آیا باران بر گیاهان هیدروپونیک در فضای باز تأثیر می گذارد؟ - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی

ما در این مبحث به آیا باران بر گیاهان هیدروپونیک در فضای باز تأثیر می گذارد میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آیا باران بر گیاهان هیدروپونیک در فضای باز تأثیر می گذارد؟

شما ممکن است آن گیاهان کوچک دوکی را با ریشه هایشان در هوا دیده باشید و از خود پرسیده باشید: “این چیزها چیست؟” این گیاهان در یک سیستم هیدروپونیک رشد می کنند و در حال رشد هستند! هیدروپونیک نوعی باغبانی است که از آب غنی از مواد مغذی به جای خاک برای رشد گیاهان استفاده می کند. از آنجایی که باغ‌های هیدروپونیک به خاک متکی نیستند، می‌توان آن‌ها را تقریباً در هر مکانی – از جمله در داخل ساختمان – برپا کرد. و بله، این بدان معنی است که شما می توانید به صورت هیدروپونیک در باران رشد کنید!

یکی از تصورات غلط رایج در مورد هیدروپونیک این است که گیاهان فقط با استفاده از آب رشد می کنند. در حالی که درست است که باغ های هیدروپونیک به خاک متکی نیستند، اما چیزی بیشتر از آب در آن وجود دارد. گیاهان برای رشد به نور خورشید و مواد مغذی نیاز دارند و برای رشد گیاهان باید این عناصر را با دقت متعادل کنید.

آیا آب باران برای هیدروپونیک در فضای باز خوب است؟

بسیاری از مردم بر این باورند که مضرات باران تاثیری است که می تواند بر گیاهان در فضای باز داشته باشد. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که آب باران می تواند برای گیاهان در فضای باز، به ویژه هیدروپونیک مفید باشد.

در اینجا ما برخی از مزایای آب باران برای هیدروپونیک در فضای باز را مورد بحث قرار می دهیم و توضیح می دهیم که چرا باید آب باران را برای گیاهان خود جمع آوری کنید.

  1. یکی از مهمترین مزایای آب باران برای هیدروپونیک در فضای باز رایگان بودن آن است! جمع آوری آب باران یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه قبض آب است و همچنین یک راه عالی برای صرفه جویی در مصرف آب است.
  2. آب باران نیز سازگار با محیط زیست است زیرا ردپای کربن شما را کاهش می دهد.
  3. آب باران به طور طبیعی نرم است. این بدان معنی است که حاوی هیچ نمک یا مواد معدنی نیست که بتواند در سیستم شما تجمع کند و به گیاهان شما آسیب برساند. آب باران در pH (5 تا ۶) نسبتاً خنثی است که برای حفظ یک محیط رشد متعادل ضروری است.
  4. یکی دیگر از مزایای آب باران برای هیدروپونیک در فضای باز این است که معمولاً بسیار تمیز است. وقتی باران می‌بارد، آلاینده‌ها و آلاینده‌ها را از اتمسفر می‌گیرد و روی زمین می‌ریزد. با این حال، هنگامی که آب باران را در یک بشکه یا مخزنجمع آوری می کنید ، آن آلاینده ها و آلاینده ها باقی می مانند و آب تمیزی برای گیاهانتان باقی می ماند.
  5. آب باران همچنین منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای گیاهان شما است. با باریدن باران، مواد معدنی و مواد مغذی را از خاک می‌گیرد و در آب می‌ریزد. هنگامی که باران می بارد، نیتروژن، پتاسیم و فسفر را از جو می گیرد. هنگامی که از آب باران برای آبیاری گیاهان خود استفاده می کنید، ریشه آن مواد مغذی را جذب کرده و به تغذیه گیاه کمک می کند.
  6. آب باران حاوی اکسیژن بیشتری نسبت به آب لوله کشی است. این به این دلیل است که آب باران دارای محتوای جامد محلول کمتری است که اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری در آب حل شود. این اکسیژن اضافی می تواند به رشد سالم ریشه و سلامت کلی گیاه کمک کند.

باران چگونه بر گیاهان هیدروپونیک در فضای باز تأثیر می گذارد؟

بارش باران به روش های مختلف بر هیدروپونیک تأثیر می گذارد  . می تواند سطوح آب، تعادل pH، هدایت الکتریکی، دمای آب مخزن و سطوح مواد مغذی را تغییر دهد.

  1. یکی از فوری ترین اثرات باران در سیستم هیدروپونیک در فضای باز، هجوم آب به سیستم است. این می تواند به سرعت سطح آب در مخزن شما را تغییر دهد، که می تواند منجر به مشکلاتی در پمپ ها یا سایر سیستم های آبیاری خودکار شود. علاوه بر این، این تغییر ناگهانی در سطح آب می تواند گیاهان شما را شوکه کند و باعث پژمردگی یا حتی مرگ آنها شود. برای جلوگیری از ورود آب باران به داخل مخزن، می توانید از این امر جلوگیری کنید.
  2. مشکل دیگر در مورد آب باران این است که می تواند حاوی سطوح بالایی از آلاینده ها مانند فلزات سنگین، باکتری ها و ویروس ها باشد. این آلاینده ها می توانند هم برای انسان و هم برای گیاهان مضر باشند. بنابراین، مهم است که کیفیت آب باران را قبل از استفاده در سیستم هیدروپونیک خود آزمایش کنید
  3. یکی دیگر از مشکلات احتمالی آب باران این است که اگر آب باران دی اکسید کربن را از اتمسفر جذب کند، می تواند اسیدی باشد که آن را کمی اسیدی می کند. اگر PH سیستم هیدروپونیک شما به درستی متعادل نباشد، این اسیدیته می تواند به گیاهان شما آسیب برساند.
  4. مسئله دیگری که باران می تواند ایجاد کند، تغییر در pH آب مخزن و هدایت الکتریکی است. این تغییرات می تواند ناشی از شسته شدن آلاینده ها در سیستم شما از باران یا اضافه کردن آب شیرین به محلول موجود باشد. در هر صورت، این تغییرات می تواند به گیاهان شما استرس وارد کند و از جذب مناسب مواد مغذی جلوگیری کند. در نتیجه، ممکن است شاهد زرد شدن برگ ها یا توقف رشد باشید. شما می توانید با آزمایش منظم pH و هدایت الکتریکی آب مخزن خودو انجام تنظیمات در صورت نیاز،  گیاهان خود را نجات دهیداگر برای آزمایش pH، EC، TDS و دمای آب مخزن به یک متر نیاز دارید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *