گلخانه سرگرمی و تفریحی - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

گرفتن اشعه های خورشید و به دام انداختن گرمای حاصل می تواند به سرعت یک اجاق ایجاد کند. بنابراین باغبان گلخانه باید یاد بگیرد که چگونه از افراط در دما جلوگیری کند. فضا را خنک کند یا در صورت لزوم برای سلامت گیاه گرم نگه دارد. فضای کوچک و محصور یک گلخانه محیطی مهر و موم شده را برای محافظت از گیاهان در برابر آفات و بیماری هایی که ممکن است باغچه بیرونی شما را ویران کنند، فراهم می کند. اما زمانی که این مشکلات به داخل خانه راه پیدا کنند. می توانند به سرعت پخش شوند و ریشه کن کردن آنها دشوار باشد. به همه این دلایل، باغبانی در گلخانه یک سرمایه گذاری زمانی است. نظارت مداوم بر دما، سطوح رطوبت و سلامت کلی گیاهانی که در آنجا رشد می کنید. برای موفقیت ضروری است. با این حال، داشتن یک گلخانه در لیست آرزوی بسیاری از باغبانان قرار دارد. و زمانی که طناب ها را یاد می گیرید، می تواند فوق العاده ارزشمند باشد. در ادامه به مبحث گلخانه سرگرمی و تفریحی میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

راه اندازی گلخانه

قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی برای اضافه کردن یک ساختار گلخانه ای به ملک خود کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که در واقع یک سازه است. به همین دلیل، ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد که مکان و نحوه ساخت گلخانه را ممنوع یا دیکته کند.

اگر در منطقه ای با انجمن صاحبان خانه زندگی می کنید. میثاق های خود را بررسی کنید. بسیاری از HOA ها اجازه گلخانه را نمی دهند. حتی در حیاط خلوت. همچنین ممکن است احکام شهری یا شهرستانی وجود داشته باشد که تعیین می کند این سازه در کجا می تواند در ملک شما قرار گیرد. چه زیرساخت هایی مانند برق مورد نیاز است و کدام مجوزها لازم است.

همه این تحقیقات بخش نه چندان سرگرم کننده است، اما یک گام ضروری است .

اگر شما یکی از باغبانان خوش شانسی هستید که اجازه دارند یک ساختار گلخانه ای داشته باشند. و مکان و زیرساخت های مورد نیاز را تعیین کرده اید. سرگرمی شروع می شود: برنامه ریزی برای ساخت گلخانه خود برای چه و چگونه.

اندازه و ساختار

گلخانه شما چقدر باید باشد؟ خوب، ایده خوبی است که واقعاً از قبل به آنچه می کارید تا در فضا رشد دهید فکر کنید.

اگر از آن در درجه اول برای رشد نهال استفاده می کنید. فضای کوچکتر ممکن است برای شما مناسب باشد.

اگر قصد دارید گیاهان گرمسیری را زمستان گذرانی کنید. به فضای بیشتری برای آن گیاهان بالغ و ظروف بزرگتر نیاز خواهید داشت.

در هر صورت، اکثر باغبانانی که گلخانه دارند توصیه می کنند فضایی را که فکر می کنید به آن نیاز دارید تعیین کنید. سپس آن را در اندازه بزرگتر بعدی بسازید.

هنگامی که گلخانه در جای خود قرار گرفت. ارتقاء آن به اندازه بزرگتر دشوار خواهد بود. بنابراین، ایده خوبی است که با بزرگترین ساختاری که فضا و بودجه شما اجازه میدهد، پیش بروید.

گلخانه های ساخته شده از چوب معمولا ایده خوبی نیستند. به خصوص اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید. چوب تمایل به تاب برداشتن دارد و در نهایت تخریب می شود. در صورت امکان از چوب استفاده نکنید.

گلخانه های ساخته شده با لوله های PVC پلاستیکی گزینه ای بادوام تر هستند. با این حال، حتی PVC مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش در مواجهه مداوم با عناصر، شکننده شده و از بین می رود. نکته مثبت این است که پلاستیک ارزان تر و سبک وزن است. اگر نیاز به جابجایی گلخانه خود دارید، یک سازه پلاستیکی ممکن است ایده خوبی باشد. فقط به یاد داشته باشید که اگر منطقه شما باد شدیدی را تجربه کند، ممکن است یک روز بیرون بروید و متوجه شوید که گلخانه پلاستیکی سبک وزن شما واژگون شده است.

کفپوش

سطح کف در گلخانه شما بیش از آنچه فکر می کنید بر موفقیت شما تأثیر دارد. زمین خالی آسان است، اما مسیری آماده برای نفوذ آفات به گیاهان شما ایجاد می کند. همانطور که آب می دهید، کف لخت گل آلود و ناهموار می شود و زمین برهنه نیز منادی بالقوه پاتوژن های بیماری است.

برخی از باغبانان از مالچ پوست روی سطح استفاده می کنند، اما این گزینه دیگری است که بهتر است از آن اجتناب شود. مالچ پوست درخت در باغ عالی است، اما در محیط گلخانه ای محصور، اغلب مسائل مربوط به آفات را معرفی می کند. مدیریت مشکلات قارچی در هوای مرطوب گلخانه با وجود مالچ پوست بسیار دشوارتر می شود.

شن نخودی یک گزینه خوب و مقرون به صرفه است. ایستادن بر روی آن راحت است و در روزهای گرم می توانید برای خنک شدن فضا، شن را با آب اسپری کنید. جانوران ترجیح می دهند در شن نخود حفاری نکنند، بنابراین با مشکلات آفت کمتری نیز مبارزه خواهید کرد.

برای مواد سطح سنگ مرمر خرد شده است. هزینه بیشتری دارد، اما قطعات کوچک به هم متصل می شوند تا سطح صاف تری داشته باشند. مانند شن نخودی، خطر آفات و بیماری ها را کاهش می دهد، اما سنگ مرمر سفید برای بهبود نور در طول ماه های زمستان، خورشید را نیز منعکس می کند. اگر توانایی مالی دارید، به دنبال سنگ مرمر خرد شده برای گلخانه خود باشید.

تعیین سطح

بهترین نقطه برای قرار دادن گلخانه آفتابی ترین نقطه است. مهم است که ساختار (و بنابراین گیاهان درون آن) حداقل شش ساعت در معرض آفتاب زمستانی قرار بگیرند. سازه را طوری قرار دهید که قسمت جلو یا انتهای آن به سمت شرق باشد. این به قسمت طولانی‌تر اجازه می‌دهد تا در طول زمستان نور خورشید را به طور کامل از جنوب دریافت کند. اگر بتوانید گلخانه را برای دریافت سایه بعد از ظهر در تابستان قرار دهید، خیلی بهتر است.

صرف نظر از موادی که استفاده می کنید، بهتر است گلخانه را روی پایه نصب کنید. این باعث پایداری بهتر و افزایش عمر سازه می شود.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *