نحوه انتخاب بهترین مواد گلخانه ای - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک

البته یک قاب گلخانه باید محکم باشد، اما اگر به راحتی سرهم شود و مقداری عایق داشته باشد نیز مفید است، به خصوص اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید. بسیاری از کیت های گلخانه ای آماده مونتاژ با قاب های آلومینیومی یا چوبی عرضه می شوند. فولاد گالوانیزه نیز رایج است و گلخانه های کوچک و سبک اغلب دارای قاب PVC هستند. دست سازان به طور معمول قاب هایی را از چوب می سازند زیرا آسان ترین ماده برای برش و بستن آن است. پوشش چیزی است که در واقع گیاهان را در برابر عناصر محافظت می کند و در عین حال نور مورد نیاز آنها را برای رشد فراهم می کند. مواد کاملا شفاف در مکان هایی با نور خورشید محدود بهترین هستند، اما برای هر موقعیتی بهترین انتخاب نیستند. در ادامه به مبحث نحوه انتخاب بهترین مواد گلخانه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

نحوه انتخاب بهترین مواد گلخانه ای

در مناطقی که آفتاب کامل دارند، مواد شفاف نهال ها و گیاهان جوان را تشویق می کنند تا قبل از اینکه فرصتی برای پر شدن داشته باشند، به سمت بالا برسند و بیش از حد بلند شوند. علاوه بر این، یک پوشش کاملا شفاف می تواند نور خورشید را تا حدی تشدید کند که گونه های حساس سوزانده شوند. بنابراین، در برخی شرایط، یک پوشش نیمه شفاف که نور خورشید را پخش می کند، محیط رشد سالم تری ایجاد می کند.

یک طبقه به گرمتر نگه داشتن گلخانه کمک می کند و حمل و نقل گیاهان و خاک را با چرخ دستی آسان تر می کند. لزوماً نیازی به کف پوش ندارد، اما اگر چیزی غیر از خاک انتخاب می کنید، باید ضد آب باشد و باید به خوبی زهکشی شود. مواد عرشه در گلخانه کار می کنند.

هنگام انتخاب مواد گلخانه ای چه نکاتی را باید در نظر گرفت

هنگام انتخاب مواد گلخانه ای، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • آب و هوا: مقدار نور خورشید که در روز دریافت می کنید و همچنین حداکثر و حداقل دما در هنگام استفاده از گلخانه، مقدار عایق و شفافیت مواد پوشش و همچنین میزان تهویه مورد نیاز شما را تعیین می کند.
  • آب و هوا: آب و هوا کاملاً مشابه آب و هوا نیست، آب و هوا شامل رویدادهای گذرا مانند بادهای شدید، طوفان برف و تگرگ است. یک گلخانه در مکانی که اغلب این موارد رخ می دهد نیاز به پوشش بادوام تری دارد.
  • آنچه می‌کارید: اگر گیاهان استوایی را در محیط سرد می‌کارید، به پوشش ضخیم‌تری با ارزش عایق بیشتری نسبت به زمانی که هدف اصلی شما از ساخت گلخانه شروع بذر در اوایل فصل رشد باشد، نیاز دارید.
  • هزینه: برخی از بهترین مواد پوششی ممکن است بسیار گران باشند. اگر در حال ساخت یک گلخانه بزرگ هستید، ممکن است مجبور شوید با انتخاب پوششی که تقریباً به خوبی بهترین است، اما نه کاملاً، صرفه جویی کنید.
  • قابلیت انجام کار: هنگام ساخت گلخانه خود، طبیعی است که به دنبال مواد قاب و پوششی باشید که بتوانید خودتان بدون نیاز به تجهیزات خاص آن را برش دهید و مونتاژ کنید.

بهترین مواد قاب گلخانه

آلومینیوم بهترین انتخاب DeVore برای مواد قاب است و پس از آن چوب. فولاد گالوانیزه و پی وی سی دو گزینه دیگر هستند که باید در نظر بگیرید، زیرا بسیاری از کیت های گلخانه ای با قاب های ساخته شده از این مواد ارائه می شوند.

  • آلومینیوم: دوور می‌گوید: «آلومینیوم بیشترین دوام و ماندگاری را دارد. این مته نیز سبک و آسان است و می توانید آن را برش دهید (می توانید آن را با اره مدور برش دهید )، اما گرما را به خوبی هدایت می کند، بنابراین به عایق کاری کمکی نمی کند.
  • چوب: بهترین گزینه برای اکثر افرادی که دست به کار می‌شوند، کار کردن با چوب آسان است و به عایق کاری کمک می‌کند. با این حال، DeVore هشدار می دهد که فضای داخلی مرطوب گلخانه می تواند روی چوب سخت باشد.
  • فولاد گالوانیزه: ارزان تر از آلومینیوم و به همان اندازه بادوام اما کمی سنگین تر. تمایل به زنگ زدگی دارد، اما سال ها طول می کشد تا این اتفاق بیفتد. برش سخت تر از آلومینیوم است و معمولاً به آسیاب یا اره برقی نیاز دارد.
  • PVC: پلاستیک PVC استحکام ساختاری زیادی ندارد، بنابراین فقط برای گلخانه های بسیار کوچک مناسب است.

بهترین مواد پوشش گلخانه

شیشه همیشه یک ماده پوششی قابل دوام خواهد بود، اما بسیار کمتر از پلاستیک شفاف یا نیمه شفاف رایج است، و ما در مورد پلاستیک ساختمانی یا نقاشی صحبت نمی کنیم. DeVore می گوید این یک انتخاب وحشتناک است زیرا نور را مسدود می کند و دوام ندارد. بهترین پوشش های پلاستیکی عبارتند از:

  • پلی اتیلن: رایج ترین و مقرون به صرفه ترین ماده، پلی اتیلن بادوام است و قابلیت انتقال نور عالی دارد. پارچه پلی اتیلن بافته شده برای مناطق بادخیز ترجیح داده می شود. DeVore هشدار می دهد که پلی اتیلن را نمی توان با قاب PVC بدون پرایم استفاده کرد، زیرا در تماس با PVC خراب می شود.
  • پلی کربنات: همچنین انتخاب خوبی است، پلی کربنات تقریباً به اندازه شیشه شفاف است. این در ورق های انعطاف پذیر یا سفت عرضه می شود و می تواند در هر سبک گلخانه ای استفاده شود.
  • پلی وینیل کربنات : پلی وینیل کربنات بسیار بادوام و شفاف است، پلی وینیل کربنات برای مناطق بادخیز و همچنین برای مناطقی که برف سنگین و طوفان تگرگ را تجربه می کنند عالی است، اما گرانتر از مواد دیگر است.

بهترین مواد کفپوش گلخانه

اگر نمی خواهید انرژی زیادی روی زمین بگذارید، می توانید زمین را بدون پوشش رها کنید یا مالچ بپاشید. این به عایق کاری کمکی نمی کند و مالچ می تواند قارچ ها و باکتری ها را در خود جای دهد. گزینه های بهتر عبارتند از:

  • بتن: به راحتی تمیز می شود، آب را تخلیه می کند و به عایق کاری کمک می کند.
  • کاشی های وینیل: کاشی های وینیل که به طور فزاینده ای در گلخانه ها رایج هستند، نصب آسان، ضد آب و بهداشتی هستند.
  • سنگ خرد شده و شن: نصب آسان، ارزان، زهکشی خوب و در صورت پوشاندن پارچه علف هرز ، راه رفتن راحت است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *