ابزار و تجهیزات گلخانه - کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

یک باغ موفق با استفاده از ابزار باغبانی با کیفیت و مستحکم و تجهیزات باغبانی به بهترین وجه حفظ می شود. انتخاب ابزار و تجهیزات باغبانی مناسب بسیار مهم است و مواد، طراحی، شکل و اندازه همگی در تاثیرگذاری آنها نقش دارند. ۱۰ ابزار باغبانی و تجهیزات باغبانی برتر ما را که به همه باغبانان پیشنهاد می کنیم باید در جعبه ابزار باغبانی خود داشته باشند، کشف کنید. در ادامه به مبحث ابزار و تجهیزات گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

ابزار و تجهیزات گلخانه

۱. ماله دستی

ماله باغ به عنوان ابزار اصلی باغبانی ضروری برای همه باغبانان اعلام شده است. ماله که توسط همه باغداران استفاده می شود برای کاشت، نشاء و گلدان استفاده می شود. دسته ای که برای دستی طراحی شده است، معمولاً از لاستیک، پلاستیک یا فلز ساخته می شود. تیغه بیل مانند از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، زیرا ابزارهای موجود در باغ به خصوص ماله های دستی می توانند شروع به پوسیدگی و آسیب کنند.

۲. بیل

هر باغبان جدی باید یک بیل داشته باشد، اگر نه، کیت باغبانی شما کامل نیست. با دسته بلند و طراحی سر مسطح باریک، کارهای حفاری و همچنین لبه‌بندی تخت‌ها، چمن‌زارها، نشاء کاری و بسیاری از فعالیت‌های باغبانی بدون هیچ‌یک از این کارها قطعاً کار سختی خواهد بود. باز هم، راحتی، اندازه و متریال همه به شما و سبک باغبانی شما بستگی دارد.

۳. چنگال

پیدا کردن یک ابزار باغبانی چند منظوره می تواند مانند رویای باغبان به نظر برسد. داشتن یک چنگال می تواند رویایی باشد که به واقعیت تبدیل شده است، با قدرت آن در هوادهی چمن، شکستن خاک فشرده، ایجاد سوراخ برای دانه ها و مخلوط کردن در تصفیه خاک، تنها چند مورد از کارهایی است که یک چنگال می تواند انجام دهد. از طریق شکل چنگال مانند تیز و قوی، نفوذ به زمین های دشوار هرگز به این آسانی نبوده است.

۴. قیچی

قیچی‌ها که به قیچی‌های هرس یا قیچی نیز معروف هستند، توسط همه باغبان‌ها برای شکل‌دهی، پیرایش و حذف رشد مرده از مزارع استفاده می‌شوند. شاخه های ضخیم را نیز می توان بسته به کیفیت تیغه های قیچی برش داد و کوتاه کرد، به یاد داشته باشید که گرفتن آن به اندازه سر ابزار مهم است!

۵. بیل زدن

آماده سازی بستر برای کاشت و وجین علف های هرز در برخی موارد می تواند یک کار باغبانی بسیار دشوار باشد. با این حال، با بیل زدن باغچه، می توان به راحتی خاک خود را کشت و چمن باغچه خود را لبه زد. این ابزار ضروری باغ می تواند در چندین سبک طراحی شود یا هلندی. همه انواع بیل زدن، در صورت استفاده در یک حرکت جارویی، بالای علف های هرز خود را برش می دهند.

۶. دستکش باغبانی

مهم نیست که چه ابزار باغبانی دارید، هیچ ابزاری به اندازه دستان شما مهم نیست. استفاده از یک جفت دستکش باغبانی از تماس خار، ترکش و کثیفی با پوست شما جلوگیری می کند. راحتی و محافظت از عوامل اصلی خرید یک جفت دستکش باغبانی خوب است.

۷. شن کش

سنگ ها، سنگ ها و کلوخ ها کابوس باغبان هنگام برنامه ریزی برای کاشت هستند. چنگک اینها را از بین می برد و سطح خاک شما را هموار و صاف می کند. این ضروری باغ یکی دیگر از ابزارهای چند منظوره است زیرا برای جمع آوری برگ ها، علف های هرز یا هر زباله دیگری نیز استفاده می شود. علاوه بر بیل زدن، انواع مختلفی از این ابزار را می توان برای زمین ها و سطوح خاص در بازار یافت.

۸. بیل

به نظر می رسد که بیل رایج ترین ابزار مورد استفاده باشد، نه تنها این باغ برای حفاری ضروری است، بلکه می تواند تقریباً برای هر باغی که مربوط به باغ است استفاده شود. همچنین حفاری، برداشتن و شل کردن مواد باغی مانند کمپوست، کود، خاک و غیره می تواند کار بیل باشد.

۹. چرخ دستی

هر باغبان جدی هنگام بیرون رفتن در باغ، از تلاش برای جابجایی مواد سنگین و ناخوشایند به اطراف آگاه خواهد شد. برای آسان‌تر کردن این کار، یک چرخ دستی به شما این امکان را می‌دهد که تمام مواد و زباله‌ها را مانند یک پایه سینی فلزی در سبد خود قرار دهید و با استفاده از چرخ‌های آن به راحتی آن را به منطقه تعیین‌شده خود بچرخانید/حمل کنید.

۱۰. اره

چه در حال بریدن چند شاخه/شاخه از درختچه ها یا درختان خود باشید، اره ابزار باغبانی برای استفاده است. با استفاده از تیغه سفت و تیز خود، یک اره به اندازه کافی شما را در انجام کارهای برش در باغ می بیند. به یاد داشته باشید که اره ای را انتخاب کنید که مناسب سبک شما باشد زیرا انواع مختلفی از اره در بازار وجود دارد.

۱۱. گلدان/ظروف:

چه تازه شروع به کار نهال کنید و چه در حال ایجاد یک باغ ظروف هستید. طیف گسترده ای از همه چیز، از سینی های نهال گرفته تا گلدان های پلاستیکی تا محیط های رشد زیست تخریب پذیر برای رفع هر نیاز باغبانی در دسترس است.

۱۲.ابزار/قفسه باغبانی:

ماله، چنگال دستی، هرس تا چرخ دستی و چنگک ممکن است برای رشد گلخانه شما ضروری باشد. به همان اندازه که خود ابزارها مهم هستند یک قفسه یا فضای ذخیره سازی برای مرتب نگه داشتن همه چیز است.

۱۳.نیمکت یا قفسه:

فضای گلخانه خود را با سازماندهی گلدان ها روی نیمکت ها یا قفسه ها به حداکثر برسانید. هر دو برای از بین بردن گیاهان از روی زمین انجام می شود. رنگ آمیزی سطوح چوبی با رنگ نیمه براق برای محافظت در برابر کپک زدن و تمیز کردن آسانتر توصیه می شود.

۱۴. سینک‌ها/ وان‌های شستشو:

در مورد تمیز کردن، سینک یا وان دستشویی را در گلخانه بیاورید تا سبزیجات را بشویید، ابزار باغبانی را بشویید و گلدان‌ها را در محل خیس کنید. این نه تنها به جلوگیری از رشد قارچ و باکتری کمک می کند، بلکه کارایی کارهای باغبانی شما را نیز افزایش می دهد.

۱۵. لوازم تمیز کردن:

صابون های حشره کش، سفید کننده و اسپری ضد عفونی کننده نیز باید در دسترس باشند تا از رشد و آسیب آفت جلوگیری شود. تمیز نگه داشتن گلخانه و ابزار باغبانی گام مهمی برای جلوگیری از مشکلات آفات است.

۱۶.سیستم آبیاری و زهکشی:

گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند، خواه یک عملیات بزرگتر با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای یا باغبان سرگرمی با استفاده از قوطی آبیاری. علاوه بر آبیاری مناسب، زهکشی کافی برای جلوگیری از تجمع آب ضروری است که می تواند راکد شود و منجر به رشد جلبک ها، بیماری ها و حشرات شود.

۱۷.تهویه:

با نصب دریچه‌ها یا حتی فن‌هایی که به تخلیه گرما و رطوبت در تابستان کمک می‌کنند یا هوای گرم‌تری در روزهای آفتابی در زمستان وارد می‌کنند، از گرم یا خیلی سرد شدن گیاهان جلوگیری کنید.

۱۸.گرمایش/سرمایش:

حفظ تعادل مناسب بین گرمایش و سرمایش با استفاده از بخاری‌ها یا کولرهای تبخیری، مهم‌ترین کاری است که می‌توانید برای بهره‌برداری حداکثری از گلخانه خود انجام دهید – به خصوص اگر قصد دارید فصل رشد خود را طولانی کنید. البته آنچه استفاده می کنید با توجه به آب و هوای محلی شما تعیین می شود.

۱۹.دماسنج:

داشتن یک دماسنج خوب مهم ترین ابزاری است که برای کنترل دقیق دمای گلخانه به آن نیاز دارید. یک دماسنج بالا و پایین – دماسنج که کمترین دما را در شب و بالاترین دما را در روز دارد – می تواند به ویژه در تعیین نیازهای گرمایشی و سرمایشی شما مفید باشد.

۲۰.نورپردازی:

اگر گیاهان شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنند یا به مزایای روزهای طولانی نیاز دارند، نور مصنوعی وارد کنید. بسیاری از گلخانه ها نیاز به نور اضافی دارند. روشنایی فلورسنت یک گزینه است، به ویژه برای عملیات های کوچکتر اگر چراغ های گلخانه ای مقرون به صرفه باشند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

۱.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *