10 مضرات رایج هیدروپونیک - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک

در ادامه به مبحث مضرات رایج هیدروپونیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

باغ هیدروپونیک احتیاج به وقت و سرمایه گذاری دارد

درست مانند هر چیز ارزشمند در زندگی، نگرش سخت کوش و مسئولیت پذیر بازدهی رضایت بخشی را به همراه دارد. با این حال، در همتایان خاکی، گیاهان اغلب برای روزها و هفته‌ها به تنهایی رها می‌شوند و همچنان در مدت کوتاهی زنده می‌مانند. اگر چیزی متعادل نیست، طبیعت مادر و خاک به تنظیم کمک می کنند. در هیدروپونیک اینطور نیست. گیاهان بدون مراقبت مناسب و دانش کافی سریعتر از بین می روند. به یاد داشته باشید که گیاهان شما برای بقای او روی شما حساب می کنند. شما می خواهید به خوبی از گیاهان خود مراقبت کنید، و بنابراین، سیستم در هنگام نصب اولیه. سپس بعداً کل کار را خودکار می‌کنید، اما همچنان به اندازه‌گیری و توقف مشکلات غیرمنتظره در عملیات، و تعمیر و نگهداری مکرر ادامه می‌دهید.

تجربیات و دانش فنی

شما در حال اجرای سیستمی از انواع مختلفی از تجهیزات هستید که به تخصص خاص لازم برای دستگاه های مورد استفاده، گیاهانی که می روید و نحوه زنده ماندن و رشد آنها در محیط بدون خاک نیاز دارد. اشتباهات در اصلاح سیستم ها و توانایی رشد گیاهان در این محیط بدون خاک و شما تمام پیشرفت خود را خراب می کنید.

ارگانیک یا نه؟

بحث های داغی در مورد اینکه آیا هیدروپونیک باید به عنوان ارگانیک تایید شود یا خیر وجود دارد. مردم این سوال را مطرح می کنند که آیا گیاهانی که به صورت هیدروپونیک رشد می کنند می توانند میکروبیوم ها را در داخل خاک دریافت کنند. اما مردم در کل جهان ده ها سال است که گیاهان هیدروپونیک مانند گوجه فرنگی، کاهو، توت فرنگی و غیره را پرورش می دهند. حتی برای کشت خاک، باز هم خطرات آفت کش ها، آفات و غیره در مقایسه با هیدروپونیک بیشتر است. بعضی از تکنیک های رشد ارگانیک برای کسانی که پرورش میدهند هیدروپونیک توصیه شده است. مثلا، بعضی از تولیدکنندگان با استفاده از فضاهای رشد ارگانیک مثل کوکو، میکروبیوم‌ها را برای گیاهان مهیا می‌کنند و کرم‌های ریخته‌گری را به آن اضافه می‌کنند. مواد مغذی طبیعی معمولاً مانند ماهی، استخوان، یونجه،

ایمنی آب و برق

در سیستم های هیدروپونیک، بیشتر از آب و برق استفاده می کنید. در هنگام ترکیب آب در مجاورت نزدیک مراقب برق باشید. هنگام کار با سیستم های آب و تجهیزات الکتریکی، به ویژه در گلخانه های تجاری، همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید.

بازگشت سرمایه طولانی مدت

اگر اخبار مربوط به راه اندازی کشاورزی را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که برخی از کسب و کارهای جدید هیدروپونیک سرپوشیده اخیراً شروع شده اند. این یک چیز صادقانه برای بخش کشاورزی و در نتیجه توسعه هیدروپونیک است. با این حال، پرورش دهندگان تجاری هنوز با چالش های بزرگی در هنگام شروع با هیدروپونیک در مقیاس بزرگ روبرو هستند. این اغلب به دلیل هزینه های اولیه بالا و در نتیجه ROI طولانی و نامشخص (بازده سرمایه گذاری) است. به آسانی نمی توان یک تصمیم سودآور شفاف را برای سرمایه گذاری تشریح کرد، در حالی که بسیاری از زمینه های جذاب دیگر با فناوری پیشرفته وجود دارند که به نظر می رسد نسبتاً امیدوار کننده برای سرمایه گذاری باشد.

تولید محدود به هیدروپونیک

در حالی که شما در طول سال رشد خواهید کرد (و این ممکن است تفاوت را ایجاد کند) شما با فضایی که در دسترس دارید محدود شده اید. یک گیاه هیدروپونیک اگر بیش از حد شلوغ باشد نمی تواند رشد کند. جایی که در روش‌های کشاورزی سنتی اضافی، گیاهان اغلب درست در کنار یکدیگر رشد می‌کنند، یک گیاه هیدروپونیک برای باز کردن نیاز به فضا دارد. این نشان می‌دهد که تعداد محصولاتی که فقط در یک بار کشت می‌شوند بسیار کمتر از محصولاتی است که در یک مزرعه کشت می‌شوند.

بیماری های گیاهی

از آنجایی که آب در کل سیستم هیدروپونیک فیلتر شده و چرخه می‌شود، اگر حتی یک بیماری وجود داشته باشد، می‌تواند یک محصول کامل را طی چند ساعت از بین ببرد. اگر متوجه یک گیاه بیمار در محصول هیدروپونیک خود شدید، این احتمال وجود دارد که باقیمانده محصول شما نیز خوب نباشد. بسیاری از کشاورزان هیدروپونیک کل محصولات خود را به این روش از دست می دهند و کنترل بیماری را به بخش مهمی از روال کشاورزی هیدروپونیک تبدیل می کنند.

خطرات میکروارگانیسم های مبتنی بر آب

خطر دیگر کشاورزی هیدروپونیک این است که خطر میکروارگانیسم های مبتنی بر آب است. باکتری ها و قارچ ها در آب رشد می کنند. در حالی که برخی از باکتری ها و قارچ ها برای محصولات مفید هستند، برخی دیگر ممکن است خطرناک باشند. متأسفانه، تقریباً غیرممکن است که فرد را بدون خلاف آن دور کنید. عقیمی کشاورزی هیدروپونیک به دلیل روش عقیم سازی کشاورز تقریباً به همان اندازه است. دور نگه داشتن محصولات خود از میکروارگانیسم های بد و ایمن برای خوردن، اغلب به خودی خود یک کار تمام وقت است.

خطر قطع برق

مزارع هیدروپونیک مستعد قطع برق هستند. از آنجایی که اکثر آنها دارای تایمرهای تهاجمی آب و سبک وزن هستند، اگر تاسیسات خاموش شود و بیش از زمانی که ژنراتور پشتیبان می تواند کار کند بیرون بماند، کل محصول در خطر نابودی قرار می گیرد. بیشتر کشاورزان هیدروپونیک ترجیح می‌دهند که چندین ژنراتور کپی طولانی مدت در دسترس داشته باشند، فقط در مواقع اضطراری.

سرمایه گذاری اولیه بزرگ

مزارع هیدروپونیک برای ردیف کردن ارزان نیستند. تنها تجهیزاتی که برای اجرای عملیات روزانه آبیاری زمان‌بندی‌شده و سبک وزن لازم است، همچنین به این دلیل که سیستم فیلتراسیون و مخازن مربوطه می‌تواند ده‌ها هزار دلار هزینه داشته باشد – گاهی اوقات حتی صدها! اگر در مورد شروع یک عملیات هیدروپونیک بیلبورد جدی هستید، احتمالاً متوجه خواهید شد که بیمه کردن آنها در برخی مکان‌ها دشوار است، زیرا چنین مواردی در مورد خطر رشد و بهره‌برداری از این مزارع ناشناخته باقی مانده است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *