نحوه استفاده از کودهای آلی - کشاورزی ارگانیک - کود ارگانیک - کود زیستی -قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی

استفاده از کودهای آلی یک گام آسان و مفید در مسیر درست برای کسانی است که علاقه مند به رشد به روشی پایدارتر هستند. کود آلی تنها از مواد آلی تشکیل شده است و استفاده از آن می تواند کیفیت و حاصلخیزی خاک را تا حد زیادی بهبود بخشد. بیشتر کودهای آلی از کود دامی، لجن/ جامدات زیستی، کمپوست یا مواد گیاهی تازه یا خشک ساخته می‌شوند. استفاده از آن می تواند تا حد زیادی سلامت خاک شما را بهبود بخشد و فواید زیادی دارد. در ادامه به مبحث نحوه استفاده از کودهای آلی میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

نحوه استفاده از کودهای آلی

نحوه استفاده از کودهای آلی به بهترین شکل ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد، زیرا اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد. مانند هر کود دیگری در هنگام استفاده از یک کود آلی، اولین گام خوب ایجاد یک برنامه مدیریت مواد مغذی است، این به شما کمک می کند تا میزان کود مورد نیاز خود را تعیین کنید و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بیش از حد یا کم مصرف نکنید. محصولات شما نمونه برداری از خاک به شما در تعیین سطح PH و مواد مغذی موجود در خاک کمک می کند. اگر چه خطر سوختن محصولات در هنگام تغذیه بیش از حد در هنگام استفاده از کود طبیعی کمتر است، اما همچنان باعث هدر رفتن کود می شود و تعادل خاک همچنان در صورت مصرف بیش از حد سخاوتمندانه کود ممکن است به هم بخورد. علاوه بر این، دانستن نیازهای خاک شما به شما کمک می کند تا مواد مغذی موجود را اضافه کنید و مطمئن شوید که نیازهای غذایی گیاهان شما به طور کامل برآورده شده است. 

نحوه استفاده از کود آلی: چه زمانی

بخش مهمی از دانستن نحوه استفاده از کود آلی، دانستن زمان استفاده از آن است. محصولات زراعی بسته به اینکه در کدام مرحله از رشد یا شکوفه قرار دارند، نیازهای غذایی متفاوتی دارند. Bac دارای انواع کودهای بیولوژیکی مختلف است که نیازهای غذایی خاص گیاهان را در طول مراحل مختلف در نظر می گیرد. برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی تغذیه و اطمینان از برآورده شدن تمام نیازهای تغذیه‌ای برای تولیدکنندگان آسان‌تر می‌شود.

نحوه استفاده از کود آلی: نحوه استفاده از آن

دانستن زمان استفاده از کود آلی کمی دشوارتر از زمانی است که از کود مصنوعی استفاده می کنید. دلیل اصلی این امر این است که کودهای آلی کند رهش هستند، زمان بیشتری طول می کشد تا مواد مغذی توسط محصولات جذب شود، این بسیار عالی است زیرا کیفیت خاک را بهبود می بخشد، کارآمدتر است و به سالم ماندن محصولات کمک می کند. قوی با این حال، این بدان معنی است که دوز می تواند کمی پیچیده تر باشد.

دسته وسیعی از کودهای آلی شامل فرمولاسیون های متنوعی از محصولات است که مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند و/یا مواد آلی را در خاک بهبود می بخشد. آنها برای بهبود حاصلخیزی خاک، قوت گیاه، تولید کیفیت و عملکرد روی گیاهان و/یا خاک اعمال می شوند. کودهای آلی هم در کشاورزی ارگانیک و هم در کشاورزی معمولی استفاده می شوند.

کودهای آلی شامل سه دسته محصول خاص هستند: کودهای آلی، کودهای آلی معدنی و بهبود دهنده های ارگانیک خاک. ECOFI این سه دسته محصول مرتبط را به شرح زیر تعریف و متمایز می کند:

  • کود آلی : کودی که وظیفه اصلی آن تامین مواد مغذی تحت اشکال آلی از مواد آلی با منشاء گیاهی و/یا حیوانی است.
  • کود آلی معدنی : کود پیچیده ای که از ترکیب صنعتی یک یا چند کود معدنی با یک یا چند کود آلی و/یا بهبود دهنده خاک آلی به شکل جامد (به استثنای مخلوط خشک) یا مایع به دست می آید.
  • بهبود دهنده خاک ارگانیک : بهبود دهنده خاک حاوی مواد کربنی با منشاء گیاهی و/یا حیوانی که وظیفه اصلی آن حفظ یا افزایش محتوای مواد آلی خاک است.

کودهای آلی چگونه کار می کنند و چه کار می کنند؟

استفاده از کودهای آلی در کشاورزی پایدار از بسیاری جهات برای کشاورزان، کشاورزان، مصرف کنندگان و محیط زیست سودمند است. همانطور که به صورت تجربی نشان داده شده است، کودهای آلی به موارد زیر کمک می کنند:

  • زیاد شدن کارایی مواد مغذی و محتوای مواد آلی در خاک؛
  • پرورش خاک با مواد آلی که بستگی به ورودی های شیمیایی را کم میکند.
  • بازیابی و حفظ حاصلخیزی خاک برای پرورش رشد گیاهان؛
  • افزایش فعالیت بیولوژیکی و تنوع زیستی خاک؛
  • بهتر شدن خاصیت های کیفی فرآورده و این چنین عملکرد؛
  • بهبود کارایی استفاده از مواد مغذی برای تولید محصولات قوی تر؛
  • تسهیل آزادسازی آهسته مواد مغذی در پاسخ به نیازهای دینامیکی گیاهان؛
  • افزایش بهره وری از استفاده از آب برای انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر محصولات در برابر خشکسالی؛
  • کاهش تأثیر کشاورزی و حفاظت از اکوسیستم ها با به حداقل رساندن شستشو.
  • افزایش مقاومت محصول در برابر فرسایش با بهبود محتوای مواد آلی خاک.
  • بهبود کارایی استفاده از منابع با ترکیب مواد خام طبیعی.

معایب استفاده از کودهای آلی چیست؟

۱. همه فرآورده ها به یک میزان تولید نمی شوند

کل فرآورده ها به طور یکسان تولید نمی شوند و خیلی از فرآورده های ارگانیک نتیجه متناقضی به وجود می آید. با خواندن مطالعات دانشگاهی یا مطالعات موردی، اطمینان پیدا کنید که فرآورده ای را گزینش می‌کنید که در صنعت کنترل شده است.

۲. سطح مواد مغذی پایین است

سطح مواد مغذی وجود دارد در کودهای آلی مقدارش کم است. افزون بر این، مواد مغذی بیشتر در ساختار شیمیایی آلی کمپلکس می شوند. مفهوم آن است که استفاده از کودهای آلی امکان دارد رنگی را که با کود شیمیایی دیده می شود به وجود نیاید. استفاده از کود آلی یک پروسه ای است.

۳. کمپوست DIY یک روش پیچیده است

در حالی که شما می توانید کمپوست خود را تولید کنید، این یک فرآیند نامرتب و پیچیده است که اغلب منجر به یک محصول و نتیجه نهایی ناسازگار می شود.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

 

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *