک ملک موجود یا برای کشاورزانی که برای اولین بار در فکر رشد برای بازار هستند استفاده شود.

از آنجایی که ساختار نسبتاً کوچکی است، می توان آن را در حدود ۲۰ ساعت در هفته از جمله زمان برداشت، بسته بندی و تحویل به بازار کار کرد. یکی از شرکای مزرعه ما زن و شوهری در ۳۰ سالگی است. هر دو شغل روزانه دارند و می توانند در شب ها و آخر هفته ها مزرعه خود را مدیریت کنند.

اگر به فکر راه اندازی یک تجارت گلخانه ای با تکنیک های هیدروپونیک هستید…

 احتمالاً با فواید هیدروپونیک آشنا هستید.

  • بدون علف های هرز و کم یا بدون علف کش
  • مدیریت ساده آفات
  • چرخش محصول سریعتر
  • محصول با تراکم بالاتر
  • بسته به کاربرد، استفاده از منابع را می توان به طور چشمگیری کاهش داد (آب، برق، سوخت).

خبر خوب این است که  هیدروپونیک نیز اعتماد مصرف کنندگان بیشتری را  در سال های اخیر به دست آورده است. تحقیقات علمی نشان می دهد که مزه های محصولات به اندازه محصولات ارگانیک خوب است و همچنین به همان اندازه مغذی هستند.

چگونه یک گلخانه ساده بسازیم

ساختن یک گلخانه متوسط ​​می تواند به سادگی تهیه کیتی باشد که می توانید آن را در عرض چند ساعت جمع آوری کنید. چندین گزینه وجود دارد: از پلاستیک گرفته تا شیشه، می توانید یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.

این روش مورد علاقه من برای ساختن خانه سبز مینیاتوری است زیرا ساده ترین است و می توان آن را واقعاً ارزان ساخت.

انتخاب محصول و فصل رشد

در کشاورزی با محیط کنترل شده، هدف ” تامین حفاظت و حفظ شرایط بهینه رشد در طول توسعه محصول ” است. این کار با تولید مسکن در داخل یک فضای بسته (گلخانه یا ساختمان) انجام می شود.

بسیاری از عملیات CEA بر روی رشد چند محصول خاص تا حد امکان به طور مداوم در طول سال تمرکز دارند. هدف ارائه یک عرضه ثابت برای مشتریان و – تا حد امکان – جلوگیری از وقفه های فصلی است. برای مشتریان عمده فروشی، داشتن عرضه بدون وقفه ساده تر است و ممکن است تفاوت در تصمیم خرید آنها باشد.

اگرچه امکان کشت چندین محصول در یک زمان وجود دارد، CEA با دقت روی اقتصاد متمرکز است و اغلب بهترین راه برای شکست دادن منحنی بازار این است که در کشت چند محصول بسیار خوب عمل کنیم.

برای پرورش دهندگانی که علاقه مند به گسترش انتخاب محصول خود هستند، می توانید یک گلخانه جداگانه برای محصولاتی بسازید که به محیط کشت متفاوتی نیاز دارند.

این می تواند به معنای گیاهان هوای گرم مانند ریحان یا پیازچه (با حرارت اضافی) از مارس تا اکتبر باشد. یا، می تواند به معنای گیاهان هوای خنک مانند نعناع و گشنیز (با خنک کننده تبخیری) از مارس تا اکتبر باشد.

محصولات توصیه شده

این مقاله بر روی محصولات با وزن آب بالا که از چرخه محصول سریع برخوردار هستند متمرکز شده است. اینها عمدتاً سبزی های برگدار و گیاهان هستند.

ما تصمیم گرفتیم مطالعه خود را بر روی دو محصولی متمرکز کنیم که به خوبی با هم رشد می کنند: ریحان و پیازچه. این محصولات به شرایط مشابه در گلخانه نیاز دارند و همچنین از سودآورترین گیاهان برای رشد هیدروپونیک هستند. هدف این است که بازاری برای تقریباً ۱۱۰ پوند در هفته برای این گیاهان پیدا کنید.

یافتن بازار می تواند فرآیندی کند و زمان بر باشد. برخی از کشاورزان محصول ثانویه ای مانند سر کوچک کاهو را کشت می کنند که پرطرفدار است و فروش آن آسان تر است، اما قیمت پایین تری دارد. این رویکرد تضمین می‌کند که فروش ثابت‌تری داشته باشید و در عین حال ظرفیت فروش گیاهان با حاشیه بالاتر را ایجاد کنید.

در آب و هوای گرم‌تر گلخانه‌ای، می‌توانید بازار خود را برای پونه کوهی، علف لیمو (محبوب در غذاهای تایلندی و ویتنامی)، بوک چوی و غیره آزمایش کنید.

محصولات آب و هوای خنک شامل آروگولا، کلم پیچ، سبزی خردل، گشنیز (گشنیز)، ترخون، رازیانه، نعناع هندی و نعناع فلفلی و غیره خواهد بود.

در حالی که انتخاب یک رویکرد برای CEA می تواند چالش برانگیز باشد، مشتریان شما از آن قدردانی خواهند کرد. بسیاری از محصولات در طول سال مورد تقاضا هستند و برای پاسخگویی به این تقاضا مشتریان شما به محصولات وارداتی از کالیفرنیا یا مکزیک روی می آورند. گلخانه داران این فرصت را خواهند داشت تا یک گزینه محلی برای آنها فراهم کنند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *