مضرات استفاده از دیازینون - کشاورزی ارگانیک - کود ارگانیک - کود زیستی - قارچ کش زیستی

اثرات سم دیازینون در درختان گردو

بعد از کاشت نهال گردو آنها به یک سری رسیدگی و توجه نیاز دارند که اگر از آنها دور شویم ممکن است درختان آسیب زیادی ببینند.یکی از این مشکلات مهم آفات و بیماری ها هستند. درختان و گیاهان همیشه در معرض آفات هستند مثل کرم خراط ، حشرات و … اکنون اگر بتوانیم یکسری رسیدگی ها را به موقع انجام دهیم و پیشگیری های لازم را در نظر بگیریم می توانیم درختانی سالم با محصولات خوب و با کیفیت تولید نماییم. در ادامه به مبحث مضرات استفاده از دیازینون می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

سم دیازینون چیست ؟

یک مایع قهوه ای تیره یا بی رنگ است که حشره کش می باشد.یکی ازسم های خانواده ارگانوفسفره است که به بافت گیاهان وارد شده و از آنها در مقابل آفات و بیماری محافظت خواهد کرد. همیشه آفات جونده زیادی در باغ ها و گلخانه ها وجود دارد و باید حتما آنها کنترل بشوند در غیر این صورت به گیاهان آسیب می رسانند.اگر بتوانیم در زمان خوب از بهترین مواد برای کنترل این موجودات استفاده نماییم می توانیم گیاهان خود را از خطرات و آسیب ها حفظ نماییم. سم دیازینون یکی از این مواد برای پیشگیری بیماری ها است.

چرا سم دیازینون

یکی از دلایلی که استفاده از سم دیازینون زیاد است و پیشنهاد می شود کاربرد زیاد و اثرات کم مخرب می باشد.به طوری در گیاه نفوذ کند و در طولانی مدت در آن خواهند ماند و ضربه ای بسیار زیاد به آفات وارد می کند. معمولا بعد از استفاده از دیازینون به مدت ۷ تا ۱۵ روز این ماده در گیاه باقی می ماند.

روش عمل سم دیازینون

این سم پر استفاده و تاثیرگذارد به سیستم عصبی آفات وارد می شود و تمامی اندام را درگیر خواهد کرد و باعث از بین رفتن کنترل آنها می شود. استیل کولین به عنوان یک ماده ناقل عصبی است که بین سلول های عصبی قرار می گیرد و به این ترتیب نمیگذارد انتقال پیام عصبی به راحتی انجام شود و اختلال در آفات بوجود بیاید و آنها را از بین ببرد.

اثرات مخرب سم دیازینون

سم دیازینون برای گیاهان بسیار مفید است اما به دلیل اثرات منفی که بر سلامت انسان ها می گذارد در بعضی از جاها ممنوع است.این ماده بدون بو است اما وقتی شما با آن برخورد می کنید می تواند یکسری علائمی را در بدن شما ایجاد کند. آبریزش بینی و اسهال، سرفه، درد معده و در بعضی افراد می تواند زیادتر باشد مثلا در تنفس افراد مشکلی ایجاد کند و ضربان قلب را افزایش بدهد.

میزان مصرف دیازینون

استفاده به اندازه و در زمان بسیار خوب از دیازینون می تواند اثربخشی را بسیار زیادتر کند. در گیاهان متفاوت و برای دفع حشرات میزان استفاده می تواند مختلف باشد.

بهترین زمان استفاده از سموم دیازینون

بهترین زمان استفاده از سموم در فصل زمستان است و این به دلیل نبود محصولات می باشد. دیگر مسمومیت و ضرری به آنها وارد نخواهد شد. البته در فصل بهار نیز استفاده از دیازینون خوب می باشد اما باید بارندگی وجود نداشته باشد و شرایط آب و هوایی سرد باشد. بهترین دما برای استفاده از سم ها بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.

استفاده از محصولات بعد از مصرف دیازینون

یکی از ویژگی هایی که دیازینون دارد این است که در مدت زمان طولانی در محصولات باقی می ماند پس بهتر است قبل از مصرف میوه آنها را به خوبی بشویید اگر هم از این میوه ها خوردید بعد از آن از مایعات زیادی استفاده نمایید تا دفع شود.

نکته مهم

مصرف استفاده از دیازینون بسیار اهمیت دارد بهتر است در زمان استفاده به مقدار لازم مصرف کنید. به دلیل اینکه بوی خاصی ندارد ممکن است افراد و کودکان از آنها مصرف کنند و یکسری علائم مثل تپش قلب، مشکل تنفسی و عضلانی در آنها ایجاد شود پس بهتر است مراقب باشید. بهتر است در هوای سرد از این سم استفاده کنید تا اثردهی زیادتری داشته باشد چرا که در اثر افزایش دما اثردهی آن بسیار کم می شود.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *