مزایای رشد در گلخانه - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک

ما در این مبحث به مزایای رشد در گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مزایای رشد در گلخانه

اگرچه ممکن است کمی تعصب داشته باشیم، اما در اینجا در گلخانه های قوس گوتیک، معتقدیم که رشد در گلخانه بهترین راه برای تضمین موفقیت است، صرف نظر از اهداف باغبانی یا کشاورزی شما. گلخانه ها می توانند به شما کمک کنند تا گل های برنده جایزه خود را شکوفا کنید. شما می توانید سبزیجات تازه بیشتری در طول سال برداشت کنید. با گلخانه، آفات و بیماری های کمتری خواهید داشت. شما حتی می توانید گیاهانی را پرورش دهید که در شرایط بیرونی در آب و هوای شما رشد نمی کنند.

اگر به فکر یک گلخانه هستید، یا حتی اگر قبلاً یک گلخانه دارید، اما هنوز پتانسیل کامل آن را باز نکرده اید.

ادامه مطلب را بخوانید! ما بهترین دلایل برای رشد در گلخانه را گردآوری کرده‌ایم، و حتی به چند ایراد بالقوه خواهیم پرداخت (اگرچه، واقعاً، ما فکر می‌کنیم که فواید آن بسیار بیشتر از آنهاست). ما امیدواریم که شما را در یک گلخانه رشد دهیم، در ثانیه ای که مطالعه را تمام کردید!

فصل رشد خود را تمدید کنید

یکی از بهترین دلایل برای رشد در گلخانه، پتانسیل افزایش فصل رشد است. محیط کنترل شده داخل گلخانه دمای هوا و خاک را ثابت نگه می دارد و امکان کاشت زودتر و برداشت دیرتر را فراهم می کند. همچنین می‌توانید کاشت را به تأخیر بیندازید، یا برای برداشت مکرر، در چرخه بکارید.

دمای پایدار باعث استرس کمتری به گیاهان می شود و باعث رشد قوی در طول سال می شود. با یک گلخانه، شما واقعاً کنترل چرخه ها و فصول رشد خود را دارید.

حتی در یک گلخانه گرم نشده، بسیاری از سبزی ها و سبزیجات نه تنها از سرما جان سالم به در می برند، بلکه به یک دوره سرد برای حداکثر طعم نیاز دارند. برخی از گیاهانی که در پاییز شروع شده اند، در زمانی که هوا سرد است رشد چندانی نخواهند کرد. برای آن گونه های مقاوم به سرما، چرخه رشد را حتی در دماهای انجماد ادامه می دهند و با افزایش دما برای برداشت آماده می شوند.

شروع نهال در اوایل گلخانه برای انتقال بعداً به یک بستر در فضای باز مزیت بزرگی در برنامه ریزی تقویم باغبانی به شما می دهد. گلخانه شروع خوبی به گیاهان شما در آسیب پذیرترین مرحله می دهد.

یک محیط سازگار و محافظت شده ایجاد کنید

رشد در گلخانه به شما این امکان را می دهد که محیطی سازگار برای گیاهان خود ایجاد کنید، اما از شرایط شدید آب و هوایی در امان باشید. باران های بیش از حد، گرمای پژمرده، یخبندان های ناگهانی یا افت دما، خشکسالی و بادهای شدید تأثیری بر محصولات شما نخواهد داشت.

شما می توانید نتایج ثابت تری از محصولات خود در یک محیط سازگار به دست آورید. همچنین می توانید گیاهانی را پرورش دهید که بومی آب و هوای شما نیستند. تا زمانی که شرایط ایده آل مورد نیاز محصول خود را درک کنید، گلخانه به شما این امکان را می دهد که آب و هوای خود را برای تولید محصول عالی تنظیم کنید.

شکوفه‌ها یا برداشت‌های سریع‌تر و بزرگ‌تر با توانایی افزایش رطوبت و دما به سطحی که گیاهان دوست دارند، می‌آیند. نه تنها می توانید میزان تعرق سطحی را افزایش دهید، بلکه در حین انجام این کار در مصرف آب نیز صرفه جویی خواهید کرد!

آفتاب را بگیر!

شعار گلخانه های طاق گوتیک ما این است: “آفتاب را بگیر!” شما می توانید پرتوهای خشن تر و پژمرده تابستان را به طور موثر پخش کنید و در عین حال رشد گیاهان را سالم نگه دارید.

گلخانه به شما توانایی کنترل نور را با استفاده از پارچه های سایه دار و خاموشی می دهد، بنابراین می توانید چرخه های گلدهی، بذردهی و میوه دهی گیاهان خود را نیز کنترل کنید. سایه مناسب همچنین می تواند به جلوگیری از استرس گرمایی و سوختگی ناشی از پرتوهای قدرتمند تابستان کمک کند.

گرفتن انرژی گرمایی خورشیدی به جای استفاده از بخاری های سنتی تولید شده یک تکنیک گلخانه ای عالی است. این شامل ایجاد جرم خورشیدی حرارتی، با استفاده از مواد طبیعی است که به راحتی گرمای حرارتی را جذب، ذخیره و آزاد می کند.

حفاظت از آفات

در خارج از منزل، محصولات اغلب در معرض حشرات معمولی و سایر آفات هستند. در داخل خانه، مدیریت آفات فصلی مانند کرم ها، ملخ ها، کنه ها و بسیاری موارد دیگر بسیار آسان تر است.

شکارچیانی مانند خال، آهو، خرگوش و پرندگان قادر به خوردن یا حمله به گیاهان در حال رشد در گلخانه نیستند. این امر نیاز به آفت کش ها یا مواد شیمیایی سمی را کاهش می دهد و به شما این مزیت را می دهد که بتوانید گیاهان خود را به دقت زیر نظر داشته باشید.

بهترین استفاده از فضای در حال رشد

گلخانه ها به پرورش دهندگان این امکان را می دهند که از فضای رشد موجود خود به خوبی استفاده کنند. برنامه ریزی فضای کاشت خود در گلخانه این مزیت را می دهد که در امتداد دیواره های کناری بلند شوید و محصولات را به راحتی بچرخانید. شما می توانید در سطوح مختلف در داخل زمین و با نیمکت و سبد رشد کنید.

امکان رشد گیاهان خارج از فصل نیز باعث می شود گلخانه شما به جای اینکه فقط یک فضای رشد فصلی باشد، در تمام طول سال باشد. به جای داشتن زمین باغی که نیمی از سال خاموش باشد، گلخانه شما می تواند در تمام فصول سال تولید کند.

هنگامی که در گلخانه رشد می کنید، مزایای بیشتری از تنوع خواهید داشت. شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید در آن بکارید! از سبزیجات و میوه‌ها گرفته تا گل‌ها و گیاهان، حتی کاکتوس و بونسای می‌توانند در هماهنگی رشد کنند. بدون کاشت مستقیم روی خاک باغ شما، بسیاری از گونه ها می توانند به راحتی با هم وجود داشته باشند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *