هدف گلخانه - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

گلخانه ها می توانند سازه های زیبا و مفیدی برای باغبان باشند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا ساخت و یا خرید آن برای باغتان ارزشش را دارد یا خیر، ما چند فکر داریم که به شما کمک می کند تا مزایا و معایب را بشناسید. در ادامه به مبحث هدف گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

هدف گلخانه چیست؟

گلخانه‌ها به عنوان سپری بین طبیعت و آنچه در حال رشد هستید عمل می‌کنند و به این ترتیب امکان افزایش فصول رشد و همچنین بهبود احتمالی را فراهم می‌کنند. آنها از سرما یا گرمای بیش از حد و همچنین آفات پناه می گیرند. در حالی که ما از آن به صورت زبانی استفاده می کنیم، اصطلاح “اثر گلخانه ای” در مورد زمین ما یک ملاحظات پیچیده و جدی تر برای محیط جهانی ما است، اما برای باغبان خانگی تأثیر گلخانه بر گیاهان می تواند بسیار مثبت باشد. ایده پشت نوع خاصی از گلخانه ایجاد مکانی برای نگهداری گرما است. ساختار مانع از جریان انرژی حرارتی به بیرون می شود و نور خورشید که از “دیوارهای” شفاف گلخانه عبور می کند، زمین را در گلخانه گرم می کند. گرما ساطع می کند و هوا را گرم می کند. یا اگر گرمای بیش از حد مشکل ساز است،

انواع گلخانه

اینکه چه نوع گلخانه ای نیاز دارید بستگی به محل زندگی شما و آنچه می خواهید رشد کنید دارد. گلخانه ها به روش های مختلفی دسته بندی می شوند.

دما

طیف سازه ها بر اساس نیازهای دمایی محیطی شامل انواع زیر است:

خانه‌های سرد

(دما: به زیر صفر می‌رسد) برای گیاهان محافظت می‌کنند، اما دما همچنان می‌تواند به زیر صفر برسد، زیرا این نوع گلخانه منبع گرمایی اضافی ندارد. هدف از سردخانه ها افزایش فصل رشد در بهار با اجازه دادن به شروع زودتر کشت و در پاییز با اجازه دادن به رشد طولانی تر محصولات است.

خانه های خنک

(دما: ۴۵ تا ۵۰ درجه فارنهایت) این نوع گلخانه دمای بالاتر از انجماد را حفظ می کند تا گیاهانی که در اثر سرمای شدید می میرند بتوانند زنده بمانند.

خانه های گرم

(دما: ۵۵ درجه فارنهایت) به طیف وسیع تری از گیاهان برای زنده ماندن در زمستان های سرد اجازه می دهد.

خانه های گرم

(دما: بالاتر از ۶۰ درجه فارنهایت) گلخانه های گرم برای نگهداری گیاهان گرمسیری استفاده می شود. برای گرم کردن آنها نیاز به گرمای اضافی دارند.

در هر یک از این انواع کلی، ملاحظات بسیار دیگری وجود دارد. گلخانه های بسیار ساده و بسیار پیچیده وجود دارد. هر چه فناوری بیشتر درگیر باشد، توانایی کنترل دقیق شرایط رشد، از دما گرفته تا سطوح آب و رطوبت، بیشتر می شود. گلخانه ها همچنین می توانند به سادگی برای به حداقل رساندن نور مستقیم خورشید (یک گلخانه سایه دار) ساخته شوند و دیواری نداشته باشند یا ساختاری فقط صفحه نمایش برای جلوگیری از ورود حشرات داشته باشند.

طراحی

گلخانه ها را نیز می توان بر اساس سبک طراحی ارزیابی کرد. این قسمت جالب آن است. برخی از انواع سنتی “معماری” گلخانه ای عبارتند از A-Frame، Dome، Gothic (قوس دار)، Lean-To (حتی می تواند برای استفاده از دیوار خانه یا گاراژ به عنوان یک طرف طراحی شود) و Quonset.

مواد

برای باغبان مسکونی، انتخاب ها تقریبا نامحدود است. قیمت احتمالاً برخی از تصمیم‌گیری‌ها در این مورد را هدایت می‌کند، همچنین ملاحظات زیبایی‌شناختی و هدف شما. همه مزایا و معایبی دارند.

پشتیبانی/گزینه های چارچوب:

چوب (به راحتی پوسیده می شود)، آلومینیوم، آهن و پلاستیک. برخی از آنها لبه های منحنی دارند. دیگران لبه بام صاف دارند.

گزینه های پوشش:

شیشه (گران ترین اما ماندگارترین، همچنین زیبا)، فایبرگلاس (می تواند تغییر رنگ دهد)، پلاستیک (ارزان اما موثر)، پلی اتیلن دولایه (هر ۲ تا ۳ سال یکبار تعویض شود)، پی وی سی، اکریلیک (بسیار گران) .

گزینه های کنترل محیطی 

بودجه بر آنچه که می توانید در این زمینه انجام دهید تأثیر می گذارد. کنترل های خودکار در گلخانه ایده آل هستند، اما بدیهی است که گران تر خواهند بود. گزینه‌های شما برای تجهیزات گرمایشی عبارتند از یک بخاری فضایی ساده، گرمای هوای اجباری، گرمای تابشی، سیستم‌های بخار یا آب گرم، و همچنین لوله‌های گرمایش خاک در زیر گیاهان. دستگاه های آبیاری اتوماتیک برای گلخانه های بزرگ تر مناسب است. برنامه ریزی برای تهویه نیز برای سلامت گیاهان شما ضروری است.

برخی از مزایا و معایب

پس از غوطه‌ور شدن در حجم عظیم اطلاعات در مورد تعداد زیادی از انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در مورد نوع گلخانه‌ای که می‌توانید بسازید، بیایید برخی از دلایلی که می‌خواهید این کار را انجام دهید یا نه را مرور کنیم.

مزایای گلخانه:

  • سبزی تازه، سبزی و میوه
  • در دسترس بودن و موفقیت پیوند
  • گل های جدید و تازه شاخه بریده در کل طول سال
  • مکانی گرم برای رفتن در میانه یک زمستان سرد و خاکستری
  • توانایی پرورش چیزهایی که در غیر این صورت قادر به رشد آنها نبودید (گل های عجیب و غریب، میوه های استوایی)
  • دیگر خبری از جنگ با سنجاب ها و حشرات نیست
  • کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، بیشتر انجام دهید، زیبایی و جذابیت بصری را به یک منظره اضافه کنید

معایب گلخانه:

  • می تواند گران باشد برای ساخت
  • ممکن است برای گرم کردن گران باشد
  • نیاز به نظارت، نگهداری و مراقبت مداوم دارد
  • زیاد شدن قبض برق و آب
  • ممکن است از جذابیت زیبایی شناسی باغ کم کند

باغ گلخانه شما می تواند ارزان یا گران قیمت ساخته شود، می تواند از شیشه یا پلاستیک ساخته شود، می تواند مانند یک کلبه شیشه ای شایان ستایش به نظر برسد یا به سادگی یک هدف عملی داشته باشد. در نهایت، تصمیم برای گرفتن گلخانه بر این اساس خواهد بود که آیا فکر می‌کنید اثر داشتن گلخانه به زندگی شما کمک می‌کند یا از آن می‌کاهد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *