گلخانه - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

گلخانه به افزایش رشد گیاه و تولید میوه کمک خواهد کرد و حتی به شما اجازه می دهد گیاهانی را پرورش داده که به طور معمول در آب و هوای شما می میرند. درک نحوه عملکرد این فرآیند می تواند به شما کمک کند تا زیادترین بهره را از گلخانه خود ببرید. در ادامه به مبحث گلخانه چگونه کار می کند میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

گلخانه ها گرما و نور را به دام می اندازند

گیاهان برای زنده ماندن و رشد به نور، دمای گرم، هوا، آب و مواد مغذی نیاز دارند. گیاهان مختلف برای هر یک از این ملزومات نیازهای متفاوتی دارند. گلخانه با ارائه دو مورد اول برای گیاهان شما کار می کند ، اما سه مورد آخر به شما بستگی دارد.

مرحله ۱: نور وارد می شود

برای تأمین نور، گلخانه ها باید راهی برای ورود نور داشته باشند. به همین دلیل است که گلخانه ها از مواد عمدتاً شفاف مانند شیشه یا پلاستیک شفاف ساخته می شوند. این به گیاهان داخل حداکثر دسترسی به نور خورشید را می دهد.

مرحله ۲: گرما جذب می شود

هنگامی که نور وارد دیواره های شیشه ای گلخانه می شود، توسط گیاهان، زمین و هر چیز دیگری در گلخانه جذب می شود و در این فرآیند به انرژی مادون قرمز (معروف به گرما) تبدیل می شود. هرچه سطح تیره تر باشد، انرژی بیشتری می تواند جذب کند و به گرما تبدیل شود. به همین دلیل است که سنگفرش سیاه در تابستان بسیار گرم می شود. گرمای زیادی را جذب می کند.

مرحله ۳: گرما به دام می افتد

هنگامی که انرژی نور به انرژی مادون قرمز (گرما) تبدیل می شود، “شکل” متفاوتی با انرژی نور دارد – چیزی که دانشمندان از آن به عنوان طول موج یاد می کنند. تغییر طول موج باعث می شود که گرما نتواند به راحتی از دیواره های شیشه ای گلخانه خارج شود. بنابراین در حالی که ورود آسان بود، خارج شدن سخت تر است.

مرحله ۴: گرم کردن گلخانه

گرمای محبوس شده، هوای داخل گلخانه را گرم می کند و از آنجا که گلخانه نسبتاً هوا بند است، هوای گرمتر در داخل باقی می ماند و دمای کل ساختمان را بالا می برد. این همان تأثیری است که بدون شک هنگام سوار شدن به ماشین بعد از چند ساعت نشستن در یک پارکینگ آفتابی تجربه کرده اید. خوب و برشته است.

با نور کافی خورشید، دمای داخل گلخانه ممکن است بسیار بیشتر از دمای بیرون باشد. در واقع، در یک روز آفتابی گرم ممکن است لازم باشد گلخانه را در تمام طول روز تهویه کنید تا به معنای واقعی کلمه گیاهان داخل آن پخته نشوند. در روزهای ابری، نور خورشید کمتر به این معنی است که گلخانه با سرعت کمتری گرم می شود. به همین دلیل، گلخانه ها در مناطقی که آفتاب فراوان دارند، بیشترین کاربرد را دارند.

مرحله ۶: ترویج فتوسنتز

همه این نور و دمای گرم به گیاهان دسترسی کافی به نور خورشید و دمای مورد نیاز برای رشد را می دهد. این به این دلیل است که آنها شرایط مناسبی برای انجام فتوسنتز دارند. فتوسنتز ترکیب دی اکسید کربن هوا و انرژی نور خورشید برای تولید قندهای ساده است که گیاه سپس از آن به عنوان غذا استفاده می کند. شما ممکن است از چیزبرگر برای بزرگ شدن و قوی شدن استفاده کنید، خوب یک گیاه از خورشید استفاده می کند. به طور متوسط، گیاهان به حدود شش ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند، اگرچه این میزان بسته به نوع گیاه متفاوت است . قرار دادن گلخانه خود در جایی که در تمام طول روز آفتاب کامل داشته باشد، اطمینان حاصل می کند که گیاهان داخل نور کافی دارند.

وقتی خورشید نیست

پلاستیک یا شیشه ای که قسمت اعظم نمای بیرونی گلخانه را تشکیل می دهد برای ورود حداکثر نور عالی است، اما عایق ضعیفی است (گرما را به خوبی در خود نگه نمی دارد). این بدان معناست که انرژی گرمایی در نهایت برای فرار به دنیای خارج سفر می کند. تا زمانی که خورشید می تابد، این مهم نیست زیرا انرژی نور سریعتر از آن چیزی است که گرما می تواند خارج شود. اما در شب، تمام انرژی گرمایی به سرعت از بین می رود، که گیاهان شما را تحت الشعاع دمای پایین تر شبانه قرار می دهد. برای محافظت از گیاهان حساس خود، باید گرمای اضافی را در طول روز ذخیره کنید یا از منبع حرارت مصنوعی در شب استفاده کنید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *