کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

غذای “رشد ارگانیک” غذایی است که بدون استفاده از کودهای مصنوعی یا آفت کش ها رشد و پردازش می شود. آفت کش های مشتق شده از منابع طبیعی (مانند آفت کش های بیولوژیکی) ممکن است در تولید مواد غذایی ارگانیک استفاده شوند. در ادامه به مبحث کشاورزی ارگانیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

زمینه کشاورزی ارگانیک

این صنعت از زمین‌های باغ تجربی به مزارع بزرگ با محصولات اضافی که تحت یک برچسب ارگانیک خاص فروخته می‌شوند، رشد کرده است. تولید کنندگان مواد غذایی محصولات فرآوری شده ارگانیک را توسعه داده اند و بسیاری از زنجیره های بازاریابی خرده فروشی در فروش محصولات “ارگانیک” تخصص دارند. این رشد نیاز به تأیید را برانگیخت که محصولات واقعاً طبق استانداردهای خاصی تولید می شوند. بنابراین، صنعت صدور گواهینامه ارگانیک نیز تکامل یافت.

بیش از ۴۰ سازمان خصوصی و آژانس های دولتی (گواهی دهنده) مواد غذایی ارگانیک را تایید می کنند. اما استانداردهای آنها برای رشد و برچسب زدن مواد غذایی ارگانیک ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال، تفاوت هایی در موارد زیر وجود دارد:

  • مجاز یا ممنوع کردن آفت کش ها یا کودهای مختلف در رشد مواد غذایی ارگانیک
  • زبان موجود در مهرها، برچسب ها و آرم های تایید شده

در اواخر دهه ۱۹۸۰، در تلاش برای استانداردسازی تولید و صدور گواهینامه، صنعت ارگانیک از کنگره درخواست کرد تا پیش نویس قانون تولید مواد غذایی ارگانیک (OFPA) را که “ارگانیک” را تعریف می کند، ارائه دهد.

برنامه ملی ارگانیک

برنامه ملی ارگانیک (NOP) یک برنامه بازاریابی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) در بخش خدمات بازاریابی کشاورزی است. این آژانس استانداردهای بازاریابی را تعیین می کند. ماموریت NOP این است که:

  • تدوین و اجرای استانداردهای ملی که بر بازاریابی محصولات کشاورزی به عنوان تولید ارگانیک حاکم است.
  • تسهیل تجارت در مواد غذایی تازه و فرآوری شده که به صورت ارگانیک تولید می شوند.
  • به مصرف کنندگان اطمینان دهد که چنین محصولاتی استانداردهای ثابتی را دارند.

قانون تولید مواد غذایی ارگانیک در سال ۱۹۹۰ وزیر کشاورزی را ملزم می کند تا فهرست ملی مواد مجاز و ممنوع را تنظیم کند. این فهرست مواد مصنوعی را که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند و مواد غیرسنتتیکی را که نمی توان در عملیات تولید و جابجایی ارگانیک استفاده کرد، مشخص می کند.

راهنمای برچسب زدن آفت کش ها تحت برنامه ملی ارگانیک

راهنمای نهایی در مورد برچسب زدن محصولات آفت کش تحت برنامه ملی ارگانیک (۳۱ ژانویه ۲۰۰۳) توضیح می دهد که چگونه ثبت نام کنندگان می توانند تاییدیه EPA را برای زبان برچسب دریافت کنند. زبان برچسب تایید شده برای همه ترکیبات آفت کش (فعال و بی اثر) و همه موارد استفاده از آن آفت کش باید معیارهای تعریف شده در قانون برنامه ملی ارگانیک (NOP) وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) را داشته باشد.

این راهنما نمونه‌ای از زبان برچسب قابل قبول و روش‌های افزودن چنین شناسایی به برچسب‌های محصول را ارائه می‌دهد. اطلاعات روی برچسب آفت‌کش‌ها به تولیدکنندگان ارگانیک و افرادی که روش‌های تولید ارگانیک را تأیید می‌کنند کمک می‌کند تا بدانند کدام محصولات آفت‌کش الزامات قانون NOP را برای استفاده در کشاورزی ارگانیک برآورده می‌کنند.

اطلاعات بیشتر از EPA

  • برچسب گذاری محصولات آفت کش تحت برنامه ملی ارگانیک

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *