مشکلات رایج در هیدروپونیک - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

ما در این مطلب به مبحث مشکلات رایج در هیدروپونیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مشکلات رایج در هیدروپونیک (و نحوه رفع آنها)

هیدروپونیک یک راه عالی برای رشد گیاهان در خانه است که چالش برانگیز، سرگرم کننده و بسیار مفید است. با این حال، تعدادی از مشکلات مربوط به هیدروپونیک وجود دارد که ممکن است با آنها مواجه شوید، و مهم است که یاد بگیرید از آنها اجتناب کنید یا با موفقیت با آنها مقابله کنید.

رشد هیدروپونیک یک مهارت فنی تر از رشد گیاهان در خاک است. شما می توانید از خواندن کتاب ها و مقالات و تماشای فیلم های آموزشی چیزهای زیادی یاد بگیرید. با این حال، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری از اشتباهات ماست. خوشبختانه، من در طول سال ها در هنگام رشد گیاهان با هیدروپونیک اشتباهات زیادی مرتکب شده ام.

۱. نشت سیستم هیدروپونیک

نشت سیستم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. نشتی می تواند در هر اتصال یا شیری در سیستم شما رخ دهد. همچنین اگر سیستم شما مسدود شود، مانند زمانی که توده ریشه سیستم NFT را مسدود می‌کند، رخ می‌دهند که منجر به برگشت آب و سرریز شدن آن می‌شود. همچنین اگر سیستمی با مخزنی بسازید که نتواند تمام محلول های مغذی موجود در سیستم را در خود نگه دارد، نشت می تواند رخ دهد. در این شرایط، قطع برق یا خرابی پمپ، ممکن است منجر به پشتیبان گیری و سرریز شدن مخزن شما شود.

راه حل

قبل از کاشت هر چیزی، سیستم خود را تست کنید. هر شیری را سفت کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات محکم و ایمن هستند.

به طور منظم سیستم خود را برای مشکلاتی مانند رشد بیش از حد ریشه یا گرفتگی زهکشی ها یا خروجی ها بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که مخزنی را انتخاب کرده اید که بتواند به راحتی تمام محلول های مغذی موجود در سیستم را در خود نگه دارد، نه فقط مقدار موجود در آن هنگام استفاده از سیستم.

اگر از یک سیستم داخلی استفاده می کنید، آن را روی یک سطح ضد آب یا، در صورت امکان، اگر از یک سیستم کوچک استفاده می کنید، روی سینی قطره چکان قرار دهید. این یک ایده خوب برای تشخیص نشت است، اما همچنین باعث کاهش آشفتگی هنگام مراقبت از سیستم شما می شود.

۲. خرید نور ارزان، ناکافی یا نادرست

من دوست دارم از سیستم های هیدروپونیک خود در داخل خانه استفاده کنم تا بتوانم سبزیجات تازه را در تمام طول سال پرورش دهم. بدون نور کافی از نوع صحیح، عملکرد یک سیستم بسیار ناامید کننده خواهد بود.

من اشتباهات مختلفی در مورد چراغ‌های رشد داخلی مرتکب شده‌ام، مانند خرید چراغ‌های ارزان‌قیمت که برای نیازم کاملاً ناکافی بودند، یا خریدن نوع نور اشتباه که منجر به بازده میوه و سبزیجات ضعیف می‌شد.

راه حل

برای اکثر مردم، من به شدت توصیه می کنم به چراغ های رشد فلورسنت LED و T5 نگاه کنند. اینها معمولاً ساده ترین برای استفاده هستند و برای اکثر کاربران مناسب خواهند بود.

اگر چراغ‌های رشد LED می‌خرید، به سراغ ارزان‌ترین گزینه نروید. کمی تحقیق کنید و چراغ های باکیفیتی بخرید که نور را در طول موج های مناسب و به مقدار کافی برای سیستم شما تولید کنند.

مطمئن شوید که روشنایی رشد کافی برای سیستم خود خریداری کرده اید. یک قانون خوب این است که متراژ مربع سایبان منطقه رشد خود را محاسبه کرده و آن را در ۶۵ ضرب کنید.

در اینجا یک مثال سریع وجود دارد.

یک منطقه پارویی گرم ۴ فوت در ۶ فوت. مساحت کل = ۲۴ فوت مربع

۲۴ فوت مربع x 65 = 1560 وات

برای این منطقه رشد، تقریباً به ۱۵۶۰ وات روشنایی رشد نیاز دارید. این یک قانون سرانگشتی خوب است و من معمولاً به آن پایبند هستم.

۳. استفاده از کود اشتباه

هنگام رشد گیاهان در خاک، بسیاری از ریز مغذی های مورد نیاز در خاک به مقدار کافی وجود دارد. به همین دلیل، کودهایی که برای رشد گیاهان در خاک طراحی شده اند، نیازی به داشتن بسیاری از ریزمغذی های کمیاب که برای رشد سالم گیاه ضروری هستند، ندارند.

راه حل

مطمئن شوید که مواد مغذی طراحی شده برای استفاده در هیدروپونیک را خریداری می کنید.

شما می توانید کود هیدروپونیک خود را از ابتدا بسازید، اما خرید محلول دو یا سه قسمتی بسیار آسان تر است. این را می توان برای تولید محلول مغذی مخلوط کرد که می تواند برای اکثر گیاهان و مراحل رشد تنظیم شود.

۴. تمیز نگه نداشتن اشیا

اگر به سیستم هیدروپونیک خود اجازه دهید و اطراف آن کثیف و کثیف شود، ممکن است خطر گسترش بیماری یا آفات به سیستم هیدروپونیک خود را افزایش دهید.

بخشی از فرآیند تمیز کردن این است که جلبک ها، بیماری ها و آفات نتوانند خودشان را در سیستم شما مستقر کنند. در حالی که برخی از افراد سیستم‌هایی را اجرا می‌کنند که به طور خاص برای تشویق رشد باکتری‌های مفید طراحی شده‌اند، من فکر می‌کنم برای اکثر راه‌اندازی‌های هیدروپونیک خانگی، بهتر است با تمیز کردن منظم سیستم و ناحیه اطراف، از ارگانیسم‌های بیماری‌زا اجتناب کنید.

راه حل

اطراف دستگاه هیدروپونیک خود را تمیز و به خوبی سازماندهی کنید.

هر ۲ تا ۳ هفته، سیستم را تخلیه کنید، محیط رشد و ریشه ها را با آب بشویید و مخزن، پمپ ها و لوله ها را تمیز کنید.

۵. در حین حرکت یاد نگیرید

هر محصول از گیاهان در سیستم هیدروپونیک متفاوت است. برخی از کارها به خوبی پیش خواهد رفت و با مشکلات جزئی یا بزرگ مواجه خواهید شد. شما باید از فرصت استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی خوب بوده و چه چیزی اشتباه بوده است، تا عملکرد خود را برای محصولات آینده تنظیم کنید.

راه حل

از جنبه های خوب و بد هر سیستمی که استفاده می کنید و محصولی که پرورش می دهید، مستند، عکس بگیرید و یادداشت کنید.

وقتی با مشکلی مواجه شدید، به دنبال راه حل باشید. کتاب ها، وب سایت ها و یوتیوب آنقدر اطلاعات در دسترس دارند که می توانید دفعه بعد مشکلات خود را حل کرده یا از آنها جلوگیری کنید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *