تفاوت بین نور رشد و نور معمولی - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

چراغ‌های ال‌ای‌دی رشد  در دنیای رو به رشد محبوب می‌شوند، اما هنوز سوالات زیادی در مورد اینکه چقدر LED‌ها نسبت به سایر انواع نور مؤثرتر هستند، وجود دارد. بنابراین می‌خواهیم تفاوت‌های بین LED و چراغ‌های معمولی را بیان کنیم. در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای یا حتی چراغ‌های ال‌ای‌دی خانگی که ممکن است برای روشن‌کردن اتاق استفاده کنید، چراغ‌های رشد LED بسیار قوی‌تر، بسیار روشن‌تر هستند و به‌طور خاص برای تشویق رشد گیاهان طراحی شده‌اند. بیایید آن را تجزیه کنیم. نورهای منظم برای تامین نور در فضای تاریک ایجاد می شوند. آنها از طول موج های طیفی باریکی تشکیل شده اند و معمولاً طیف نور مناسبی برای درگیر شدن در فتوسنتز وجود ندارد. با این حال، لامپ های رشته ای در واقع می توانند برای رشد نهال استفاده شوند، اما هنگامی که شروع به تولید گیاهان بزرگتر می کنید، لامپ ها به سادگی وات/انرژی کافی برای گیاهان برای انجام فتوسنتز تولید نمی کنند. در ادامه به مبحث تفاوت بین نور رشد و نور معمولی میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

Grow Lights چیست؟

چراغ‌های رشد نورهایی هستند که در تولید نور در محدوده نوری ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر و در عین حال تولید وات بالا تخصص دارند – وات انرژی انرژی است که گیاهان می‌توانند برای تبدیل اسیدهای آمینه به ساکارز و سایر ترکیبات مهمی که برای رشد استفاده می‌کنند استفاده کنند.

از آنجایی که گیاهان از طیف نور مرئی برای رشد استفاده می کنند و مقدار وات آن مقدار انرژی موجود است، چرا یک لامپ معمولی رشته ای یا لامپ LED برای گیاهان در حال رشد کار نمی کند؟ به سادگی، طیف برای رشد بهینه نشده است و وات نیز به اندازه کافی قدرتمند نیست. به هر حال شما یک لامپ با وات بالا برای منبع نور خود نمی خواهید! فقط خیلی روشن است.

چند چیز دیگر وجود دارد که بر رشد گیاه شما تأثیر می گذارد. من می‌خواهم برخی از عناصری را که بر رشد و سلامت گیاهان شما تأثیر می‌گذارند، بیان کنم – این موارد را بررسی کنید. تفاوت بین نور رشد و نور معمولی

انتشار گرما

وات به طور مستقیم به انرژی قابل استفاده برای یک گیاه ترجمه می شود. مقدار وات موجود، مقدار انرژی موجود برای استفاده نیروگاه است. با این حال، چراغ ها ۱۰۰٪ کارآمد نیستند – آنها گرما را نشت می کنند. گرمایی که از یک لامپ ساطع می شود با فرآیند تبدیل جریان الکتریکی به نور مرئی تولید می شود و این گرما اساساً هدر می رود اما بدیهی است که روی گیاهان شما تأثیر می گذارد. از آنجایی که LED ها و HID و سایر لامپ های رشد وات انرژی زیادی تولید می کنند، همچنین گرمای زیادی تولید می کنند، بسیار بیشتر از یک لامپ.

اگر گرمای یک لامپ و نور رشد را مقایسه کنید واضح است که منظور من را خواهید فهمید. همه اینها به این معنی است که LED ها و سایر چراغ های رشد نسبت به لامپ های رشته ای گران تر هستند، اما نتیجه این است که شما می توانید گیاهان را بسیار سریع تر رشد دهید. علاوه بر این، گرما چیزی است که هنگام قرار دادن نور خود در نزدیکی گیاهان خود باید مراقب آن باشید زیرا گرما می تواند به آنها آسیب برساند.

شدت توان

چراغ‌های رشد نسبت به لامپ‌های معمولی خانگی برق بیشتری تولید می‌کنند. هرچه نورهای رشد شدیدتر باشند، انرژی بیشتری ساطع می کنند – شدت بالای نور رشد، سرعت فتوسنتز را افزایش می دهد. چراغ‌های رشد مختلف سطوح انرژی متفاوتی دارند و مارک‌های زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین فقط مطمئن شوید که یکی از آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب می‌کنید—شما می‌توانید برای اطلاعاتی درباره انتخاب وات مناسب برای چادر خود، وبلاگ‌های دیگر ما را بررسی کنید.

طیف نور

لامپ های خانگی برای تولید طیف نوری که به اندازه کافی برای رشد گیاه تخصصی باشد طراحی نشده اند. در حالی که طیف مرئی را تولید می کند، که گیاهان برای رشد از آن استفاده می کنند، تاکید آن طیف در راستای آنچه در واقع برای رشد کامل گیاه مفید است، نیست. از طرف دیگر نورهای رشد مقدار زیادی نور قرمز و آبی تولید می کنند که گیاهان در طول رشد خود بیشتر از آن استفاده می کنند.

بهره وری انرژی

بدیهی است که از آنجایی که میلیاردها نفر در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند، ما لامپ‌های خانگی تولید کرده‌ایم که بسیار کارآمد در مصرف انرژی باشند. با این حال، برای رشد گیاهان، چراغ‌های رشد انرژی زیادی مصرف می‌کنند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول موج خاصی را با وات خاصی ساطع می‌کنند، بنابراین به وضوح نسبت به لامپ‌های خانگی کارایی کمتری دارند. این عیب رشد در داخل خانه است: برای رشد یک گیاه باید انرژی زیادی مصرف کنید. اگر در مورد آن نگران هستید، اما همچنان میخواهید در داخل خانه رشد کنید، LED ها بسیار کارآمدتر از لامپ های HID هستند، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری از نوع نور استفاده کنید، این را در نظر بگیرید.

هزینه

لامپ های خانگی ارزان هستند – آنها فقط به تجهیزاتی نیاز دارند که بیش از ۱۰۰ سال است در دسترس بوده اند، بنابراین قیمت های تولید واقعا پایین است. از طرف دیگر، چراغ‌های رشد LED دارای سطح قیمت متفاوتی هستند، زیرا چراغ‌های رشد LED (یا چراغ‌های رشد HID) نیاز به یک فرآیند تولید تخصصی دارند که فقط در شرایط خاص و با تجهیزات خاص قابل انجام است، به علاوه قطعات بسیار گران‌تر هستند. اگر می خواهید رشد مولد داشته باشید، این واقعیت است.

طول عمر

لامپ های رشته ای عمر کوتاهی دارند. همه ما در زندگی خود یک لامپ را عوض کرده ایم، احتمالاً بیشتر از آنچه که قصد انجام آن را داریم. چراغ‌های LED خانگی عمر طولانی‌تری دارند و بسیار روشن‌تر هستند، اما لزوماً طول عمر بیشتری نسبت به چراغ‌های رشد ندارند. چراغ‌های رشد LED حدود ۵۰۰۰۰ ساعت دوام می‌آورند، اما درخشندگی آن‌ها، درست مانند چراغ‌های HID، می‌تواند پس از یک دوره مشخص شروع به کاهش کند. در حالی که نور از نظر فنی هنوز کار می کند، درخشندگی پس از حدود ۴۰۰۰۰ ساعت استفاده کاهش می یابد. با این حال، این در حال بهبود است، زیرا ما دیودهای خود را اصلاح می کنیم.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *