فن های گلخانه ای - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

ما در این مطلب به مبحث چگونه فن های گلخانه ای را انتخاب کنیم میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

تهویه گلخانه

تهویه گلخانه با ترکیبی از دریچه های سقف، دریچه های لوور، درب گلخانه و فن ها به دست می آید. اگر می خواهید محصولات گلخانه ای شما رشد کنند، تهویه عالی ضروری است. تهویه گلخانه هم دما و هم رطوبت هوا را در گلخانه کنترل می کند – که هر دو از عوامل ضروری برای رشد گیاه سالم و محصولات سپر هستند. اساساً شما نیاز به هوای خنک دارید تا به داخل گلخانه کشیده شود و هوای گرم به بیرون رانده شود. این را می توان با نصب دریچه های کافی – مانند دریچه های لوور و دریچه های سقفی – که به طور ایده آل با بازکن های اتوماتیک مجهز شده اند، همراه با استفاده از فن های گلخانه ای به دست آورد. اگر قصد دارید در تمام طول سال در گلخانه خود رشد کنید، در نظر داشته باشید که یک فن استخراج کننده در گلخانه نصب کنید. فن های اکسترکتور به گونه ای طراحی شده اند که حتی در گرم ترین روزها هر چند دقیقه یکبار هوای گلخانه را به طور کامل جایگزین می کنند. فن که به ترموستات متصل است به طور خودکار کار می کند. به یاد داشته باشید که همیشه تهویه بیش از حد گلخانه بهتر از تهویه کم آن است.

فن های گلخانه ای برای باغبانی

فن های گلخانه ای برای ایجاد حرکت هوا در داخل گلخانه بسیار مهم هستند. از فن ها برای تنظیم آب و هوا در گلخانه استفاده می شود که بهره وری محصول را بهینه می کند. علاوه بر این، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بوتریت نیز کاهش می یابد و توزیع بهتر CO2 حاصل می شود. اما انتخاب فن گلخانه ای برای ایجاد حرکت مناسب هوا در گلخانه بسیار مهم است. رویال برینکمن فن های افقی و عمودی را برای باغبانی حرفه ای ارائه می دهد. علاوه بر این، ما همچنین فن هایی با هادی هوا در محدوده خود داریم. این به شما امکان می دهد ظرفیت هوا و سرعت جابجایی هوا را در مسافت طولانی تری حفظ کنید.

پیامدهای عدم حرکت هوا در گلخانه ها

عدم حرکت هوا باعث اختلاف دما در گلخانه می شود. به عنوان مثال، این امر باعث زهکشی ضعیف رطوبت و کاهش تبخیر می شود. این تأثیر منفی روی محصول دارد. بیشتر و بیشتر پرورش دهندگان به دنبال تکنیک هایی برای ایجاد حرکت هوا هستند. با فن های گلخانه ای مناسب می توانید تبخیر را تحریک کرده و مشکل رطوبت را محدود کنید.

چگونه فن های گلخانه ای را انتخاب کنیم؟

گلخانه محفظه ای است که به گیاهان و سایر گیاهان در یک محیط کنترل شده اجازه رشد می دهد. فرض اصلی یک گلخانه محافظت از گیاهان در برابر اثرات نامطلوب جوی است. ممکن است شامل نور خورشید، برف، تگرگ، رطوبت، باران، طوفان و … باشد که برای پایدار و یکنواخت نگه داشتن آب و هوای داخل گلخانه از انواع ابزار و وسایل استفاده می شود که فن های گلخانه ای یکی از آنهاست.

چرا برای گلخانه به فن نیاز داریم؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک گلخانه باید دمای یکنواختی داشته باشد و برای رسیدن به آن، ما از چیزهای زیادی استفاده می کنیم و فن گلخانه بخشی ضروری از طرح است. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که نشان می دهد چرا برای گلخانه به هواکش نیاز داریم.

  • آنها امکان تبادل هوا را فراهم می کنند.
  • آنها سطح دی اکسید کربن و اکسیژن را در گلخانه متعادل می کنند.
  • آنها به کنترل دما کمک می کنند. روشن و خاموش کردن فن ها می تواند دما را در صورت لزوم تغییر دهد.
  • آنها همچنین سطح رطوبت را در داخل گلخانه کنترل می کنند.

هوای تازه، عالی برای رشد

فن ها وظیفه گردش هوا در گلخانه ها را به عهده دارند و  اکسیژن مورد احتیاج گیاهان را تامین می کنند. دستور های قانونی و زیاد شدن هزینه های انرژی به خاطر تقاضای بازار برای راه کار های جدید و نوین دامن می زند. به همین علت است که فن های کم مصرف به طور مداوم در کاربردهای کشاورزی اهمیت پیدا می کنند.

انواع فن گلخانه ای:

در زیر برخی از انواع اصلی پنکه های گلخانه ای آورده شده است.

اگزوز فن ها :

آنها می توانند به تخلیه هوای سنگین و رطوبت محبوس شده در داخل گلخانه کمک کنند. اما برای موثر بودن، به کمک باز و شیب هایی نیاز دارند که درست در مقابل فن های اگزوز قرار گرفته اند. آنها هوای تازه را به داخل گلخانه می‌دهند، زیرا فن اگزوز گرفتگی داخل گلخانه را پاک می‌کند.

فن های گردشی :

آنها می توانند هم فن های جریان هوا افقی و هم عمودی باشند. آنها در حفظ جریان هوا در داخل گلخانه بسیار موثر هستند. یک فن گردشی ممکن است کافی نباشد. باید بیش از یک فن به صورت استراتژیک برای حفظ حرکت هوا در گلخانه وجود داشته باشد.

سیستم خنک کننده تبخیری :

با ترکیبی از فن و پد خنک کننده کار می کند. فن از طریق پدهای مرطوب هوا را می مکد. هنگامی که بخار آب خشک می شود، هوای خنک در گلخانه پخش می شود.

جت فن:

این یک ماشین پیچیده است که مجهز به یک فن اگزوز، لوله هایی برای کنترل جریان هوا و یک دریچه موتوری است. هوا را به طور مداوم و یکنواخت دفع می کند. برای گلخانه های وسیع تر و تجاری مناسب است.

چگونه پنکه ها را برای گلخانه انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب فن برای گلخانه می توانید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

  • اندازه گلخانه. هر چه اندازه بزرگتر باشد، تعداد فن های آن بیشتر است.
  • اگر انرژی مورد نیاز گیاهان خود و خروجی مورد نظر از آنها را نیز در نظر بگیرید، مفید خواهد بود.
  • آب و هوای بیرون بسیار مهم است. بهترین کار این است که پنکه هایی بخرید که نیازهای آب و هوا را تکمیل می کنند.
  • بودجه، مانند هر تصمیم خرید دیگری، در اینجا نیز حیاتی است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *