رشد سبزه های ریز در گلخانه - کود کشاورزی - کود بیولوژیک - کود ارگانیک - کشاورزی ارگانیک - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

بسیاری از باغداران گلخانه ای در حال کشف مزایای کشت محصول خود هستند. از آنجایی که میکروگرین ها به دلیل طعم و مزایای سلامتی به طور فزاینده ای محبوب می شوند، کشت آنها در گلخانه خود منطقی است. میکروگرین ها به دلیل سادگی مراقبت و فضای مورد نیاز، یک محصول عالی برای رشد در هر گلخانه ای هستند. رشد میکروگرین ها در یک گلخانه کوچک حیاط خلوت یا یک عملیات تجاری بزرگتر امکان پذیر است. در ادامه به مبحث رشد سبزه های ریز در گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

میکروگرین ها چیست؟

اگر هنوز دنیای شگفت انگیز میکروگرین ها را کشف نکرده اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این همه تبلیغات در مورد چیست؟ ریزسبزها را نباید با جوانه ها اشتباه گرفت، علیرغم اینکه هر دو اساساً گیاهان بچه هستند.

جوانه نامی است که به گیاهان در اولین مرحله از چرخه زندگی آنها داده می شود. آنها بذرهایی هستند که به سختی جوانه می زنند، حدود ۲ تا ۵ روزه هستند که در آب رشد می کنند. جوانه ها هنوز برگ های واقعی ندارند و میتوان آنها را به طور کامل خورد.

در مرحله دوم زندگی که این گیاهان وارد آن می شوند، در حدود ۱۰ تا ۱۴ روزگی، آنها را میکروگرین در نظر می گیرند. در این مرحله، گیاهان دارای چند برگ هستند، تقریباً ۴ تا ۵ اینچ طول دارند و معمولاً در خاک رشد می کنند.

بر خلاف جوانه ها که به طور کامل خورده می شوند، میکروگرین ها با قطع کردن گیاه در حدود یک اینچ بالاتر از ریشه ها برداشت می شوند.

فواید میکروگرین برای سلامتی چیست؟

دلیل محبوبیت میکروگرین ها به دلیل مزایای سلامتی باورنکردنی آنهاست. بسته به نوع گیاه، میکروگرین ها می توانند تا ۴۰ برابر بیشتر از یک گیاه بالغ از همان گونه تغذیه داشته باشند.

به زبان ساده، میکروگرین ها سرشار از مواد مغذی هستند، زیرا ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در غلظت های بالاتری در این مرحله وجود دارند.

چه نوع گلخانه ای برای میکروگرین ها بهترین است؟

چه نوع گلخانه ای برای میکروگرین ها بهترین است؟

نوع گلخانه ای که برای پرورش میکروگرین ها نیاز دارید کاملاً به آب و هوا و اهداف شما برای برداشت بستگی دارد. اگر به سادگی می خواهید فصل رشد خود را طولانی کنید و از برداشت میکروگرین برای خود و خانواده خود لذت ببرید، به چیزی فراتر از یک راه اندازی ساده نیاز ندارید.

به یاد داشته باشید، میکروگرین ها نمی توانند دمای انجماد را تحمل کنند، بنابراین اطمینان از گرم ماندن نسبتاً ضروری است. یک گلخانه گرم نشده باید در مکان هایی که دما به ندرت به زیر صفر می رسد خوب باشد.

با این حال، اگر شما علاقه مند به رشد میکروگرین ها در طول زمستان سرد هستید یا علاقه مند به تولید در سطح تجاری هستید، باید سیستم رشد پیچیده تری را در نظر بگیرید.

چه نوع میکروگرین ها بهترین هستند؟

چه نوع میکروگرین ها بهترین هستند؟

نوع میکروگرین هایی که برای رشد در گلخانه خود انتخاب می کنید به ترجیحات شما بستگی دارد. میکروگرین ها می توانند از نظر طعم متفاوت باشند، و برخی ممکن است ملایم یا حتی ملایم باشند، در حالی که برخی دیگر می توانند تند، تلخ یا ترش باشند.

اگرچه این مطمئناً فهرست کاملی از میکروگرین‌هایی نیست که می‌توانید برای رشد انتخاب کنید، اینها برخی از محبوب‌ترین آنها هستند:

به طور کلی، میکروگرین ها حاوی طعم غلیظ تری از گیاه بالغ هستند، بنابراین ممکن است بخواهید محصولاتی را انتخاب کنید که در حال رشد و لذت بردن از آن هستید.

  • آرگولا
  • ریحان
  • چغندر
  • کلم بروکلی
  • هویج
  • شارد
  • کلم پیچ
  • کاهو
  • نخود فرنگی
  • تربچه
  • شاهی
  • علف گندم

به عنوان مثال، تربچه ها طعمی تند دارند، در حالی که کاهو معمولاً ملایم تر است. اکثر باغبانان کاشت انواع مختلف را برای انتخاب توصیه می کنند، به خصوص اگر در زمینه رشد میکروگرین ها تازه کار هستید.

تقریباً هر محصولی را می‌توان به‌عنوان میکروگرین کشت کرد، بنابراین اگر گیاه مورد علاقه‌ای دارید که در اینجا ذکر نشده است، ممکن است بخواهید کاشت اضافی را برای برداشت به عنوان میکروگرین در نظر بگیرید!

مانند هر گیاه دیگری، رشد برخی از آنها آسان تر از سایرین خواهد بود. انگشت شست سبز و تجربه شما در پرورش برخی محصولات نیز ممکن است عاملی باشد که باید در نظر گرفته شود. همچنین ممکن است بخواهید حساسیت محصول انتخابی خود را نسبت به بیماری یا آفات در نظر بگیرید.

اگر در آب و هوای خشن زندگی می کنید و گلخانه ای گرم ندارید، باید گیاهانی را نیز در نظر بگیرید که تحمل بیشتری نسبت به دمای سرد دارند.

برخی از گیاهان نیز در سیستم آکواپونیک بهتر رشد می کنند و ممکن است در هنگام رشد در خاک به همان شکل رشد نکنند. البته، همیشه می‌توانید میکروگرین‌های خود را در سیستم آکواپونیک نیز پرورش دهید.

مثل همیشه، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که گیاهانی که در حال رشد هستید برای شما، گلخانه و منطقه سختی گیاه شما مناسب هستند.

کاشت و پرورش میکروگرین

کاشت و پرورش میکروگرین

برای شروع، ابتدا باید بذر مورد نظر خود را خریداری کنید. اینها را می توان در هر مهدکودک یا مرکز باغ محلی یا خرده فروش آنلاین مورد علاقه شما یافت. میکروگرین ها را باید روی سطح یکنواخت خاک کاشت، اما خاک نباید بسته بندی شود.

دانه ها را در سراسر سطح خاک خود بپاشید و آنها را با حدود ۱/۸ اینچ خاک بپوشانید. خاک را مرطوب کنید اما مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید زیرا می تواند دانه ها را بشویید. پس از آبیاری مطمئن شوید که هیچ لکه خشکی در خاک وجود ندارد.

شما باید تا زمانی که بذرها جوانه بزنند، خاک را مرطوب نگه دارید اما نه خیلی مرطوب. بسته به آب و هوا و گلخانه شما، انجام این کار ممکن است آسان باشد. اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، ممکن است بخواهید بذرها را با یک ورقه پلاستیکی بپوشانید تا رطوبت را حفظ کند.

با این حال، باید مراقب باشید که میکروگرین های خود را بیش از حد آبیاری نکنید. رطوبت بیش از حد و گردش ضعیف هوا می تواند منجر به بیماری و آلودگی آفات شود، بنابراین مطمئن شوید که فقط در صورت لزوم آبیاری کنید، تهویه گلخانه خود را کنترل کنید و در هنگام احتیاج تنظیم کنید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *