رشد گیاهان در یک گلخانه کوچک - قارچ کش زیستی - کود زیستی - کود ارگانیک - کشاورزی ارگانیک - ٠٩١٢٨٣٨١٨۴٢ - ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۰۸

آیا فضای محدودی در حیاط خود دارید اما همچنان می خواهید گیاهان بکارید؟ سپس ما برای شما یک گلخانه کوچک داریم. بنابراین، با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه یک گلخانه کوچک بسازید تا گیاهان جوان داخل خانه را برای خانه یا غذای آشپزخانه خود بسازید. بهترین بخش این است که می توانید باغبانی گلخانه خود را هر جایی که حرکت می کنید با خود ببرید. در ادامه به مبحث رشد گیاهان در یک گلخانه کوچک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مینی گلخانه چیست و چگونه کار می کند؟

یک گلخانه کوچک به باغ شما افزوده می شود و می تواند از مواد مختلفی ساخته شود. این اجازه می دهد تا گیاهان شما در مراحل مختلف رشد کنند، قبل از اینکه آنها را در منظره کاشت کنید یا آنها را در پاسیو یا داخل خانه خود قرار دهید.

بنابراین، شما یک محیط کاملاً کنترل شده دارید که محافظت بیشتری را برای نوزادان شما فراهم می کند. می توانید گیاهان مختلفی از محصولات سالاد، گیاهان لطیف و گیاهان گرما دوست بکارید و بذرها را برای جوانه زدن بکارید.

با یک گلخانه کوچک، می توانید از تکثیر گیاهان لذت ببرید و دانه ها به گیاهان سالم جوانه بزنند تا میوه ای تولید کنند که می توانید از آن لذت ببرید. با این حال، می توانید سازه های مختلف گلخانه ای را برای استفاده در حیاط پیدا کنید.

بنابراین، کمی بیشتر بمانید تا بدانید چگونه نهال ها را زودتر شروع کنید، گیاهان خود را در دمای طبیعی زمستان گذران کنید یا از چراغ های رشد در گلخانه کوچک خود استفاده کنید. بهترین بخش این است که می توانید گیاهان ظریف را در تمام طول سال پرورش دهید.

چرا مردم از گلخانه های کوچک استفاده می کنند؟

پاسخ این است که افراد ساده از یک گلخانه کوچک برای رشد گیاهان در طول سال استفاده می کنند. اگر فضای محدودی در حیاط خلوت دارید اما همچنان عاشق باغبانی هستید، گلخانه کوچک ایده آل است. افراد دیگر از آن برای پرورش سبزیجات فصل سرد استفاده می کنند تا در فصل برداشت از آنها لذت ببرند.

سپس افرادی را می یابید که به عنوان یک سرگرمی به تکثیر گیاهان می پردازند تا با استفاده از یکی از آنها هدیه یا حتی بفروشند. با این حال، چند چیز وجود دارد که باید بدانید زیرا انواع مختلفی از گلخانه‌ها در دسترس هستند که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

گلخانه مینی استاندارد

گلخانه بدون در نظر گرفتن شرایط بیرونی، دمای گرم را به شما ارائه می دهد. از این رو، بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، می توانید از آن برای شروع زودتر نهال ها استفاده کنید و پس از تثبیت دما، آنها را به بیرون پیوند دهید.

با این حال، ممکن است در طول تابستان در برخی مکان‌ها دمای نوسان داشته باشید و نیاز به رشد گیاهان خود در طول فصل داشته باشید.

گلخانه قاب سرد

گلخانه با گلخانه سنتی شما متفاوت است. این گلخانه‌های کوچک دارای عایق‌هایی هستند که روی انرژی خورشیدی کار می‌کنند تا به میکروکلیمای باغ شما کمک کنند. از این رو، آنها برای شروع نهال به گیاهان انتقالی قبل از کاشت آنها در فضای باز ایده آل هستند.

می توانید از آنها برای گیاهان لطیف در زمستان استفاده کنید زیرا خاک را گرم نگه می دارند. می توانید سبزیجات فصل سرد بکارید یا بذرهای خود را در اوایل بهار بکارید.

نکاتی که قبل از انتخاب مینی گلخانه باید بدانید

گلخانه های کوچک را در اشکال و اندازه های مختلف پیدا می کنید و هزینه ها بسته به نوع انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. بنابراین، می توانید پول خود را در یک خرید یا یک گزینه DIY سرمایه گذاری کنید. بیایید در هنگام جستجوی یک گلخانه کوچک به هر ویژگی نگاه کنیم.

خرید یا DIY؟

بسیار خوب، اگر دستتان به درد می خورد، می توانید یک گلخانه کوچک بسازید یا یک گلخانه بخرید تا در حیاط خلوت راه اندازی کنید. قیمت به متریالی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما قبل از اینکه شروع به بررسی طرح‌ها یا خرید کامل کنید، مهم‌ترین ویژگی اندازه است.

اندازه شمارش می شود

اگر فضای محدودی دارید، می‌خواهید از فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. از انتخاب جایی که درها فراتر از جای پا باز می شوند برای فضای کوچک خودداری کنید. درهایی که فراتر از جای پا باز می شوند با عرض و عمقی که می توانید با گیاهان پر کنید کاهش می یابد.

توصیه می‌کنیم بزرگ‌ترین گلخانه کوچک را بخرید تا با فضایی که در نظر گرفته شده باشد. یا ممکن است آرزو کنید ای کاش یک بزرگتر می خریدید. از سرمایه گذاری بر روی یک مدل پیاده روی برای فضاهای کوچک خودداری کنید، زیرا در عین حال فضای رشد شما را کاهش می دهد.

ما مدل‌های ایستاده را دوست داریم زیرا می‌توانید آن‌ها را با خود ببرید، و این یک روش مقرون‌به‌صرفه برای رشد گیاهان برای گیاهان دیگر است.

مواد

گلخانه مینی از مواد مختلفی ساخته شده است، از مدل های روکش پلی اتیلن گرفته تا چوبی و شیشه ای. با این حال، بررسی پارچه کمک می کند زیرا پارچه های پلی اتیلن شما نیاز به تعویض روکش دارند و در برابر باد و برف مقاومت نمی کنند. بهترین گلخانه کوچک با شیشه یا پلی کربنات ساخته شده است که می تواند نوسانات دما را تحمل کند.

چارچوب

این چارچوب نیز ضروری است زیرا نمی خواهید در بادهای شدید همراه با سبزی های سالاد خود به دنبال گلخانه خود بدوید تا کلم بهاره و سایر گیاهان در سراسر مکان رشد کنند.

شما می توانید محدوده ای با چارچوب چوبی ساخته شده با چوب سخت انتخاب کنید که سال ها دوام می آورد. از طرف دیگر، آنها را با چارچوب های آلومینیومی با شیشه یا پلی کربنات پیدا می کنید. البته، همیشه می توانید آلومینیوم را پودر کنید و به آن روکش پخته تزئینی بدهید.

لعاب برای بهترین دمای گلخانه

مهمترین نکته برای باغبانی گلخانه شما، مواد لعاب استفاده شده در سازه است. به عنوان مثال، یک گلخانه با بودجه کوچک معمولا دارای یک دیوار دوقلو با پلی کربنات است که با ورقه های نازک پلی اتیلن یا اکریلیک پوشانده شده است.

از این رو، شما یک ساختار سبک وزن دارید که به سرعت در بادهای شدید می وزد. در حالی که یک پلی کربنات دو جداره می تواند تا حدی پایداری ایجاد کند، اما مانع از رشد گیاهان شما می شود. لعاب افسانه ای شیشه ای است که نور را با طول عمر طولانی انتقال می دهد.

گیاهان گلخانه ای شما سالم رشد می کنند در حالی که سازه در برابر باد مقاومت می کند. آنها را می بینید که با شیشه ایمنی ساخته شده اند و بسیار قوی هستند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *