رویکردهای عمومی برای کنترل حشرات - قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک

چندین رویکرد کلی برای مدیریت آفات وجود دارد. هنگام توسعه یک استراتژی کلی مدیریت آفات، در نظر گرفتن همه گزینه های موجود مفید است. بیشتر روش های خاص کنترل حشرات را می توان به دسته های عمده زیر طبقه بندی کرد: کنترل فرهنگی، مقاومت میزبان، کنترل فیزیکی، کنترل مکانیکی، کنترل بیولوژیکی و کنترل شیمیایی. همه در باغچه خانه مناسب و مفید نیستند. در ادامه به مبحث رویکردهای عمومی برای کنترل حشرات میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

رویکردهای عمومی برای کنترل حشرات

کنترل های فیزیک

روکش های ردیف شناور حشرات را دور نگه می دارد اینها روش هایی هستند که به طور فیزیکی از رسیدن آفات حشرات به میزبان خود جلوگیری می کنند. موانع شامل صفحه پنجره برای دور نگه داشتن آفات بهداشتی و مزاحم از ساختمان ها و آفات گیاهی از گلخانه ها، پوشش های ردیف شناور برای بسیاری از محصولات باغی و یقه های گیاهان برای جلوگیری از حمله کرم های بریده به گیاهانی مانند گوجه فرنگی است. انواع مختلفی از تله‌ها را می‌توان برای نظارت و یا کنترل استفاده کرد، مانند تله‌های چسبنده در خانه‌ها یا تله‌های کروی قرمز برای ماگت‌های سیب. لارو پروانه کادلینگ را می توان در زیر نوارهای مقوایی پیچیده شده در اطراف درختان سیب به دام انداخت. نوارها برداشته و از بین می روند. برخی از آفات، مانند گوش و حلزون، می توانند در تله های غرق شده پر از آبجو فریب داده شوند تا بمیرند. در برخی موارد، فریب های شیمیایی (حاوی فرمون ها یا سایر مواد جذب کننده شیمیایی) برای افزایش اثر تله در دسترس هستند. تله باید برای هر موقعیت آفت ارزیابی شود. در برخی موارد، تله ها می توانند منجر به افزایش آسیب شوند، مانند تله های طعمه شده با فرمون برای سوسک های ژاپنی

کنترل مکانیکی

روش های کنترل مکانیکی به طور مستقیم آفات را حذف یا از بین می برند. آنها می توانند سریع و موثر باشند و بسیاری از آنها برای مشکلات کوچک حاد آفات مناسب هستند و در بین باغبان ها و صاحبان خانه محبوب هستند. نکته مهم این است که کنترل‌ های مکانیکی تأثیر نسبتا کمی بر دشمنان طبیعی مفید آفات و سایر موجودات غیرهدف دارند و بنابراین برای استفاده با کنترل بیولوژیکی در یک رویکرد مدیریت یکپارچه آفات مناسب هستند

چیدن دستی را می توان برای تغذیه شاخ و برگ های بزرگ یا با رنگ روشن مانند سوسک سیب زمینی کلرادو، سوسک لوبیا مکزیکی و کرم شاخ گوجه فرنگی استفاده کرد. برخی از حشرات در صورت اختلال از گیاهان به صورت دفاعی بیرون می افتند و می توان آنها را در ظرف آب صابون کوبید. تکان دادن گیاهان باعث از بین رفتن بسیاری از آفات می شود. برای مثال، سوسک‌های کورکولیو آلو را می‌توان با کوبیدن مجدانه اندام درختان با یک چوب پر شده و جمع‌آوری سرخرطومی بالغ روی یک ملحفه سفید از درختان میوه جدا کرد. اسپری قوی آب شته ها و کنه ها را از گیاهان گلخانه ای، باغی و خانگی خارج می کند. مگس گیر و تله موش اشکالی از کنترل مکانیکی هستند. کشت یا خاک ورزی بسیاری از حشرات خاک را در معرض خشک شدن یا شکار پرندگان قرار می دهد.

کنترل بیولوژیکی

این استفاده از موجودات مفید برای کنترل آفات است. قرن ها پیش، کشاورزان چینی مشاهده کردند که مورچه ها با تغذیه از کرم ها، سوسک ها و حشرات برگ خوار به کنترل آفات حشرات در باغ های مرکبات خود کمک می کنند. کشاورزان دریافتند که با جمع‌آوری لانه‌های کاغذی نوع خاصی از مورچه‌ها از درختان روستا و انتقال آنها به باغ‌های خود، کنترل بهتری بر برخی آفات پیدا کردند. آنها همچنین باندهای هوایی بامبو را در میان درختان مرکبات فراهم کردند تا به مورچه ها کمک کنند تا به راحتی از درختی به درخت دیگر حرکت کنند. این تلاش ها برای افزایش تعداد مورچه ها در باغ و افزایش کارایی آنها به عنوان شکارچی، اولین مورد ثبت شده کنترل بیولوژیکی حشرات است که دستکاری عمدی جمعیت موجودات زنده مفید به نام دشمنان طبیعی است.

در اواسط دهه ۱۸۸۰، صنعت در حال توسعه مرکبات کالیفرنیای جنوبی خسارت های ویرانگری را از یک آفت معرفی شده، مقیاس بالشتک پنبه ای تجربه کرد. پرورش دهندگان تمام کنترل های شیمیایی موجود در آن زمان را امتحان کردند، حتی بخور با سیانید هیدروژن، اما هیچ چیز کنترل کافی را فراهم نکرد. بسیاری از پرورش دهندگان باغ های مرکبات خود را حذف کردند زیرا خسارت بسیار جدی بود. پس از تعیین اینکه حشره فلس بومی استرالیا و نیوزیلند است، وزارت کشاورزی آمریکا یک حشره شناس را به آن منطقه فرستاد تا به دنبال دشمنان طبیعی موثر بگردد. حشره شناس یک سوسک خانم کوچک به نام سوسک ودالیا را پیدا کرد که آن را به کالیفرنیا فرستاد. به سرعت در مزارع مرکبات آلوده تکثیر شد و مقیاس بالشتک پنبه ای را تحت کنترل کامل و پایدار قرار داد.
عوامل کنترل بیولوژیکی (دشمنان طبیعی) حشرات شامل شکارچیان، حشرات انگلی و پاتوژن های حشرات می باشد. شکارچیان ممکن است حشرات یا سایر حیوانات حشره خوار باشند که هر کدام در طول عمر خود طعمه های حشرات زیادی را مصرف می کنند. شکارچیان اغلب بزرگ، فعال و/یا در رفتار خود برجسته هستند و بنابراین نسبت به انگل ها و پاتوژن ها راحت تر شناسایی می شوند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *