محصول گلخانه ای - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

فضای گلخانه به محافظت از محصولات شما در برابر عناصر، آفات و بیماری ها کمک می کند. شما می توانید احتمال تخریب آفات و حشرات را در گیاهان خود کاهش دهید. هدف گلخانه محافظت از محصولات در برابر سرما یا گرمای شدید و همچنین آفات نامطلوب است.گلخانه به شما امکان می دهد محصولات خاصی را در تمام طول سال پرورش دهید و بیشترین محصولاتی که در گلخانه رشد می کنند شامل میوه ها، گیاهان تنباکو، سبزیجات و گل ها هستند. در ادامه به مبحث سودآورترین محصول گلخانه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

سودآورترین محصول گلخانه ای چیست؟

محصولات با ارزش بالا، مانند گیاهان دارویی و گل ها را می توان در یک فضای کنترل شده در گلخانه کشت کرد. محصولات تولید شده در گلخانه مغذی تر هستند و نتایج بهتری دارند.

معماری گلخانه با توجه به عرض جغرافیایی مکان و نیازهای محصول تعیین می شود. ممکن است گاهی اوقات گرم کردن پرهزینه باشد. نظارت، نگهداری و مراقبت مداوم مورد نیاز است. این امکان وجود دارد که هزینه های انرژی و آب شما افزایش یابد.

آینده محصولات گلخانه ای چگونه است؟

آینده محصولات گلخانه ای بسیار روشن است. یک کشاورز گلخانه ای با هر اندازه ای ممکن است از افزایش تقاضا برای گیاهان و سبزیجات تازه و محلی تولید شده سود ببرد .

اگر این کار را به درستی انجام دهید، اشتیاق شما به باغبانی ممکن است به شما کمک کند که در همه جا، از شهر گرفته تا حومه شهر و حومه شهر، پول نقد بیشتری ایجاد کنید. انتخاب آنچه می خواهید توسعه دهید یکی از حیاتی ترین وظایف است.

برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که به یک محصول بچسبانید که بتوانید تلاش خود را روی آن متمرکز کنید تا گیاهان مختلف با نیازهای مختلف آب، کود و سایه.

سپس باید سعی کنید حجم فضایی را که برای گسترش آن در اختیار دارید، تخمین بزنید. پس از آن، با تخمین هزینه های تولید کارخانه متناسب با قیمت بازار، حاشیه سود خود را محاسبه کنید.

۶ محصول برای رشد در گلخانه

۱. گیاهان

گیاهان تازه دائماً مورد تقاضا هستند و تولیدکنندگان ممکن است از گنجاندن چند گیاه در محصول خود سود قابل توجهی داشته باشند. گیاهان به نگهداری کمی نیاز دارند و مساحت کمتری را اشغال می کنند و به شما امکان می دهد در هر فوت مربع گیاهان بیشتری بکارید. ریحان، پیازچه، گشنیز و پونه کوهی تنها چند نمونه از گیاهانی هستند که می توان آنها را برای کسب سود پرورش داد. اگر نمی دانید کجا دیگری بفروشید، بازارهای کشاورزان راهی فوق العاده برای شروع فروش مستقیم گیاهان خود به مردم است.

۲. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین محصولات گلخانه ای به دلایلی است. برای شروع، گوجه فرنگی دائماً مورد تقاضا است و برخی از انواع آن مانند گوجه فرنگی سن مارزانو ممکن است برای مشاغل خاصی جذاب باشد. گوجه فرنگی نیز یک محصول بسیار سازگار است که ممکن است در شرایط مشابه با انواع محصولات دیگر تولید شود. فلفل دلمه ای و فلفل دلمه ای در شرایطی مشابه گوجه فرنگی رشد می کنند، بنابراین می توانید از آنها برای تغییر برداشت خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید درآمد را به حداکثر برسانید، از انواع پربازده مانند Heirloom که زود بالغ می‌شوند استفاده کنید.

۳. جینسینگ

این گیاه صدها سال است که به عنوان یک گیاه دارویی و مقوی مورد استفاده قرار می گیرد و درآمد زیادی برای تولیدکنندگان به همراه دارد. جینسینگ از دیرباز بخشی از فرهنگ آسیایی بوده است، اما به طور فزاینده ای در کشورهای غربی جذابیت پیدا می کند.

جینسینگ یک محصول با ارزش است که اغلب توسط تولید کنندگان به عنوان “طلای سبز” شناخته می شود. اگر مقدار زیادی خالی و صبر و حوصله داشتید، ممکن بود از کشت جینسینگ پول زیادی به دست آورید.

ما صبر و حوصله را پیشنهاد می کنیم زیرا بالغ شدن جینسینگ می تواند تا ۶ سال طول بکشد و نمی توانید ریشه ها را قبل از بالغ شدن کامل برداشت کنید. تنها راه فروش آن قبل از بلوغ، فروش «ریشه‌های» نابالغ به سایر مشتریان برای افزایش حاشیه سود است.

۴. قارچ

قارچ قارچی است که ممکن است مانند بسیاری از گیاهان دیگر به عنوان غذا در گلخانه ها کشت شود. قارچ بر خلاف سایر گیاهان برای رشد نیازی به نور خورشید ندارد. قارچ ها در واقع در محیط های سرد و تاریک رشد می کنند.

اگر چنین مکانی در گلخانه خود دارید یا اگر بتوانید برای ایجاد آن چند تغییر ایجاد کنید، ممکن است بتوانید خودتان قارچ پرورش دهید. اگرچه مقدار کمی نور به قارچ های شما آسیب نمی رساند، بهتر است آنها را در تاریکی کامل پرورش دهید.

برای رشد قارچ در گلخانه ، ممکن است لازم باشد تنظیماتی برای جلوگیری از نور در یکی از بخش های گلخانه انجام دهید. همچنین ممکن است لازم باشد برای ثابت نگه داشتن دما بین ۵۵ تا ۶۰ درجه فارنهایت تلاش کنید.

فضای مرطوب را در گلخانه حفظ کنید و از بادکش های قوی که می تواند به قارچ های در حال رشد آسیب برساند، اجتناب کنید.

۵. سبز برگی

گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی، کاهو و سایر سبزی ها، لوبیا و نخود و خیار بهترین سبزیجاتی هستند که در گلخانه تولید می شوند زیرا می توان آنها را خورد یا فروخت و در داخل خانه شکوفا شد. در زمستان از گیاهان مقاوم به سرما مانند سبزی و در تابستان از گیاهان مقاوم به گرما مانند فلفل استفاده کنید.

محبوب ترین محصولات محلی کشت شده سبزیجات برگدار از جمله کاهو، آروگولا، کلم پیچ، خردل و اسفناج هستند. آنها ممکن است در تمام طول سال در گلخانه های هیدروپونیک در یک محیط تنظیم شده رشد کنند.

۶. توت فرنگی

طعم توت فرنگی خواربار فروشی و توت فرنگی پرورشی بسیار متفاوت است. در نتیجه، توت فرنگی یکی از محبوب ترین میوه های باغی در ایالات متحده است. توت فرنگی را می توان در گلخانه پرورش داد.

با این حال، باید به گیاهانی که انتخاب می کنید توجه زیادی داشته باشید و قبل از شروع کار مطمئن شوید که با زیر و بم آن آشنا هستید. این توت ها می توانند جایگزین سودآور دیگری برای تولید در گلخانه باشند. گیاهان توت فرنگی معمولاً در طول فصل رشد مقرون به صرفه هستند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *