انواع قارچ کش مناسب برای کشاورزی - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک

یکی از اصلی ترین آسیب هایی که فرآورده های کشاورزی در خطر آن قرار دارند، قارچ ها هستند. همیشه مشکل اصلی کشاورزان، مبارزه با این نوع از قارچ ها بوده است. گونه های متفاوت قارچ کش ها به همین علت بهره برداری می شوند. سم قارچ کش، قارچ ها و هاگ های آنها نابود می کند یا از زیاد شدن یا رشد آنها پیشگیری می کند. کل آنها به پرده ی سلولی قارچ خسارت می زنند یا در ایجاد و تشکیل انرژی در سلول های قارچی دچار مشکل شود. در فرآورده های کشاورزی، قارچ کش ها از ظرفیت کارکرد حفاظت می کنند. قارچ کش ها تماما کاکرد را زیاد نمی کند و اگر بهتر نشدن از انجام عفونت اقدام می شوند، کارکرد از بین رفته را بازگرداننده نمی کند. در ادامه به مبحث انواع قارچ کش مناسب برای کشاورزی میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

انواع قارچ کش مناسب برای کشاورزی

سم قارچ کش، که ضد قارچ  هم می گویند، هر گونه ماده سمی است که برای مهار با کشتن رشد قارچ ها بهره برداری می شود. از این ها می توان برای کنترل و بررسی قارچ هایی که به گیاهان آسیب می زنند، مثل زنگ زدگی، کپک ها و بلایت (آتشک یا بادزدگی) بهره برداری کرد.

نوع های قارچ های گیاهان

هیچی به سرعت از قارچ گیاهی، برنامه هایی یک باغ تابستانی پر رواج را خراب نمی کند. قارچ های گیاهی یک مشکل مهم و اصلی برای باغبانان و کشاورزان است، ولی روش های آسانی هستند که می تواند از آنها پیشگیری کرده تا در تاثیر بلایت گوجه فرنگی، لکه سیاه یا کلاب روت  دچار آسیب نشود. در قسمت زیر بعضی از متداول ترین انواع و اقسام قارچ ها بیان شده است:

۱. لکه سیاه

لکه سیاه به خصوص برای کسانی که گل رز می پرورانند خیلی آشنا هستند. این مشکل قارچی متداول به شکل لکه های سیاه، خاکستری یا قهوه ای آن که روی برگ های گیاه به وجود می آید و سبب ریزش آنها می شود، شناخته شده است.

۲. سفیدک کرکی

سفیدک کرکی به برگ ها و بقیه بخش های گیاه که در روی زمین رشد می کنند حمله می کند. این گونه کپک در شرایط و اسباب شرجی،خنک و مرطوب رویش می کند و اکثرا در گیاهان جوان و آنهایی که سالم نیستند یا هر یک گیاه زیر فشار انجام می گیرد. سفیدک کرکی دارای چند جهت متفاوت است و می تواند عکس العمل های مختلفی را در گیاهان متفاوت ایجاد کند. برای بعضی، سبب زرد شدن برگ ها و ساقه ها می شود، در مواقی که در بقیه گیاهان، جلوگیری گلدهی می شود. بهترین روش برای درمان سفیدک کرکی این است که بلافاصله بعد از مشاهده علامت ها ، گیاهان آلوده را بچینید، چون سم قارچ کش ها برای این نوع از بیماری های گیاهی به خوبی انجام نمی شود.

۳. کپک پودری

در برابر، کپک پودری در شروط خاک خشک، در آب و هوای شرجی و مرطوب، ارتقا پیدا می کند. این ها می توانند گل های کلماتیس و رز را خراب و آلوده کنند. اکثرا در روی بالای برگ های گیاه رشد می کنند، این چنین می تواند به بخش زیرین برگ یا ساقه افزایش پیدا کند. در هنگام آلوده شدن، گیاه امکان دارد زرد یا در آخر قهوه ای شود و برگ ها می میرند. بهترین روش برای مدیریت آن از بین بردن و حذف بخش های آلوده گیاه و نگه داری خاک با آبیاری و مالچ است.

۴. بلایت (آتشک یا بادزدگی)

بلایت یک بیماری مهم و جدی است که سیب زمینی و گوجه فرنگی را آلوده می کند. بیماری گوجه فرنگی و آفت های و بیماری سیب زمینی می تواند فرآورده را نابود کند یا آن را نتوان دیگر خورد. بلایت از برگ های قهوه ای و بی رنگ که از کناره ها شروع می شود. برگ ها احساس به خشک شدن و پیچ خوردن به درون دارند و در اسباب مرطوب هم امکان دارد با رشد قارچ سفید باشد.هم سیب زمینی و هم گوجه فرنگی می توانند لکه های قهوه ای تشکیل دهند که به زخم های کهنه تعویض می شوند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *