استفاده از هیدروپونیک - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۱۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

در ادامه به مبحث چرا هنگام باغبانی با هیدروپونیک از یک محیط در حال رشد استفاده کنید میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

چرا هنگام باغبانی با هیدروپونیک از یک محیط در حال رشد استفاده کنید؟

پرورش گیاهان با استفاده از هیدروپونیک به این معنی است که شما بدون خاک رشد می کنید. اما لزوماً به این معنی نیست که گیاهان را بدون جایگزینی خاک می روید. اگرچه کاملاً ضروری نیست، معمولاً استفاده از نوعی محیط رشد مفید است.

یکی از دلایل بسیار خوب برای استفاده از محیط کشت در باغ هیدروپونیک خود این است که مطمئن شوید که ریشه گیاهان شما به اندازه کافی اکسیژن دارد. در باغ سنتی ریشه گیاهان اکسیژن را از هوای محبوس شده در خاک جمع آوری می کنند. یک محیط رشد برای گیاهانی که با هیدروپونیک رشد می کنند به همین منظور عمل می کند.

محیط های رشد برای به دام انداختن هوا طراحی شده اند که می تواند توسط ریشه های گیاه پردازش شود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از محیط کشت، تامین ذخیره غذایی برای گیاهان است. مانند هوا، مواد مغذی از محلول تغذیه در منافذ محیط رشد به دام افتاده و در صورت نیاز در دسترس گیاهان قرار میگیرد. این می تواند به جلوگیری از شکست محصول کمک کند. در اینجا خلاصه ای سریع از انواع رسانه های موجود در هنگام باغبانی بدون خاک آورده شده است.

انواع رسانه های در حال رشد

پشم سنگ

پشم سنگ ساخته شده از سنگ بازالت و گچ، احتمالاً محبوب ترین محیط کشت مورد استفاده باغداران هیدروپونیک است. این ماده مختل می تواند مقادیر زیادی هوا و آب را به طور همزمان به دام بیندازد.

پرلیت و ورمیکولیت

پرلیت یک سنگ آتشفشانی سنگریزه است که در صورت استفاده به عنوان محیط رشد، زهکشی و هوادهی عالی را فراهم می کند.

دارای ویژگی زهکشی خوبی است که به این معنی است که آب زیادی را در خود نگه نمی دارد. و توانایی محدودی برای به دام انداختن مواد مغذی دارد. ورمیکولیت یک ماده معدنی است که مانند یک فتیله طبیعی عمل می کند و قادر است مقادیر زیادی آب را جذب کند.

ترکیب پرلیت و ورمیکولیت برای سیستم هیدروپونیک طبیعی است: یکی هوا و اکسیژن را نگه می دارد و دیگری آب و مواد مغذی را نگه می دارد.

الیاف نارگیل

این محیط رشد که از پوسته بیرونی نارگیل ساخته شده است به طور فزاینده ای در بین تولیدکنندگان ارگانیک محبوب می شود. برخی از پرورش دهندگان هیدروپونیک احساس می کنند که الیاف نارگیل از نظر توانایی آنها در حفظ هوا و آب برتر از پشم سنگ است.

گلوله های خاک رس منبسط شده

این محیط از خاک رس پخته ساخته شده است. گلوله ها متخلخل هستند و هوا و آب را به خوبی حفظ می کنند. تا زمانی که برای اولین بار استریل شده باشند، می توان آنها را دوباره استفاده کرد.

شن آکواریوم

این همان سنگریزه رنگی است که در مخازن ماهی استفاده می شود.

دلیل اصلی محبوبیت آن هزینه است. زیرا در مقایسه با سایر رسانه های در حال رشد ارزان است.

نکته منفی این است که آب را در خود نگه نمی دارد و بنابراین مواد مغذی گیاه را به خوبی در خود نگه نمی دارد. اگر تصمیم به استفاده از شن آکواریوم دارید، برای جلوگیری از خشک شدن ریشه، به منبع آب ثابتی برای گیاهان خود نیاز خواهید داشت.

چک لیست نگهداری روزانه سیستم هیدروپونیک

هنگامی که یک سیستم رشد راه اندازی شد، برای رشد موفقیت آمیز گیاهان هیدروپونیک، تنها چند کار مورد نیاز است.

سیستم را هر روز یا یک روز در میان بررسی کنید و با در نظر گرفتن ۵ نیاز اساسی گیاهان (نور، آب، مواد مغذی، دما و اکسیژن) موارد زیر را انجام دهید.

  • بیشتر گیاهان رطوبت را دوست دارند. بنابراین آنها را به طور مداوم غبارآلود کنید و خوشحال خواهند شد.
  • سیستم را تماشا کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر در یک زمان خاص گیاهان را سیل می‌کند و زهکشی می‌کند این را بررسی کنید. تکه‌های کوچک محیط رشد می‌توانند لوله‌های یک سیستم را در کوتاه‌مدت صاف و مسطح مسدود کنند. گیاهان شما را «بالا و خشک» یا دائماً غرقاب کنند. این یک بار برای من اتفاق افتاد.
  • همانطور که محلول مغذی شما تبخیر می شود. آب لوله کشی را اضافه کنید تا دوباره به جایی که باید باشد پر کنید. هرگز مقداری پودر ماده مغذی برای جایگزینی آنچه فکر می کنید مصرف شده است اضافه نکنید. این یک راه واقعا خوب برای کشتن گیاهان شماست.
  • مراقب آفات و بیماری ها و همچنین کمبودهای تغذیه ای باشید.
  • هر مشکلی را با بیشترین سرعت ممکن برطرف کنید وگرنه سریعتر از آنچه فکر می کنید به مشکلات بزرگ تبدیل می شوند.
  • به گیاهان نگاه کنید. آیا آنها پژمرده می شوند و آیا محیط رشد کاملاً خشک است؟ یا به طور مداوم خیس می شود؟ مقدار محلول غذایی را متناسب با آن تنظیم کنید (این برای سیستم هایی است که به طور دوره ای محلول غذایی را به احتمال زیاد از طریق یک تایمر دریافت می کنند).
  • رشد مرده انرژی گیاه را کاهش می دهد و می تواند شروع خوبی برای بیماری یا مشکل آفت باشد، بنابراین ماده مرده را هرس کنید.
  • اگر در گلخانه هستید دمای هوا را پیگیری کنید. در صورت لزوم با باز کردن درها، پنجره ها و روشن کردن فن هوا را تهویه کنید.
  • در یک منطقه بسته مانند گلخانه، اجازه دهید تعدادی حشرات و نسیم وارد شوند. این نه تنها به گرده افشانی کمک می کند. بلکه برخی از حشرات در واقع با خوردن گیاهان بد از گیاهان شما محافظت می کنند.
  • یاد بگیرید که اشکالات خوب در مقابل بد را شناسایی کنید. سنجاقک‌ها، عنکبوت‌ها و «پاهای بلند بابا» خوب هستند. آنها حشرات بد را می‌خورند، بنابراین آنها را تشویق کنید. من شخصاً سنجاقک ها را دوست دارم من آنها را دیده ام که با مگس های اسب و مگس گوزن غواصی می کنند و آنها را می خورند.
  • گزارشی نگه دارید آنچه اکنون برای شما تبدیل به طبیعت دوم می شود احتمالاً در چند ماه آینده کاملاً فراموش خواهد شد، بنابراین آن را یادداشت کنید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *