بهترین گیاه برای رشد در گلخانه - قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

آیا در آب و هوای فصل کوتاه زندگی می کنید؟ اگر فصل رشد شما کمتر از ۱۲۰ روز باشد، آب و هوای شما فصل کوتاهی است. بسته به محل زندگی شما، به دلیل روزهای ابری زیاد (شمال غربی اقیانوس آرام)، روزهای بدون یخبندان کمتر (بخش هایی از آیداهو) و شب های خنک و خشک در برخی ارتفاعات (کلرادو) ممکن است فصل کوتاه باشد. در این مکان‌ها، پرورش سبزیجات، گیاهان و میوه‌های هوای گرم غیرممکن است مگر اینکه گلخانه داشته باشید. شیشه یا پلاستیک گلخانه باعث تشدید نور خورشید و تبدیل آن به گرما می شود که این گیاهان تابستان دوست برای رشد به گرما نیاز دارند. در ادامه به مبحث بهترین گیاه برای رشد در گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

تمام گیاهان موجود در این لیست را می توان در گلخانه بدون توجه به جایی که زندگی می کنید، پرورش داد. چند نکته دیگر برای موفقیت:

  • در ظروف با خاک خوب گلدان بکارید.
  • حتی در آب و هوای سردتر گلخانه شما به پارچه های سایه دار، پنکه ها و تهویه برای تعدیل دمای بالا در تابستان نیاز دارد که می تواند به بالای ۱۰۰ درجه برسد.
  • درب و دریچه های گلخانه را برای گرده افشانی و تهویه باز بگذارید.
  • یک دماسنج ضبط بخرید که می تواند داده ها را برای بیش از ۲۴ ساعت نگه دارد و از طریق یک برنامه روی گوشی شما را از دمای گلخانه مطلع کند.
  • با یک فن و تهویه خوب که می تواند به سرعت هوا را خشک کند با رطوبت اضافی مبارزه کنید.
  • اگر قصد دارید گیاهان را زمستان گذرانی کنید یا در بهار و پاییز شروع به کار کنید، به گرمای اضافی نیاز دارید.

بهترین گیاه برای رشد در گلخانه

درختان مرکبات

رشد درختان مرکبات به اندازه باردهی می تواند در باغ های فصل کوتاه دشوار باشد، اما آنها یک گیاه ایده آل برای گلخانه ای با آفتاب فراوان و دمای گرم هستند. بسیاری از درختان مرکبات نیز در زمستان شکوفا می شوند و گلخانه از این گل ها در برابر یخ زدگی محافظت می کند.

  • درختان مرکبات را در گلدان یا مستقیماً در زمین اگر گلخانه شما دارای منطقه کاشت خاص در زمین است، بکارید.
  • درختان مرکبات را هفته ای یکبار با کودهای آلی محلول کود دهید.
  • درختان مرکبات به حداقل دمای ۴۵ تا ۵۰ درجه نیاز دارند، بنابراین گلخانه شما در زمستان به گرمای اضافی نیاز دارد.

گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی را دوست دارید اما خیلی دور از شمال زندگی می کنید که نمی توانید آنها را پرورش دهید؟ برخی از باغداران گوجه فرنگی را در گلخانه شروع می کنند و پس از رفع خطر یخبندان آنها را به بیرون منتقل می کنند.

  • مگر اینکه بخواهید انگور گوجه فرنگی در تمام امتداد دیوارها و سقف گلخانه خود داشته باشید، گونه های کوتوله و ظرف پسند مانند برنده انتخاب All-America ‘ Purple Zebra ‘ را انتخاب کنید.
  • گوجه‌فرنگی معین (معروف به بوش)، مانند اورگان اسپرینگ زودرس ، انتخاب خوب دیگری است. آنها همچنین رشد کوتاه تری دارند و کل محصول خود را در مدت کوتاهی تولید می کنند.

فلفل تند یا ملایم

مانند گوجه فرنگی و بادمجان، فلفل نیز بخشی از خانواده Solanaceae یا شب بو است. آنها به دمای گرم، روزهای طولانی و یک فصل طولانی برای رسیدن میوه ها به بلوغ نیاز دارند. در آب و هوای کوتاه فصل، گلخانه این مشکلات را حل می کند.

  • فلفل های شیرین، مانند فلفل دلمه ای محبوب، معمولاً فقط ۳ تا ۳-۱/۲ فوت پاییز و ۱۵ تا ۱۸ اینچ عرض دارند. فلفل تند معمولاً بسته به نوع آن از یک تا پنج فوت بلند می شود. فلفل هالاپینو میوه های زیادی را در یک گیاه کوچکتر تولید می کند که ارتفاع آن بین دو تا سه فوت و عرض آن بین ۱۶ تا ۱۸ اینچ است، بنابراین برای ظروف ایده آل هستند. شما فقط فضای زیادی در گلخانه دارید، بنابراین گیاهان کوچکتر و با تولید بالا بهتر هستند.
  • سعی کنید انواع با عملکرد بالا و مقاومت در برابر بیماری را انتخاب کنید.
  • با فلفل دلمه‌ای، شما نیاز به حمایتی مانند قفس گوجه‌فرنگی دارید تا میوه‌ها را از روی نیمکت کاشت بالا نگه دارید.
  • Sweetie Pie یک فلفل دلمه ای شیرین مینیاتوری است که نیازی به چنگ زدن ندارد.

خربزه

خربزه نیز مانند سایر گیاهان در این فهرست به شش تا هشت ساعت نور خورشید و گرما نیاز دارد تا درختان انگور رشد کنند، گل دهند و میوه بدهند. هندوانه، خربزه (طالبی) و عسلک را می توان در گلخانه کشت کرد.

  • خربزه به خاک خنثی با زهکشی خوب نیاز دارد، بنابراین آنها را در ظروف با خاک گلدان ارگانیک خوب پرورش دهید.
  • خربزه ها گروه دیگری از گیاهان انگور هستند که می توانند گلخانه را تصاحب کنند. انواعی را برای باغبانی ظروف مانند هندوانه ” Mini Love ” انتخاب کنید، که دارای انگورهایی است که فقط سه تا چهار فوت رشد می کنند.
  • ” مینسوتا میجت ” یک رقم کوچک عالی و زودرس است. یک گروه کامل از خربزه های کوچک برای باغ گلخانه شما مناسب است .

خیارها

خیار یک سبزی گلخانه ای تجاری محبوب است ، زیرا می توان آن ها را به صورت چوبی برای تولید میوه های زیادی در یک فضای کوچک استفاده کرد. خیار گیاهان عالی برای رشد در گلخانه شما هستند.

  • گونه های مقاوم در برابر بیماری و فضا را انتخاب کنید که به سرعت از گلی به میوه دیگر بالغ می شوند.
  • اگرچه بسیاری از انواع دانه‌های خیار، از جمله انگلیسی، آسیایی و ارمنی (در واقع خربزه) در دسترس هستند، اما رایج‌ترین خیارها در دسته‌های برش‌کن یا ترشی قرار می‌گیرند.
  • برش خیار همان چیزی است که در سالاد می بینید. اگرچه خیار شور را می‌توان به‌صورت خام نیز مصرف کرد، اما برای خیارشور مناسب‌تر هستند، زیرا خاردار و خاردار هستند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *