کنترل محیط گلخانه ای - کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

ما در این مبحث به کنترل محیط گلخانه ای برای محصولات سبزیجات میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کنترل محیط گلخانه ای برای محصولات سبزیجات

کنترل محیط گلخانه می تواند چالش برانگیز باشد زیرا گلخانه ها ظرفیت زیادی برای به دست آوردن گرما در طول روز دارند و به دلیل دمای پایین شبانه به سرعت گرما را از دست می دهند. اصول اساسی مدیریت یک محیط گلخانه ای را می توان به طور گسترده، صرف نظر از هدف، به کار برد.

تهویه و سرمایش گلخانه

در جنوب شرقی ایالات متحده، گلخانه ها به تهویه در تمام طول سال نیاز دارند. حتی در ماه‌های زمستان، دمای گلخانه‌ها در روزهای صاف می‌تواند به سطوح مضری برسد. تهویه مورد نیاز برای جلوگیری از گرمای شدید می تواند منجر به از دست دادن عملکرد یا شکست محصول شود.

کاهش دمای گلخانه ممکن است شامل تهویه طبیعی یا مکانیکی، خنک کننده تبخیری و سایه باشد. درک اینکه چگونه یک گلخانه خنک می شود و محدودیت های روش های مختلف خنک سازی برای تبدیل شدن به یک مدیر موثر گلخانه ضروری است.

درک افزایش گرمای گلخانه و تأثیر ارتفاع گلخانه

افزایش گرما در گلخانه ها از طریق جذب تابش خورشیدی انجام می شود. طول موج های کوتاه نور از طریق لعاب شفاف (پوشش) وارد گلخانه می شود و جذب شده و به صورت طول موج های بلند بازتاب می شود. طول موج‌های طولانی‌تر نمی‌توانند به سرعت امواج کوتاه‌تر از شیشه عبور کنند، که منجر به افزایش دمای گلخانه می‌شود، زیرا حجم هوا همچنان به انرژی گرمایی دست می‌یابد. در گذشته از گلخانه های کم سقف برای نگهداری هوای گرم در نزدیکی سایبان زراعی استفاده می شد. روندهای فعلی در طراحی گلخانه دارای ارتفاع سقف بالاتری برای افزایش حجم هوای گلخانه هستند . با افزایش حجم هوا، سازه های گلخانه ای می توانند تغییرات دما را بهتر مهار کنند.

هر چه حجم آن بیشتر باشد

هر چه حجم آن بیشتر باشد، توانایی هوا در بافر تغییر دما بیشتر می شود. دو قابلمه آب هم اندازه را روی یک اجاق گاز در نظر بگیرید. یک قابلمه نیمه پر است و قابلمه دیگر پر است. اگر هر دو شعله را تنظیم کنید تا بجوشد، دیگ نیمه پر خیلی سریعتر به جوش می آید. دیگ نیمه پر به دلیل محتوای آب کمتر، ظرفیت حرارتی کمتری دارد. همین پدیده در مورد حجم های گلخانه ای نیز رخ می دهد. با افزایش ارتفاع گلخانه، سطح در معرض تابش خورشید متناسب با حجم گلخانه افزایش نمی یابد. دو گلخانه مستقل با مساحت کف ۳۰ فوت در ۹۶ فوت را نشان می دهد. گلخانه A دارای دیواره جانبی ۱۵ فوت است و گلخانه B دارای دیوار جانبی ۵ فوت است. حجم کل هوا برای گلخانه A 59000 فوت۳ است در حالی که گلخانه B 37000 فوت۳ است.

گلخانه‌های مدرن

گلخانه‌های مدرن از ارتفاع‌های سقف بلند برای کمک به تغییرات دما و در نتیجه افزایش نسبت حجم به طبقه استفاده می‌کنند. در حال حاضر، تحقیقات کمی برای شناسایی کارآمدترین طراحی گلخانه برای آب و هوای آلاباما وجود ندارد. ارتفاع دیوارهای جانبی ۸ فوت یا بیشتر به نظر می رسد که دمای تابستان را بهتر از خانه های کوتاه تر تحمل می کند. طرز فکر فعلی صنعت هر چه بلندتر باشد، بهتر است. با این حال، خانه های بلندتر ممکن است برای هر منطقه هزینه بیشتری داشته باشند.

تهویه طبیعی

تهویه طبیعی از حرکت هوای بیرون برای فشار و بیرون کشیدن هوای گرم از گلخانه از طریق مناطق تهویه در دیوارها یا سقف ها استفاده می کند. باد نیروی محرکه اکثر تهویه طبیعی است. حتی مقدار کمی باد می تواند به طور موثر هوا را از طریق گلخانه عبور دهد، جایی که جریانی با سرعت ۳ مایل در ساعت می تواند با موفقیت بیشتر سازه های طراحی شده را تهویه کند. برای جلوگیری از افزایش گرما، تعویض حجم هوای گلخانه یک بار در دقیقه از طریق تهویه ضروری است – هر چه منطقه تهویه بیشتر باشد، فرصت بیشتری برای تبادل هوا وجود دارد. انجمن مهندسین کشاورزی و بیولوژیکی آمریکا تهویه ۱۵ تا ۲۵ درصدی سطح زمین را توصیه می کند. با این حال، دمای شدید تابستان آلاباما احتمالاً به یک منطقه تهویه حتی بیشتر نیاز دارد.

افزایش سطح تهویه

افزایش سطح تهویه به ازای هر سطح از فضای کف گلخانه در درجه اول با افزایش ارتفاع دیواره جانبی گلخانه و استفاده از آن سطح اضافی برای منافذ تهویه حاصل می شود. این مفهوم را در اوایل مرحله طراحی یک شرکت گلخانه ای در نظر بگیرید. درجه تهویه در ماه های سردتر بسیار متغیر است زیرا دمای هوای بیرون به طور قابل توجهی پایین تر است. بالا و پایین بردن پرده ها بسته به دمای بیرون می تواند افت ناگهانی دمای هوای داخل را کاهش دهد. کنترل دما به صورت دستی می تواند دشوار باشد زیرا مستلزم بررسی مداوم دما در داخل سازه است. سیستم‌های پرده مکانیزه را می‌توان با کنترل‌های محیطی رایانه‌ای ادغام کرد تا سیستم‌های تهویه را در زمان‌های خنک‌تر سال به طور خودکار انجام دهد.

سازگاری و یکنواختی از مسائل رایج سیستم های تهویه بادی

سازگاری و یکنواختی از مسائل رایج سیستم های تهویه بادی در سراسر گلخانه است. هر چه مساحت گلخانه بزرگتر باشد، احتمال وجود حفره های هوای راکد بیشتر می شود. در برخی موارد از فن های گردشی برای کمک به جلوگیری از این جیب ها استفاده می شود.

محدوده های بزرگ متصل به ناودان می تواند هزینه سازه ها در هر منطقه را کاهش دهد. با این حال، محدوده های کوچکتر ممکن است در تهویه موثرتر باشد زیرا نسبت مساحت تهویه به ازای سطح طبقه با افزایش سطح طبقه ساختار کاهش می یابد.

شناوری همچنین می تواند ابزار موثری در تهویه هوا با بالا آمدن هوای گرم و مرطوب باشد. اگر تهویه سقف در دسترس باشد، یک اثر خلاء رخ می دهد زیرا هوای گرم از سقف خارج می شود و هوای خنک تر تازه را از دریچه های جانبی می کشد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *