کاربرد باسیلوس در کشت هیدروپونیک - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان مواد شیمیایی کشاورزی را به نفع ریزوباکتری‌های محرک رشد گیاهی مانند باسیلوس آمیلولیکفاسینس (BAA) کنار گذاشته‌اند. این باکتری های مفید بسیاری از مزایای مشابه مواد شیمیایی کشاورزی سنتز شده را دارند. با این حال، آسیب بسیار کمتری به محیط زیست وارد می کنند. این باکتری های ساکن در خاک اغلب به طور طبیعی در خاک یافت می شوند. با این حال، گیاهان هنوز هم می توانند از تلقیح های کاربردی در رشد بهره ببرند. پس از تلقیح خاک، احتمالاً تعدادی از مزایای گیاه را خواهید دید. این مزایا به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: افزایش رشد گیاه و محافظت در برابر پاتوژن های موجود در خاک. در ادامه به مبحث کاربرد باسیلوس در کشت هیدروپونیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

نگرانی در مورد آفت کش ها و کودهای سنتی

قبل از کسب اطلاعات بیشتر در مورد این باکتری، ارزش این را دارد که چرا جایگزین محصولات دیگر می شود. آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی کشاورزی سنتی نگرانی‌های زیست‌محیطی دارند. به عنوان مثال، آفت کش ها اغلب بر گونه هایی غیر از هدف خود تأثیر می گذارند. DDT را به خاطر دارید ؟

هنگامی که سموم دفع آفات بر روی گیاهان استفاده می شود، آنها اغلب به خاک و آبراه ها می روند. در این مرحله، آنها بر گونه های دیگر تأثیر منفی میگذارند. برخی از اثرات شامل اختلال در سیستم تیروئید ماهی، کاهش گرده افشان، و توسعه گونه های مقاوم به آفت کش ها است.

آفت کش های سنتی کشاورزی همچنین باکتری ها و قارچ های مفید خاک را از بین می برند. بدون این قارچ ها، گیاهان برای جذب مواد مغذی مشکل تری دارند. و ما می دانیم که  کمبود مواد مغذی می تواند رشد گیاه را محدود کند .

هنگامی که کودهای شیمیایی کشاورزی به گیاهان اعمال می شود، اغلب به خاک و آبراهه ها می روند. همانطور که مواد مغذی در حوضه های آبخیز محلی جمع می شوند، می توانند باعث رشد بیش از حد گیاهان آبزی شوند. این در نهایت منجر به مناطق مرده محروم از اکسیژن می شود.

خوشبختانه گزینه های بهتری نسبت به این مواد شیمیایی کشاورزی وجود دارد. محصولات بیولوژیکی با زیست شناسی کار می کنند، نه بر خلاف آن. بنابراین رشد گیاه را بدون آسیب رساندن به محیط زیست افزایش می دهند.

کاربرد باسیلوس در کشت هیدروپونیک

اول از همه، Bacillus amyloliquefaciens یک گونه از باکتری ها است. جنس آن، Bacillus ، همچنین حاوی آفت‌کش زیستی Bacillus thuringiensis (Bt) و عامل ایجاد کننده آنتراکس Bacillus anthracis است.

همه اعضای جنس باسیلوس میله های گرم مثبت هستند. به عبارت دیگر، این باکتری ها دارای دیواره های سلولی ضخیم هستند که منجر به نتیجه مثبت در تست رنگ آمیزی گرم می شود. آنها همچنین به شکل بیضی هستند.

B. amyloliquefaciens هوازی است. بنابراین در محیط هایی که اکسیژن وجود دارد زندگی می کند.

مانند بسیاری از گونه های باسیلوس ، می تواند اندوسپور تولید کند. این ساختارهای سخت و غیرجنسی به باکتری ها کمک می کند تا در شرایط نامساعد محیطی زنده بمانند. به دلیل تولید اندوسپور، B. amyloliquefaciens می تواند برای مدت طولانی زنده بماند. می تواند در خاک های غرقابی و افت دما زندگی کند.

گونه های مختلفی از B. amyloliquefaciens وجود دارد . برخی از سویه‌هایی که معمولاً در تولید گیاه استفاده می‌شوند عبارتند از D747، FZB42 و FZB24. هر یک از این سویه ها مشابه هستند، اما تفاوت هایی را نشان می دهند.

سویه های مختلف برای شرایط رشد خاص و گیاهان میزبان مناسب تر هستند. بنابراین، ممکن است متوجه شوید که برخی از گونه ها در محیط رشد خاص شما بهتر از سایرین عمل می کنند.

ریزوباکتری های محرک رشد گیاه

این باکتری خاص متعلق به گروهی به نام ریزوباکتری های محرک رشد گیاه (PGPR) است. این باکتری‌ها به طور طبیعی در خاک یافت می‌شوند، با این حال گیاهان اغلب از تلقیح‌های مورد استفاده در رشد بهره می‌برند. گونه های مختلفی از PGPR وجود دارد. همچنین در هر گونه گونه های مختلفی وجود دارد.

در چند سال گذشته، استفاده از PGPR به سرعت در حال افزایش بوده است. با این حال، این باکتری ها برای مدت طولانی توسط پرورش دهندگان مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع، اولین ” کود باکتریولوژیک ” در سال ۱۸۹۷ با نام Alinit فروخته شد. حاوی PGPR Bacillus subtilis بود .

از آن زمان، ما درک خود را از این که چگونه این باکتری ها برای گیاهان مفید هستند افزایش داده ایم. اکثر PGPR گیاهان را حداقل به یکی از دو روش خدمت می کنند.

راه اول افزایش رشد گیاه است. درست مانند سایر محرک های زیستی، این باکتری ها به طور مستقیم مواد مغذی را برای گیاهان فراهم نمی کنند. در عوض، آنها رشد را افزایش می دهند، اما به ابزارهایی مانند تولید آنزیم و تحریک هورمونی می پردازند.

راه دوم محافظت در برابر عوامل بیماری زا است. PGPR پاسخ های دفاعی گیاه را تحریک می کند. این بدان معنی است که گیاهان می توانند بهتر از خود در برابر مهاجمان بیماری زا دفاع کنند. PGPR همچنین ترکیباتی را آزاد می کند که به باکتری ها و قارچ های بیماری زا حمله می کنند. این روش دو شاخه به جلوگیری از آلوده شدن گیاهان به عوامل بیماری زا کمک می کند.

یک قارچ کش طبیعی

هنگامی که خاک با B. amyloliquefaciens تلقیح می شود ، باکتری ها از گیاهان در برابر پاتوژن های مختلف گیاهی محافظت می کنند. پاتوژن ها عبارتند از Botrytis، Fusarium، Pythium و Rhizoctonia . اگر از قبل نمی دانید، این بیماری ها می توانند به سرعت یک محصول را از بین ببرند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *