کشاورزی هیدروپونیک - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

ما در این مبحث به راهنمای نهایی کشاورزی هیدروپونیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

راهنمای نهایی کشاورزی هیدروپونیک

کشاورزی هیدروپونیک جدید نیست، اما اثربخشی این فناوری به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین می توانید مواد غذایی را با کارایی بیشتری تولید کنید.

کشاورزی هیدروپونیک رویکرد سبزتر به تولید غذا را نوید می دهد و به شما امکان می دهد غذا را به صورت محلی، سریع و در تمام طول سال با آب و زمین کمتر برای تغذیه جهان تولید کنید.

هیدروپونیک به عنوان یک راه حل؟

تأثیر کشاورزی بر جهان بسیار زیاد است. سیستم های فعلی تولید مواد غذایی می تواند برای تغذیه جمعیت رو به رشد کارآمدتر و پایدارتر باشد و به زودی باید کارآمدتر و پایدارتر باشد. تنوع بخشیدن به سیستم های غذایی ما با فناوری هایی مانند کشاورزی هیدروپونیک می تواند به یک سیستم غذایی پایدارتر و عادلانه تر منجر شود.

اطلاعات غلط و هیاهوی زیادی در مورد کشاورزی هیدروپونیک وجود دارد. این راهنما چیستی، فواید آن را بررسی می‌کند، به باورهای غلط رایج می‌پردازد و نقش آن را در آینده تولید غذا ارزیابی می‌کند.

اصول کشاورزی هیدروپونیک

کشاورزی هیدروپونیک روشی برای رشد گیاهان در آب است نه در خاک. در نظر بگیرید که گیاه برای رشد به چه چیزی نیاز دارد: آب، مواد مغذی، هوا، نور، فضا و زمان. کشت هیدروپونیک با ارائه سه درشت مغذی بزرگ معروف به NPK یا نیتروژن، فسفر و پتاسیم به همراه سایر مواد مغذی ضروری مانند منیزیم و کلسیم می‌تواند تمام این شرایط را برآورده کند .

از آنجایی که کشاورزی هیدروپونیک در یک محیط کنترل شده انجام می شود (که به آن کشاورزی محیط کنترل شده نیز گفته می شود )، مناسب برای رشد در داخل خانه است. سایر عوامل رشد مانند هوا، نور، فضا و زمان نیز در داخل خانه کنترل می شوند. این بدان معنی است که شما می توانید یک مزرعه هیدروپونیک را در هر جایی راه اندازی کنید، مانند:

  • جوامع از راه دور

  • مراکز شهری

  • آب و هوای شدید (منطقه قطبی، بیابانی)

آنچه می توانید در مزرعه هیدروپونیک پرورش دهید

مزارع هیدروپونیک می توانند محصولات مختلفی را پرورش دهند، اما سبزیجات سبز برگ بهترین عملکرد را دارند. سبزیجات سبز برگ به جای اینکه انرژی خود را در سیستم های ریشه ای بزرگ بگذارند، این انرژی را برای رشد برگ های خود مصرف می کنند.

مخصوصاً برای مزارع کانتینری، این نوع سبزیجات از نظر اقتصادی سودمند هستند. ماندگاری سبزیجات برگدار به تازگی آنها بستگی دارد. با فاصله زمانی کوتاه‌تر بین برداشت و مصرف، سبزی‌هایی که به صورت محلی رشد می‌کنند طراوت (و ارزش غذایی) خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. مصرف کنندگان می توانند تفاوت را بچشند و ماندگاری محصولات را در یخچال خود با محصولات هیدروپونیک محلی دو برابر کنند.

در اینجا چند نمونه از بهترین انواع محصولات برای کشت در مزرعه هیدروپونیک آورده شده است:

  • کاهو (به عنوان مثال، (رومی، باترهد)

  • سبزیجات برگ دار (مانند اسفناج، کلم پیچ، آرگولا)

  • سبزی های آسیایی (به عنوان مثال، بوک چوی، وین وین چوی)

  • گیاهان دارویی (مانند نعناع، ​​ریحان، گشنیز)

  • سبزی های کوچک (مانند میکرو بروکلی، ترشک قرمز)

چیزی که نمی توانید به صورت تجاری در یک مزرعه هیدروپونیک پرورش دهید

در مورد هیدروپونیک، سوال این نیست که چه چیزی را می توانید یا نمی توانید رشد دهید، بلکه بیشتر این است که آیا هیدروپونیک کارآمدترین راه برای رشد یک محصول خاص است یا خیر. در حال حاضر تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چگونه این گیاهان را می توان به طور قابل اعتماد در داخل خانه و در حجمی که منطقی است کشت کرد، در حال انجام است.

سایر سبزیجات، مانند سبزیجات ریشه دار، که شامل سیب زمینی و سیب زمینی شیرین است، از نظر اقتصادی در خاک رشد می کنند. به عنوان مثال، کلم بروکلی بزرگ و سنگین می شود، که آنها را به یک انتخاب ضعیف برای کشت هیدروپونیک تبدیل می کند. میکروگرین کلم بروکلی یک جایگزین عالی برای پرورش دهندگان هیدروپونیک است که به دنبال گسترش محصولات هستند.

۲. مزایای کشاورزی هیدروپونیک

کشاورزی هیدروپونیک مزایای زیادی نسبت به کشاورزی سنتی دارد. در حالی که این سیستم ها قرار نیست به طور کامل جایگزین روش های سنتی شوند، آنها چندین مزیت را نسبت به کشت معمولی خاک دارند، از جمله استفاده کمتر از آب، زمین، نیروی کار و مواد شیمیایی.

آنها همچنین مزیت بیشتری را به ارمغان می آورند که می توانند محصولات را در جایی که مصرف کننده هستند رشد دهند (رشد بیش از حد محلی).

بیایید این را بیشتر تفکیک کنیم:

۱. می توانید در تمام طول سال تولید کنید

در بسیاری از آب و هواها، رشد در تمام طول سال با کشاورزی سنتی امکان پذیر نیست زیرا سبزیجات نمی توانند در شرایط سخت زنده بمانند. به عنوان مثال، در اتاوا، کانادا، به طور متوسط، فصل رشد بدون یخبندان شما ۱۵۲ روز است. برای ۲۱۳ روز دیگر، دما می تواند تا ۳۰- درجه سانتیگراد کاهش یابد و رشد سبزیجات را دشوار کند. با کشاورزی هیدروپونیک، گیاهان در داخل خانه، در یک محیط کنترل شده رشد می کنند. این بدان معناست که آنها می توانند در تمام طول سال در هر منطقه آب و هوایی رشد کنند .

۲. نیازهای کمتر نیروی کار

کشاورزی هیدروپونیک نیروی کار کمتری دارد، که اجازه می دهد تا غذای بیشتری توسط افراد کمتری تولید شود. همچنین می‌تواند در گفتگو درباره نیروی کار در کشاورزی و اینکه چگونه می‌توانیم به پیشرفت فناوری و شرایط کاری در پشت تولید مواد غذایی ادامه دهیم، شرکت کند.

اخیراً درصد کمی از کارفرمایان کشاورزی به دلیل عدم پایبندی به مسئولیت های خود و به کارگیری کارگران خارجی موقت با حداقل مزایا، حمایت ها و استانداردهای ضعیف زندگی تحت نظارت قرار گرفتند.

در حالی که اکثر کارفرمایان کشاورزی با کارگران منصفانه رفتار می کنند، تلاش های حمایتی متوقف نمی شود تا زمانی که این مورد برای همه اتفاق بیفتد. روش‌های جدید رشد می‌تواند ما را در مورد روش‌هایی که همیشه در صنعت انجام می‌شده است، و روش‌های تولید و برابری نیروی کار را پیش ببرد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *