کود فروت ست - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی - شماره تلفن:٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

کود فروت ست از جمله کودهای پرطرفدار در میان باغداران است چرا که این کود با حفظ عملکرد عالی درختان منجر به سودآوری برای آن‌ها می‌گردد. کود فروت ست یک کود بهاره است که برای افزایش باردهی گیاه و تولید محصول در گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود با تامین مواد مورد نیاز گیاه برای تلقیح و گلدهی سبب به افزایش باروری درختان می شود. فروت ست علاوه بر افزایش کمیت باعث افزایش کیفیت محصولات نیز می‌گردد. در ادامه به بررسی کپک خاکستری میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

فروت ست چیست؟

فروست به کودی گفته می‌شود که مواد غذایی مورد نیاز درختان را در فصل‌های سرد نیز تامین می‌کند. این کودها که به عنوان کود بهاره نیز شناخته می‌شود باعث افزایش مقاومت درختان در فصول سرد سال نسبت به سرما شدید و بارندگی‌های می گردد. این کود سبب می‌شود تا عملکرد درختان در هر سال حفظ شود و بازدهی نسبتا بالایی داشته باشند.

نحوه مصرف این کود:

نحوه مصرف کود فروت ست هم به شکل محلول‌پاشی و هم به صورت آبیاری می‌باشد. اما بهترین روش کوددهی به ششکل محلول‌پاشی می‌باشد زیرا هم جذب از این طریق سریع‌تر و راحت تر انجام می‌گیرد و هم مقدار مصرف کود کاهش می‌یابد و مقرون به صرفه‌تر است.

زمان مصرف کود فروت ست:

به طور کلی در دوره های رشد درختان از کود فروت ست در ۳ نوبت و در سه زمان متفاوت استفاده می‌شود. در اولین زمان پس از برداشت میوه‌های درخت‌ها است. دومین زمان در شروع فصل بهار می‌باشد و سومین نوبت زمانی است که جوانه‌ها متورم می‌گردند و نخست برگ‌ها باز می‌گردند.

برای این که درختان هر ساله بازدهی بسیار خوبی داشته باشند، می ‌توان این کود را پس از برداشت میوه و قبل از ریختن برگ های درخت مورد استفاده قرار داد. این مسئله سبب از بین رفتن مسئله سال آوری در درختان می شود.

بهترین زمان مصرف کود فروت ست در اواخر فصل زمستان و شروع فصل بهار است. زیرا با گرم شدن هوا درختان  از خواب عمیق زمستانی خارج می‌شوند. در واقع هنگامی که جوانه‌های درخت شروع به متورم شدن می‌کنند زمان مناسبی برای استفاده از این نوع کود است در این زمان بیشترین میزان جذب رخ می‌دهد زیرا پوست درختان که در این زمان قهوه‌ای روشن هستند می‌توانند به خوبی کود را جذب کنند.

مزایای استفاده از این کود:

  • مهم‌ترین اثر این کود فروت ست افزایش گلدهی و میوه‌دهی در گیاهان است.
  • عملکرد های گرده افشانی و لحاق را بهبود می‌دهد.
  • کود فروت ست یک محرک زیستی هستند.
  • این کود با تنظیم هورمون‌های رشد میوه‌دهی را به خوبی کنترل می‌کند.
  • منجر به بالا رفتن مقاومت گیاهان در برابر سرما می‌شود.
  • مقاومت گیاه نسبت به آفات را بیشتر می‌شود.
  • در استفاده از این کود ریزش برگ‌ها و میوه‌ها نیز کاهش می‌یابد.
  • سبب افزایش رشد رویشی و گسترش بخش‌ها و اندام‌های سبز گیاهان می‌شود.
  • این کود سرعت جذب بسیار بالایی دارد.

رفع مشکل سال آوری:

معمولا درختان در یک سال بسیار پر بار و پربازده هستند اما در سال بعد بازدهی آن ها به شدت کاهش می‌یابد. به این موضوع در گیاهان سال آوری گفته می‌شود. کود فروت ست تاثیر بسیار خوب و عالی بر جلوگیری از سال آوری درختان دارد و موجب می‌شود تا درختان هرساله باردهی بسیار خوبی داشته باشند و عملکرد آن‌ها نیز کاهش پیدا نکند. این کود با تامین مواد مورد نیاز گیاه، افزایش تعداد جوانه‌های زایشی و تولید گل این معضل را کاملا رفع می‌کند.

عناصر تشکیل دهنده کود فروت ست:

نیتروژن: این عنصر تاثیر بسیار زیادی بر رشد رویشی دارد و همچنین نقش مهمی در فتوسنتز به عهده دارد. همچنین برای تشکیل پروتئین‌ها و اسیدنوکلئیک‌ها بسیار ضروری است.

فسفر: گیاه برای رشد های زایشی و گلدهی به میزانی فسفر نیاز دارد و در صورت تامین این عنصر مورد نیاز گیاه، گلدهی بسیار افزایش می‌یابد.

روی: این عنصر از عناصر کم مصرف و ضروری مورد نیاز گیاه است که برای تولید کلروفیل، طعم محصولات، و متابولیسم نیتروژن مورد نیاز است. این عنصر سبب افزایش سرعت فتوسنتز  می‌شود. در صورت عدم تامین کامل نیاز گیاه به این عنصر، فرایندهای جوانه‌زنی نیز به تعویق می افتد.

بور: بور نیز از دیگر عناصر کم مصرف مورد نیاز گیاه است که از ناتوانی در لقاح گل‌ها جلوگیری می‌کند و در آخر به تولید میوه‌های سالم و کامل کمک می‌کند.

نکات مربوط به کود فروت ست:

  1. محلول‌پاشی را در هوای و فضای خنک یعنی اوایل صبح و عصرها انجام دهید.
  2. زمان کوددهی و سیکل آن را به طور دقیق رعایت کنید.
  3. برای درختانی که تازه به مرحله میوه‌دهی رسیده‌اند از مقدار کمی از کود استفاده کنید تا گیاهه سالم بماند.
  4. برای درختان مسن از حداکثر میزان دوز توصیه شده در مشخصات محصول استفاده کنید.
  5. به نحوه مصرف کود که بر روی بسته بندی آن درج شده است، بسیار دقت کنید.
  6. این نوع کود هم به فرم پودری و هم به فرم مایع می‌باشد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *