تولید قارچ بیوکترل تریکودرما و بووریا - کود کشاورزی - قارچ کش بیولوژیک - کود بیولوژیک - قارچ کش زیستی - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

ما در این مطلب به مبحث تولید قارچ بیوکترل تریکودرما و بووریا میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

تولید قارچ بیوکترل تریکودرما و بووریا

در طبیعت، ده‌ها گونه از قارچ‌های مضر می‌توانند به سرعت یک گیاه را از بین ببرند، از جمله Fusarium spp.، عوامل ایجاد کننده پژمردگی فوزاریوم، و Phakospora pachyrhizi ، عامل ایجاد زنگ سویا.

قادر به تولید مواد مغذی به تنهایی نیستند. بنابراین باید منبع دیگری پیدا کنند. گاهی اوقات آن منبع نان قدیمی، پوست پرتقال، تنه درخت پوسیده یا بافت های جابجایی گیاه است. این قارچ های بیماری زا در شرایط گردش هوا ضعیف، زهکشی کند آب، آبیاری بیش از حد یا بارندگی زیاد رشد می کنند.

از چنین شرایط نامناسبی اغلب می توان با فاصله گذاری مناسب گیاهان، پیروی از برنامه آبیاری و حذف بقایای قارچی مانند مواد گیاهی قدیمی و علف های هرز جلوگیری کرد. مهم نیست که چه کاری انجام می دهیم. با این حال، احتمال زیادی وجود دارد که قارچ های بیماری زا گیاهان ما را در یک زمان آلوده کنند.

متأسفانه در دنیای مدرن ما، کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات به یک امر عادی در تولیدات کشاورزی تبدیل شده اند و باعث آلودگی شدید و جدی محیط زیست می شوند. استفاده از این روش‌های کشاورزی می‌تواند کشاورزان را به وابستگی هر چه بیشتر به نهاده‌ها سوق دهد. زیرا عدم تعادل محیطی به وجود می‌آید.

خوشبختانه، پادشاهی قارچ به طور انحصاری توسط مهاجمان بیماری زا پر نشده است که بدون پلیس در گوشه های تاریک دنیای نامرئی زندگی می کنند. دو فایده خاص از دنیای قارچ، Trichoderma spp. و Beauveria bassiana به دلیل خواص مفید آنها در تولیدات کشاورزی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. پتانسیل این گونه های قارچی به ویژه به دلیل توانایی آنها در بهبود بهره وری کشاورزی و در عین حال کاهش توسعه پاتوژن های مقاوم به قارچ کش هیجان انگیز است.

بووریا باسیانا

قارچ Beauveria bassiana یک قارچ شایع در خاک است که در سراسر جهان وجود دارد. این یک قارچ بیماری زا حشره است. هنگامی که هاگ B. bassiana با پوسته حشره تماس می گیرد، به اسکلت بیرونی نفوذ کرده و شروع میشود.

تولید سمی به نام بووریسین که سیستم ایمنی میزبان را تا زمان مرگ حشره ضعیف می کند. در نهایت، قارچ تمام حفره بدن را پر می کند. در شرایط رطوبت بالا، قارچ از طریق قسمت‌های نرم‌تر بدن رشد می‌کند و ظاهری مشخص «شکوفه سفید» ایجاد می‌کند. زیرا قارچ بدن را می‌پوشاند.

کل فرآیند آهسته است و طی سه تا هفت روز اتفاق می افتد. بنابراین برای سرکوب جمعیت حشرات زمان می برد و یک بار مصرف کافی نیست. همچنین توجه داشته باشید که Beauveria فقط جمعیت حشرات را سرکوب می کند و ریشه کن نمی کند و به طور متوسط ​​بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از جمعیت را می کشد. سمپاشی در زمان های رطوبت بالاتر و در مراحل اولیه زندگی حشرات باعث افزایش اثربخشی می شود.

بووریا عمدتاً برای کنترل آفات جویدنی، مگس سفید و سوسک توصیه می شود. از آنجایی که تماس با آفت ضروری است. می توان آن را در هر زمانی بدون خطر بزرگ برای جمعیت زنبور عسل اعمال کرد. زیرا کندو در جای دیگری است. با این وجود، از سمپاشی در زمان هایی که زنبورها بیشترین فعالیت را دارند خودداری کنید. سویه های خاصی از بووریا علاوه بر کنترل آفات کشاورزی، در برابر ساس ها و موریانه ها موثر است. قبل از خرید یک سویه تجاری، کمی تحقیق کنید یا برچسب آن را بخوانید تا متوجه شوید آن سویه در برابر چه چیزی موثر است.

در حالی که بیشتر تحقیقات در مورد فعالیت حشره کش آن انجام شده است. برخی از مطالعات نشان داده اند که Beauveria در برابر قارچ های خاک مانند Rhizoctonia عمل می کند. یک قارچ بیماری زا است که باعث میرایی، پوسیدگی ریشه و بسیاری از شرایط بیماریزای دیگر در طیف گسترده ای از گیاهان می شود.

Trichoderma sp

Trichoderma sp. یک جنس از قارچ ها است که معمولاً در سرتاسر جهان وجود دارد و گونه های مختلف بومی مناطق مختلف است.

از این رو ‘sp.’ تعیین بالا این گونه اغلب جدا شده از خاک های کشاورزی یا به صورت لکه های سبز روی پوست درختان و چوب در حال زوال دیده می شوند. چندین سویه از تریکودرما به عنوان عوامل کنترل زیستی ایجاد شده است. به عنوان یک تجزیه کننده، قارچ Trichoderma می تواند برای کمک به سرعت بخشیدن به توده های کمپوست استفاده شود. Trichoderma sp. برای جلوگیری از مرگ سایر قارچ ها در گیاهان نوظهور و جوان، به عنوان یک تیمار بذر مؤثر هستند. در این نقش، تریکودرما می تواند نسبت به تیمارهای شیمیایی بذر بهبود ببخشد. هر دو جوانه‌زنی را تشویق می‌کنند، با این حال تریکودرما در خاک و گیاه باقی می‌ماند و مزایای طولانی‌مدتی را ایجاد می‌کند که یک درمان شیمیایی نمی‌تواند انجام دهد (Harman, 1997). به عنوان یک اسپری محلول، تریکودرماهمچنین هنگامی که روی گل ها استفاده شود، برای جلوگیری از رشد قارچ که تشکیل میوه را کاهش می دهد، مفید است.

تا همین اواخر، تصور می‌شد که فواید قارچ تریکودرما از توانایی آن در تولید آنزیم‌هایی است که کیتین، جزء ساختاری دیواره‌های سلولی قارچ‌ها و حشرات را هدف قرار داده و تجزیه می‌کنند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داده است که مزایای متنوع تریکودرما توسط مکانیسم های مختلفی ایجاد می شود. نشان داده شده است که از طریق فعل و انفعالاتی که باعث تولید اکسین در گیاه میزبان می شود، تولید زیست توده عمومی گیاه و رشد جانبی ریشه را افزایش می دهد. اکسین ها دسته ای از هورمون های گیاهی هستند که در رشد و نمو گیاه نقش دارند. تریکودرماقادر به ایجاد یک رابطه همزیستی با برخی از گیاهان است، حتی در داخل سیستم آوندی گیاه و بین سلول ها زندگی می کند، به گیاه کمک می کند تا در برابر پاتوژن های قارچی برگی (مانند انفجار برنج در گیاهان برنج) مقاومت کند. این قارچ همچنین می تواند به گیاهان کمک کند تا استرس غیرزیستی را در مقایسه با گیاهان غیر تلقیح شده بهتر تحمل کنند. با این حال، توانایی ضد قارچی آن می تواند تریکودرما را در مجاورت تولید قارچ مضر کند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *