انواع گیاهان گلخانه ای - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک

اگر در باغبانی یا پرورش گیاهان در داخل خانه تازه کار هستید، احتمالاً هنوز انگشت شست سبز ندارید. ممکن است نوع نامناسبی از گیاهان را برای فصل انتخاب کرده باشید، یا ممکن است آنها را زیاد یا کم آبیاری کرده باشید. حتی ممکن است آنها را بیش از حد بارور کرده باشید. در این صورت، ممکن است شما نیز با گلخانه ای پر از گیاهان مرده مواجه شده باشید. به خصوص زمانی که مبتدی هستید، می خواهید گیاهان گلخانه ای مقاومی را انتخاب کنید که بتوانند هم برای شما و هم در زمستان زنده بمانند. خوشبختانه، بسیاری از گیاهان گلخانه ای رایج هستند که نمی توانید به راحتی آنها را از بین ببرید. البته، نوع گیاهانی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به شدت به محل زندگی و نوع گلخانه‌ای که دارید بستگی داشته باشد، اما گیاهانی وجود دارند که می‌توانید تقریباً در هر جایی رشد کنید. در ادامه به مبحث انواع گیاهان گلخانه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

انواع گیاهان گلخانه ای

سبزیجات

به عنوان مثال، می توانید چند نوع مختلف کاهو پرورش دهید. کاهوی بره، نگین کوچک و کاهوی موشکی برای رشد در گلخانه عالی هستند و کاملا مقاوم هستند. آنها نیز خیلی سریع رشد می کنند.

کاشت و پرورش این گیاهان واقعا آسان است تنها تصمیم سختی که باید بگیرید این است که چگونه می خواهید آنها را پرورش دهید.

  • هنگام کاشت کاهو در ظرف یا سینی بذر : بذرها را بردارید و روی خاک سینی بذر پخش کنید. سپس دانه ها را به آرامی با انگشتان خود فشار دهید.
  • اگر بذرها را در زمین بکارید : به طور معمول، می توانید حدود یک یا دو هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان بهاره بکارید. با این حال، کاشت کمی زودتر در گلخانه ایمن است زیرا محافظت در برابر آب و هوای سخت در فضای باز را فراهم می کند.

گیاهان

در حالی که بسیاری از گیاهان در صورت رها شدن در عناصر می میرند، مانند دیوانه ها در داخل یک گلخانه رشد می کنند. برخی از بهترین گیاهان برای انتخاب عبارتند از شوید، نعناع، ​​گشنیز و جعفری. برخی از این ها، مانند جعفری، حتی می توانند در بیرون از برف زنده بمانند، بنابراین می دانید که می توانند در شرایط سخت (حداقل برای مدتی) زندگی کنند. سایر گیاهان رایج از آب و هوای مدیترانه ای، مانند مریم گلی و آویشن، چندان مقاوم نیستند. با این حال، تا زمانی که آنها را در گلخانه گرم نگه دارید، آنها همچنین گیاهان عالی برای رشد یک مبتدی هستند!

پیاز سبز

پیاز سبز به راحتی رشد می کند و به سرعت در گلخانه های تحت کنترل آب و هوا رشد می کند. در واقع، آنها تقریباً “تنظیم و فراموش می شوند” هستند، زیرا تقریباً در هر فصل رشد می کنند و می توانند دمای شدید را تحمل کنند.

پیاز سبز تقریباً به هیچ گونه نگهداری نیاز ندارد و بنابراین برای باغبانان گلخانه ای عالی است . می توانید پیاز سبز را هم از دانه و هم از مجموعه بکارید. اگر آنها را از روی مجموعه پرورش می دهید، حتماً پیازها را در خاکی بکارید که زهکشی خوبی دارد.

اسفناج

اسفناج یکی دیگر از سبزیجات بسیار آسان برای رشد است. درست مانند پیاز سبز عملاً در تمام طول سال رشد می کند. با این حال، در هوای سردتر بهترین رشد را دارد. البته یکی از بهترین چیزهایی که در مورد کشت اسفناج وجود دارد این است که بسیار مغذی است. می توانید این گیاه را به صورت خام یا پخته مصرف کنید و روش های زیادی برای تهیه آن وجود دارد.

هنگام کاشت اسفناج در گلخانه خود، حتما گیاه را در محلی قرار دهید که نور خورشید زیاد باشد. خاکی که در آن می کارید نیز باید زهکشی خوبی داشته باشد. یکی از نکاتی که در مورد کاشت وجود دارد این است که پیوند نهال ها سخت است. اسفناج به سختی برخی دیگر از اسفناج های موجود در این لیست نیست، به خصوص در جوانی. از مقداری که اسفناج می خورید پراکنده باشید و مطمئن شوید که خاک را با استفاده از مالچ مرطوب نگه دارید.

شلغم

آخرین سبزی مقاوم در لیست ما شلغم فروتن است، یک انتخاب عالی برای تصمیم گیری در مورد گیاهانی که کشتن آنها سخت است. مانند سایر موارد ذکر شده، آنها سریع رشد می کنند و با شرایط آب و هوایی و آب و هوا سازگاری فوق العاده ای دارند.

اگر شلغم را انتخاب می کنید، هرگز نباید آن را دو بار پشت سر هم در یک مکان بکارید. تمرین تناوب زراعی می تواند به پیشگیری از بیماری هایی که شلغم گاهی اوقات به آن حساس است کمک کند. با این حال، با این استثنا، اگر شلغم را در گلخانه پرورش دهید، بیماری و آفات مشکل بزرگی نیستند.

این گیاهان به سرعت رشد کرده و بالغ می شوند. ریشه های آنها (که بیشتر آنها را شلغم واقعی می شناسند) باید حدود یک ماه پس از بلوغ آماده چیدن باشد.

بسیاری از افرادی که ایده باغبانی را دوست دارند، حتی آن را امتحان نمی کنند، زیرا در مورد رشد گیاهان “بدشانسی” داشته اند. به هر دلیلی، گیاهان به خوبی رشد نکردند یا به سرعت از بین رفتند. شاید به دلیل عدم آگاهی کشاورز بود. شاید به این دلیل بود که رشد گیاهان انتخاب شده کمی سخت تر از گیاهان دیگر بود. هر دلیلی که باشد، انتخاب گیاهان گلخانه ای مقاوم در این لیست راهی مطمئن برای شروع باغبانی گلخانه ای بدون ترس از “اشتباه شدن” و کشتن گیاهانی است که دوست دارید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *