غذای ارگانیک چیست؟ - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

ارگانیک یک سیستم کشاورزی و تولید مواد غذایی است. هدف کشاورزان ارگانیک تولید مواد غذایی با کیفیت بالا، با استفاده از روش هایی است که به نفع کل سیستم غذایی ما، از مردم تا سیاره زمین، سلامت گیاهان تا رفاه حیوانات است. در مواجهه با تغییرات اقلیمی، بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی و کاهش گسترده حیات وحش، نیاز به تغییر سیستم‌های غذایی ما هرگز بیشتر از این نبوده است. انتقال به سمت سیستم‌های کشاورزی «اکولوژیکی»، مانند ارگانیک، می‌تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. هیچ سیستم تعریف شده دیگری از کشاورزی و تولید مواد غذایی به ارائه مزایای بسیاری برای حیات وحش، جامعه و جهان طبیعی نزدیک نیست. در ادامه به مبحث غذای ارگانیک چیست میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کشاورزان ارگانیک با مجموعه ای دقیق از استانداردها کار می کنند که باید از نظر قانونی با مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که مزارع آنها سلامتی زیر را حفظ می کنند:

  • خاک ها،
  • اکوسیستم ها
  • حیوانات
  • مردم

این استانداردها بر اساس اصول کلیدی کشاورزی ارگانیک ساخته شده اند:

  • سلامتی
  • بوم شناسی
  • اهمیت دادن
  • انصاف

گواهینامه از نظر قانونی برای رشد، پردازش یا بازاریابی محصولات ارگانیک الزامی است و تمام مزارع و شرکت های ارگانیک حداقل یک بار در سال توسط یک نهاد گواهی بازرسی می شوند. این بدان معناست که وقتی نماد ارگانیک را می بینید، می توانید اعتماد کنید که غذا و نوشیدنی خریداری شده به گونه ای ساخته شده است که برای مردم، حیوانات و حیات وحش بهتر است و به محیط طبیعی احترام می گذارد.

کشاورزی ارگانیک در عمل چگونه است؟

آفت کش ها کمتر

“آفت کش ها” مواد شیمیایی هستند که برای از بین بردن حشرات و سایر آفات، از جمله علف های هرز (علف کش ها) و بیماری های قارچی (قارچ کش ها) طراحی شده اند. مطالعات اخیر اثرات مستقیم و غیرمستقیم آفت کش ها را به عنوان محرک های اصلی کاهش جهانی حشرات و بحران تنوع زیستی نام می برند.

طبق استانداردهای ارگانیک انجمن خاک، همه علف کش ها ممنوع هستند و کشاورزان فقط می توانند از تعداد بسیار محدودی از آفت کش های طبیعی به عنوان آخرین راه حل (مانند روغن سیترونلا و میخک) استفاده کنند، اما فقط در شرایط بسیار محدود.

هدف کشاورزان ارگانیک به جای تکیه بر آفت کش ها ایجاد تعادل طبیعی بین گیاهان و حیوانات برای جلوگیری از آفات است.

جمعیت حیات وحش سالم می تواند به کنترل آفات کمک کند. کشاورزان پرندگان، سوسک‌ها و دیگر حشرات مفید (مانند کفشدوزک‌ها) را تشویق می‌کنند تا از آفاتی مانند شته‌ها، راب‌ ها و کرم‌ها استفاده کنند.

به همین ترتیب، تناوب زراعی و انتخاب دقیق نژادهای زراعی خطر ابتلا به بیماری های گیاهی را کاهش می دهد و علف های هرز با اقداماتی مانند و جین مکانیکی و کاشت مهارکننده های طبیعی علف های هرز مانند گندم سیاه مدیریت می شوند.

بدون کود مصنوعی

سالم نگه داشتن خاک در قلب کشاورزی ارگانیک است به همین دلیل است که ما را انجمن خاک می نامند!

کشاورزی ارگانیک از استفاده از کودهای مصنوعی اجتناب می کند، زیرا اصول کشاورزی ارگانیک بر پایه تغذیه گیاهان به طور طبیعی، با ساختن خاک های حاصلخیز است. کشاورزان این کار را با استفاده از شبدر و حبوبات برای «تثبیت» نیتروژن ، و همچنین استفاده از کمپوست، کود حیوانی و کودهای سبز (مانند شبدر سفید زیر)، و چرخش زراعی برای حفظ خاک های سالم و غنی از مواد مغذی انجام می دهند.

استانداردهای بالاتر رفاه حیوانات

رفاه حیوانات یکی از مهمترین جنبه های کشاورزی ارگانیک است و گواهی انجمن خاک دارای بالاترین استانداردهای رفاهی برای کشاورزی در انگلستان است.

همه جنبه های رفاه تحت استانداردهای ارگانیک است، از شرایط زندگی و خوراک گرفته تا حمل و نقل و کشتار انسانی.

استانداردهای ارگانیک اصرار دارند که حیوانات واقعاً آزاد هستند. فضای کافی و هوای تازه داده می شود و در شرایطی پرورش می یابد که مناسب رفتار طبیعی آنها باشد. این به معنی گله ها و گله های کوچکتر و دسترسی بیشتر به فضای باز است.

ختنه‌های دردناک مانند کوتاه کردن منقار طیور برای جلوگیری از عوارض جانبی تهاجمی استرس نیز مورد نیاز یا مجاز نیستند.

عدم استفاده روتین از آنتی بیوتیک

استفاده معمول از آنتی بیوتیک ها و کرم ها در کشاورزی غیر ارگانیک انگلستان گسترده است و حدود ۳۰ درصد از کل آنتی بیوتیک های مورد استفاده در بریتانیا را تشکیل می دهد، اما استفاده پیشگیرانه از آنها در کشاورزی ارگانیک ممنوع است.

هنگامی که حیوانات در محیط های بهداشتی پرورش داده می شوند، با رژیم غذایی مناسب تغذیه می شوند و در شرایط جادارتر بزرگ می شوند، کشاورزان نیازی به وابستگی به آنتی بیوتیک ندارند.

کشاورزان ارگانیک تنها از آنتی بیوتیک ها به عنوان آخرین راه حل استفاده می کنند و استانداردهای بالاتر انجمن خاک همچنین استفاده از آنتی بیوتیک های خاص را به طور کامل ممنوع می کند، مانند کولیستین، که برای سلامت انسان بسیار مهم است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *