بردوفیکس - قارچ کش زیستی- کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

بردوفیکس ، یک محلول بسیار قوی از نوع قارچ‌ کش و باکتری کش از ترکیبات مس است که ، به نوعی هم می شود گفت دارای اثر حفاظتی و مراقبتی تماسی است . در اکثر مواقع از محلول بردو‌‌فیکس برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها و قارچ ها و آفت ها نیز استفاده می کنند و تاثیرات چشم گیری هم دارد. باید گفت که محلول قارچ کش بردوفیکس جز سموم های معدنی است که ، امروزه برای افرادی که می‌خواهند کشاورزی ارگانیک داشته باشند بسیار پیشنهاد می‌شود. نکته بسیار مهم درباره این محلول قارچ کش این است که ، اثرات مخربی بر روی انسان و محیط زیست آن ندارد و هم چنین برخلاف دیگر سم ها و محلول های قارچ کش و باکتری کش، مواد باقی مانده آن ها محیط زیست آن را تهدید نمی کند. در ادامه به بررسی بردوفیکس میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

محلول بردوفیکس چه ویژگی فیزیکی و شیمیایی دارد؟

ویژگی های ظاهری محلول بردو به این شکل است که بردو ، ماده‌ ای آبی رنگ بوده و ماده ژلاتینی با دانه‌ بندی خیلی ریز و چسبندگی بسیار قوی می‌باشد. پس از آن که محلول بردو روی گیاهان پاشیده می شود ، در اثر رطوبت این محلول به تدریج تبدیل به ترکیبات کمپلکسی می‌شوند که در ادامه این فعالیت یون های مس آزاد می‌کند. محلول بردو در شکل سوسپانسیون ، بدون بافت کریستالی است و به‌ شکل توده به هم‌ چسبیده و یک نواخت روی گیاه کاملا می‌نشیند. در حالی‌ که ، دیگر ترکیبات مسی مثل اکسی کلرور مس، به علت داشتن بافت کریستالی، ذراتی جدا از هم داشته و کتر بر روی گیاهان می‌ نشینند.

نکات محلول بردوفیکس:

 ماندگاری بالا:

نخستین ویژگی این محلول فوقالعاده ، داشتن ماندگاری بسیار قوی و بالا است که حتی بعد از بارش‌ های طولانی روی گیاهان باقی می‌ماند.

جلوگیری از سرما زدگی:

دومین ویژگی مهم محلول بردو این است که از گیاهان در برابر سرما زدگی های شدید مقاومت می‌کند و علت آن هم این است که ، باکتری‌ هایی که هسته نخستین بلور یخ را تشکیل می‌دهند را از بین می‌برد ، و همین کار اثرات منفی ناشی از سرما زدگی را به شدت کاهش می‌دهد.

علت دوری حشرات از گیاه می‌شود:

محلول بردوفیکس برای حشراتی مثل زنبور عسل بی خطر بوده است و دافع حلزون و حشراتی مثل زنجرک و موریانه است. نکته قابل توجه این است که این محلول قارچ کش برای آبزیان بسیار خطرناک است و سبب مرگ آن ها می‌شود.

نکته: محلول قارچ کش بردو در فروشگاه های کشاورزی در دسته بندی سالم ترین سم های کوجود در سطح یازار می‌باشند.

کاربرد محلول بردوفیکس:

از این محلول قارچ کش ، در تنه درختان میوه هسته‌ دار میباشد، بیماری غربالی در انواع درختان میوه ، پیچیدگی برگ در هلو ، گموز مرکبات ، گموز در پسته ، پوسیدگی فیتو فترایی طوقه درختان هسته ‌دار و دانه ‌دار ، پوسیدگی میوه درخت انار ، شانکر سیتوسپورایی درختان میوه ، شانکر باکتریایی لیموترش ، آتشک درختان میوه دانه‌دار، لکه‌ آجری در بادام و آنتراکنوز در گردو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در ادامه باید گفت که بسیاری از باغدارانی که باغ انار دارند ، از این نوع سم برای کنترل و مبارزه با قارچ‌ های درخت انار استفاده می کنند.

دو خاصیت بسیار مهم در رابطه با استفاده از محلول بردو وجود دارد که باید حتما رعایت شود:

  1. نکته نخستین این است که ، مخزنی که محلول بردو فیکس از آن سم پاشی می‌شود ، باید دارای همزن باشد تا از ته نشین شدن محلول جلوگیری نیز شود و اگر مخزن شما همزن مناسب ندارد می‌توانید از یک تکه چوب مناسب و یا با استفاده از یک بیل محلول داخل مخزن را هم بزنید.
  2. در فصل خزان برگ ها شاهد ریزش برگ درختان بر روی زمین هستیم و نکته ثانویه این است که شما باید برگ هایی که بر روی زمین ریخته اند را هم سم پاشی و قارچ کشی کنید تا قارچ ها و باکتری ها از طریق برگ و خاک آلوده به درختان و دیگر گیاهان انتقال پیدا نکند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
۲.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *