کشاورزی گلخانه ای تجاری - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک

ما در این مبحث به کشاورزی گلخانه ای تجاری میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کشاورزی گلخانه ای تجاری

آینده کشاورزی با گلخانه های تجاری شروع می شود . کشاورزی سنتی در فضای باز می تواند غیر قابل اعتماد باشد. تهدیدات آفات، بیماری، آب و هوای شدید و کمبود منابع طبیعی، رشد مداوم محصولات با کیفیت و با عملکرد بالا را برای مزارع میوه و سبزیجات دشوار می کند. به هر حال، حتی بهترین کشاورزان نیز نمی توانند هر شرایط رشد در مزارع، باغ ها یا تاکستان های خود را کنترل کنند.

به همین دلیل هرگز سرمایه گذاری در کشاورزی با محیط کنترل شده (CEA) چندان مهم نبوده است. گلخانه های تجاری با پشتیبانی فناوری CEA راه حلی پایدار برای رفع نیازهای امنیت غذایی دهه های آینده ارائه می دهند.

شرایط رشد را می توان به دقت بررسی و در زمان واقعی تنظیم کرد و به گیاهان مراقبت دقیقی را داد که برای رشد نیاز دارند. دما، رطوبت، نور، آبیاری و موارد دیگر همگی در یک محیط داخلی پایدار و بدون وقفه از دنیای بیرون قابل کنترل هستند.

کشاورزی گلخانه ای شامل چه مواردی می شود؟

کشت گلخانه ای بسته به محصول خاص و اندازه عملیات کشت می تواند متفاوت باشد. سازه‌ها، تجهیزات و فناوری گلخانه‌ای مختلف، همگی در کشاورزی گلخانه‌ای تجاری نقش دارند. هر محصول نیاز به رویکرد متفاوتی برای مراقبت و مدیریت دارد.

انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی برای حصول اطمینان از اینکه هر محصول می‌تواند به‌طور مقرون‌به‌صرفه رشد کند، ضروری است. در حالی که برخی از تولیدکنندگان تجاری ممکن است تنها در یک نوع محصول تخصص داشته باشند، برخی دیگر برای برآورده کردن محصول خود نیاز به کشت انواع محصولات دارند. کشاورزی گلخانه ای به کشاورزان این امکان را می دهد که ساختمان های مختلف برای محصولات مختلف راه اندازی کنند. یک گلخانه می تواند گیاهان گرمسیری را پرورش دهد در حالی که گلخانه دیگری می تواند میوه ها و سبزیجات معتدل تری را پرورش دهد.

دما و رطوبت

برای پرورش دهندگان در آب و هوای سردتر، دما بزرگترین مزیت کشاورزی گلخانه ای است. این بدان معنا نیست که تنظیم صحیح دمای گلخانه برای همه کشاورزان تجاری مهم نیست، اما توانایی رشد محصولات با کیفیت در تقریباً هر آب و هوایی مطمئناً برای مزارع میوه و سبزیجات در مناطقی با فصل رشد سنتی کوتاه است.

برای گیاهان مهم است که در مناسب ترین محیط رشد کنند و دما و رطوبت نامناسب می تواند تأثیر زیادی بر تنش گیاه داشته باشد. هنگامی که گیاهان تحت تنش قرار می گیرند، نه تنها رشد کمتری دارند، بلکه بیشتر مستعد بیماری و کپک می شوند.

گلخانه ها برای رشد بهترین محصولات به سیستم های گرمایشی و سرمایشی وابسته هستند. و در حالی که تامین گرمای کافی کلید رشد موفقیت آمیز در آب و هوای سردتر است، خنک کردن هوا نیز به همان اندازه مهم است.

با این حال، نور خورشید به تنهایی ممکن است برای رفع نیازهای دمایی گیاهان خاص کافی نباشد. بسیاری از گلخانه ها برای گرم کردن تاسیسات خود به سیستم های گرمایشی متکی هستند. تجهیزات گرمایشی ممکن است با پروپان یا گاز طبیعی تغذیه شوند یا ممکن است کاملاً الکتریکی باشند.

آبیاری

همانطور که گیاهان مختلف نیازهای دما و رطوبت متفاوتی دارند، نیازهای متفاوتی نیز برای آب دارند. انواع سیستم های آبیاری برای گلخانه های تجاری موجود است. ملاحظاتی مانند اندازه گلخانه، انواع گیاهان و حتی زمان، همه در استفاده از سیستم های آبیاری نقش دارند.

علاقه مندان و مزارع کوچکتر میوه و سبزیجات ممکن است از سینی های خودآبیاری و تشک های مویین برای تامین نیازهای آبیاری خود استفاده کنند. این روش نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است، اما به کار دستی نیاز دارد و به راحتی برای عملیات رشد بزرگتر خودکار نیست.

اکثر گلخانه های تجاری از آبپاش های سربار، سیستم های مه پاش، سیستم های آبیاری قطره ای یا شیلنگ های خیساندن برای تامین آب گیاهان خود استفاده می کنند. این روش‌های آبیاری را می‌توان برای آبیاری مداوم و منظم خودکار کرد یا حتی توسط یک نرم‌افزار هوش مصنوعی (AI) مدیریت کرد تا مقادیر دقیق آب را دقیقاً در زمانی که گیاهان به آن نیاز دارند ارائه کنند.

عملیات رشد تجاری به فناوری های خودکار برای مدیریت محصولات گلخانه ای به جای کار دستی متکی است. آبیاری هر گیاه به صورت دستی فوق العاده ناکارآمد خواهد بود. سیستم‌های آبیاری خودکار باعث صرفه‌جویی در زمان، افزایش راندمان، کاهش هزینه‌ها و به تولیدکنندگان گلخانه‌های تجاری زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر نیازهای تجاری می‌شوند.

 نورپردازی

گلخانه ها برای دریافت حداکثر نور خورشید برای گیاهان در حال رشد ساخته شده اند. اما در مناطقی که ساعات نور روز محدودی دارند، خورشید به تنهایی برای تامین نور مورد نیاز گیاهان برای رشد کافی نیست. 

ملاحظات روشنایی اساساً برای کاربران تجاری گلخانه مهم است. بسیاری از گلخانه های تجاری در حال حاضر به چراغ های LED برای تامین روشنایی بیشتر متکی هستند. چراغ‌های ال‌ای‌دی از نظر انرژی کارآمد و بادوام هستند و طیف نوری انعطاف‌پذیری دارند که می‌توان آن را با ذائقه‌ی محصولات گلخانه‌ای خاص تنظیم کرد.

مانند سیستم‌های آبیاری و کنترل دما، روشنایی گلخانه‌ها را می‌توان خودکار کرد تا ورودی‌های انسانی را به حداقل برساند و نیروی کار را کاهش دهد. لامپ های سدیم فشار بالا (HPS) و متال هالید (MH) هنوز به طور گسترده در بسیاری از عملیات های رشد استفاده می شوند، اما انعطاف پذیری LED ها آنها را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است.

رسانه در حال رشد

بسیاری از گلخانه ها از سیستم هیدروپونیک برای رشد محصولات خود استفاده می کنند، به این معنی که گیاهان بدون استفاده از خاک رشد می کنند. با این حال، نوعی بستر یا محیط رشد معمولاً برای ریشه‌دهی و رشد بیشتر گیاهان مورد نیاز است. مانند تقریباً هر جنبه ای از تولید گلخانه ای، نوع مناسب محیط کشت به ملاحظاتی مانند نوع محصول و سیستم تولید بستگی دارد.

محیط رشد می تواند طبیعی یا از مواد مصنوعی یا غیر آلی باشد. بسترهای رایج شامل پشم سنگ، الیاف نارگیل یا ذغال سنگ نارس است. بسترها باید به اندازه کافی خوب تخلیه شوند تا از رشد کپک، کپک و میکروارگانیسم ها جلوگیری شود، اما همچنین رطوبت کافی برای برآوردن نیازهای رشد گیاهان را حفظ کنند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *