سیستم های هیدروپونیک در گلخانه - کود بیولوژیک - کود زیستی - کود ارگانیک - قارچ کش بیولوژیک - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۱۸ - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢

در ادامه به مبحث سیستم های هیدروپونیک در گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

سیستم های هیدروپونیک در گلخانه

سیستم های کشت هیدروپونیک زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نگاهی دقیق‌تر به برخی از سیستم‌هایی که معمولاً توسط علاقه‌مندان خانگی استفاده می‌شود، به پرورش‌دهنده بینش کمی نسبت به دنیای شگفت‌انگیز باغبانی هیدروپونیک و مقداری الهام برای شروع آزمایش می‌دهد.

فرهنگ آب عمیق

کشت آب عمیق شاید ساده ترین سیستم هیدروپونیک برای راه اندازی باشد. یک سطل پنج گالن یا ظرف ظروف ظروف را می توان تنها با چند قطعه از فروشگاه سخت افزار به یک سیستم کشت آب عمیق تبدیل کرد. در سیستم کشت آب عمیق، گیاه توسط مقدار کمی محیط بی اثر (معمولا سنگریزه های شن یا خاک رس) در جای خود نگه داشته می شود. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق ریشه های گیاه در محیط رشد نمی کنند، بلکه در ظرفی که در محلول غذایی غوطه ور می شوند آویزان می شوند. این سیستم ها عالی هستند زیرا ساخت آنها آسان است و می توانند رشد سریع و شدیدی را ایجاد کنند. بزرگترین ایراد سیستم های کشت آب عمیق این است که چقدر در برابر تغییرات دما حساس هستند.

بالا-دریپ

در سیستم هیدروپونیک بالا قطره ای، محلول غذایی از طریق قطره چکه یا قطره چکان به هر گیاه تحویل داده می شود. واحدهای گیاهی منفرد از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت است، اما، به طور کلی، باغبانان از ظروف استاندارد گلدان استفاده می کنند. اگر پرورش دهنده بخواهد سیستم هیدروپونیک/خاک ترکیبی تری داشته باشد، محیط ظروف می تواند هر نوع محیط بی اثر یا حتی خاک باشد. سیستم‌های قطره‌ای بالا را می‌توان به‌عنوان یک سیستم چرخشی یا یک سیستم تخلیه به زباله راه‌اندازی کرد. سیستم‌های دریپ بالا به یک مخزن برای نگهداری محلول غذایی نیاز دارند و مخزن باید هوادهی شود. یک تایمر برای فعال کردن پمپ برای فواصل تغذیه لازم است.

سیل و تخلیه

یک سیستم سیل و تخلیه از یک میز یا فرورفتگی استفاده می کند که برای مدت زمان معینی با محلول غذایی غرق شده و سپس تخلیه می شود. سیستم های سیل و زهکشی سنتی از نیروی جاذبه برای بازگرداندن محلول غذایی به مخزن استفاده می کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که پمپی که آب را برای پر کردن جدول سیلاب هل می دهد، غیرفعال می شود، آب دوباره به مخزن تخلیه می شود. به طور معمول، ظروف پر از یک محیط، مانند هیدروتون، پشم سنگ، کوکو، یا مخلوط بدون خاک دیگر، در جداول سیل قرار می گیرند. با این حال، رسانه همچنین می تواند به طور مستقیم در جدول یا فرورفتگی قرار گیرد. سیستم‌های سیلاب و تخلیه برای علاقه‌مندانی که به دنبال آزمایش با هیدروپونیک و/یا باغبان‌های مبتدی هستند، به خوبی کار می‌کنند، زیرا ساخت آن‌ها آسان است و می‌توانند طیف وسیعی از رسانه‌ها را بپذیرند.

چند نکته برای رشد موفق هیدروپونیک

با رشد جمعیت جهانی با نرخی حدود ۱.۰۵ درصد در سال یا ۸۱ میلیون نفر در سال، افزایش تقاضا برای منابع طبیعی زمین، راه‌حل‌های جدید و نوآورانه را برای روش‌های کشاورزی و تولید غذا می‌طلبد.

یکی از راه حل های ممکن که در زمینه باغبانی توسعه یافته است، روشی برای رشد گیاهان است که به نام هیدروپونیک شناخته می شود. در اینجا گیاهان بدون خاک، با استفاده از یک محیط رشد غنی از مواد مغذی مانند کوکو، شن، پشم سنگ یا ماسه رشد می‌کنند و اجازه می‌دهند که مواد مغذی مستقیماً در ریشه‌های گیاه جذب شوند.

بدون نیاز به خاک، محصولاتی مانند ذرت را می توان در طول سال کشت و در نتیجه عملکرد بالاتری داشت و نوسانات قیمت کمتری داشت. اگر به دنبال نکاتی برای رشد گیاهان هیدروپونیک خود هستید ، ادامه مطلب را بخوانید.

اب

قبل از معرفی گیاهان به سیستم رشد هیدروپونیک، مهم است که کیفیت آب خود را بررسی کنید تا از صحت سطح pH اطمینان حاصل کنید. در حالت ایده آل، PH آب باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد که می توان آن را با استفاده از نوارهای pH یا pH متر اندازه گیری کرد.

سطوح هدایت الکتریکی یا EC آب توانایی آن را برای حل کردن نمک ها و سایر مواد شیمیایی اندازه گیری می کند و همچنین باید بررسی شود تا گیاهان شما مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز خود را از آب دریافت کنند. دمای آب باید بین ۶۸ درجه فارنهایت تا ۷۲ درجه فارنهایت نگه داشته شود و می توان آن را با استفاده از بخاری یا چیلر حفظ کرد.

نورپردازی

یکی از مهم ترین عوامل در مورد رشد گیاهان هیدروپونیک نور است. نور رشد برای گیاهان سرپوشیده یک عامل ضروری در کشت رشد گیاهان هیدروپونیک است، به خصوص زمانی که نور خورشید کمتری در دسترس باشد.

لامپ های دیود ساطع کننده نور یا ال ای دی ها به دلیل کارایی و کارایی و طیف کامل نورشان که مشابه اشعه های خورشید است، روشی ارجح برای بسیاری از تولیدکنندگان است. نور را می توان با توجه به چرخه زندگی گیاهان شما نیز تنظیم کرد.

محیط رشد

محیط رشد مناسب یکی دیگر از گام های اساسی در موفقیت هیدروپونیک شما است . به دلیل عدم وجود خاک در این روش گیاهان باید به روش های دیگری حمایت شوند.

محیط رشد باید ترکیب مناسبی از اکسیژن و رطوبت داشته باشد تا مواد مغذی به خوبی توسط ریشه گیاهان جذب شوند. کوکو و پشم سنگ برخی از رسانه های محبوب مورد استفاده توسط پرورش دهندگان هستند زیرا رطوبت و اکسیژن را به خوبی حفظ می کنند.

مواد مغذی

بدون وجود خاک برای تغذیه گیاهان شما، گیاهان هیدروپونیک به محلول های مبتنی بر مواد مغذی نیاز دارند که به طور خاص برای رشد گیاهان به روش هیدروپونیک طراحی شده اند.

گیاهان هیدروپونیک برای رشد و نمو مناسب به ۱۷ ماده مغذی ضروری نیاز دارند، بنابراین به یک کود غذایی با کیفیت خوب نیاز است.با توجه به انواع کودهای غنی از مواد مغذی موجود در بازار، برای انتخاب از بین آنها، توصیه می شود از یک تامین کننده معتبر خریداری کنید و برای اطمینان از مناسب بودن محلول برای انواع گیاهانی که در حال رشد هستید و مرحله ای که در چرخه زندگی خود قرار دارند، مناسب است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *