رشد گیاهان در گلخانه - کود کشاورزی - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - تماس: ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

ما در این مبحث به کنترل عوامل محیطی موثر بر رشد گیاهان در گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کنترل عوامل محیطی موثر بر رشد گیاهان در گلخانه

اگر به فکر رشد در گلخانه هستید یا در حال انجام این کار هستید. باید بدانید که اگر عوامل محیطی موثر بر رشد گیاه (نور، دما، مواد مغذی، آب و رطوبت) را به درستی کنترل نکنید. ممکن است در خطر از دست دادن ارزش خود باشید. محصول.

کاشت در گلخانه می تواند یک چالش واقعی برای هر مبتدی باشد. زیرا به عنوان یک فضای بسته – البته نه کاملاً – شرایط رشد   کاملاً متفاوت است.

معمولاً وقتی در گلخانه کاشت می کنیم، به دنبال کنترل آن دسته از عوامل محیطی هستیم که بر رشد گیاه در فضاهای باز تأثیر می گذارد. اما آن عوامل چیست؟ چگونه بفهمم کدام یک بر محصول من تأثیر می گذارد؟ برای موفقیت در برداشت چه باید بکنم؟ خوب، در اینجا ما به شما خواهیم گفت.

به طور خاص کشف کنید: پنج (۵) عامل محیطی که بر رشد گیاه تأثیر می‌گذارند، نحوه گرم کردن و کنترل محیط داخل گلخانه‌ها، و چند نکته برای رشد گیاهان شاهدانه.

۴ عامل محیطی که بر رشد گیاه تأثیر می گذارد

پنج (۴) عامل محیطی وجود دارد که به طور قابل توجهی بر رشد گیاه چه در فضاهای باز و چه در فضاهای بسته تأثیر می گذارد. کشاورزان به دنبال راه هایی برای کنترل آنها هستند تا محصولاتشان بتواند چرخه کامل خود را برآورده کند.

هنگامی که ما در فضای باز کاشت می کنیم، گیاهان در معرض تغییرات آب و هوایی مختلف قرار می گیرند، این اجازه می دهد تا عناصر لازم برای رشد صحیح گیاهان تغییر کنند، چه افزایش یا کاهش یابد. این نوسانات می تواند بر چرخه طبیعی محصول شما تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر کاشت شما مطابق با نیازهای خاص باشد.

به عنوان یک فضای باز، دستان پرورش دهنده برای کنترل ناهمواری هایی که به کاشت آنها آسیب می زند، بسته است. بنابراین برای جلوگیری از ضرر مالی و کاری، نیاز به رفتن به فضاهای بسته را برای کشت موفق می بیند.

گلخانه ها جواب این وضعیت هستند. بنابراین کشت در این فضاها به ویژه گیاهان مستعد تغییرات محیطی تکراری تر شده است.

مانند گوجه فرنگی، کاهو، چغندر، بادمجان، اسفناج، خیار، تربچه خربزه، سیب زمینی، هندوانه و غیره؛ برخی از گیاهان زینتی مانند گل داوودی، خشخاش، کاکتوس کریسمس و غیره؛ و سایر گیاهان دارویی مانند حشیش.

بیایید با جزئیات به این ۴ عامل محیطی که بر رشد گیاه تأثیر می گذارند نگاه کنیم:

آب

تامین آب یک عامل اساسی و تعیین کننده برای وجود گیاهان است. خب این عامل باید از جوانه زنی تا برداشت همراهش باشد. آب در برخی موارد به قدری مهم و ضروری است که به دانه اجازه می دهد تا جوانه بزند یا گیاه زندگی کند، حتی اگر خاک نباشد.

از سوی دیگر، گونه هایی نیز وجود دارند. که برای زندگی به آب بسیار کمی نیاز دارند. و در صورت افزایش ذخایر می توانند. گیاه را تا زمانی که پژمرده شود غرق کنند.

هنگام کاشت در فضاهای باز، تامین آب اصلی از طریق باران تامین می‌شود، بنابراین اگر در فصل زمستان باشیم میزان آب بیشتر می‌شود یا برعکس اگر در تابستان باشیم کمیاب می‌شود. این امر تولیدکنندگان را مجبور به کاشت محدود و با استفاده از ویژگی های محصولات می کند.

چیزی که به ما می گوید این است که آب می تواند بر رشد گیاه تأثیر بگذارد، چه مثبت یا منفی. بنابراین، شناخت نیازهای گیاهانی که قرار است رشد کنند، ضروری است. به این ترتیب عرضه شما کافی خواهد بود و می توانید رشد سالم آنها را تحریک کنید.

سبک

نور یکی دیگر از عوامل محیطی است که بر رشد گیاهان تأثیر می گذارد. و مانند: آب برای جوانه زدن، رشد و گلدهی آنها ضروری است.

گیاهان با کاشت در بیرون، انرژی نور خورشید را جذب می کنند و طیف کاملی را دریافت می کنند. در حالی که هنگام رشد در داخل خانه، چه در داخل خانه و چه در گلخانه، به یک منبع نور مصنوعی نیاز دارید که طیفی بسیار شبیه نور طبیعی را ارائه دهد، مانند آنچه توسط چراغ های LED ارائه می شود.

برای رشد صحیح محصولات، در نظر گرفتن کمیت ( شدت یا قدرت )، کیفیت (نوع طول موج) و مدت (ساعت های قرار گرفتن در معرض) نور مهم است. خوب، با آنها، فرآیندهای فتوسنتزی، رشد و گلدهی تسهیل می شود.

عدم وجود نور باعث می شود گیاه بدون یکنواختی رشد کند، رنگ مات داشته باشد و در زمان معین با فرآیندهای طبیعی خود مطابقت نداشته باشد.

از طرف دیگر نور اضافی می تواند بخشی از ساختار آن را بسوزاند و زمان گلدهی را تغییر دهد. در حالی که کیفیت پایین نور به ویژه در پرورش فضاهای بسته. رشد و نمو مناسب آن را اصلاح می کند.

همچنین برای کنترل این عامل، شناخت نیازهای محصول خود ضروری است.

درجه حرارت

دما عامل بعدی در رشد گیاه است. این، به ویژه، عاملی است که کنترل آن در مورد محصولات در فضاهای باز غیرممکن است.

معمولاً گیاهان می توانند در دمایی بین ۱۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد به درستی رشد کنند. اما به دلیل تغییرات فصلی و آب و هوای طبیعی برخی کشورها، فضاهای سردتر یا گرمتر یافت می شود که بر رشد محصول تأثیر می گذارد.

دمای بالا باعث جذب کم آب، خشک شدن خاک و کم آبی خود گیاه می شود. و دمای بسیار پایین می تواند سلول ها را به گونه ای خنک کند که از انتقال طبیعی مایعات و اجزاء جلوگیری کند.

رطوبت

رطوبت مقدار آب موجود در هوا است. و اگرچه یکی از کم محبوب ترین عوامل است، اما بر روند رشد، تعریق، جذب و گرده افشانی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، یک محیط با رطوبت بیش از حد تمایل به ظهور و گسترش بیماری ها و آفات دارد. همچنین به بدشکلی ساختارهای گیاهی کمک می کند.

اگرچه درصد رطوبت بر اساس نوع محصول تعیین می شود، اما باید بین ۵۰ تا ۹۰ درصد یافت شود.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *