کود فیدینگ چیست - قارچ کش بیولوژیک پروبیوتیک - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

کود فیدینگ چیست؟ آشنایی کامل با کود فیدینگ

کود فیدینگ چیست؟ چه خاصیتی دارد و برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
کود فیدینگ برای رشد گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. درختان و گیاهان برای رسیدن به بار و نتیجه اثر بخش به مانند انسان نیازمند یک سری مواد اولیه مغذی هستند تا سبزینگی آن‌ها افزایش پیدا کند و در نهایت با میوه و دانه‌های پر خاصیت مورد استفاده قرار بگیرند.
کود فیددینگ جز همین مواد اولیه می‌باشد که دارای خواص زیادی مثل منیزیم، پتاسیم، سلیسیم گیاهی، نیتروژن، آهن، منگنز و بسیاری از مواد ضروری است که می‌تواند در مدت زمان اندکی سبزینگی گیاه را برای رشد و نمو افزایش دهد.
در این مقاله از سایت رویان تیسان قصد داریم در مورد اینکه کود فیدینگ چیست توضیحات لازم را ارائه دهیم تا با این کود آشنایی کامل پیدا کنید.

کود فیدینگ چیست

کود فیدینگ چیست ؟

همان طور که گفته شد گیاه برای رشد اولیه خود نیازمند مواد بالقوه و اساسی مثل کود زیستی است، در واقع به هر نوع ماده معدنی، زیست محیطی یا بیولوژیکی که برای مراقبت از گیاه در جهت افزایش میزان کیفیت و البته کمیت آن سهیم باشد، کود گفته می‌شود.
اما هر کودی مناسب نیست چه بسا که باید به لحاظ میزان PH مورد اندازه‌گیری واقع شود، تا بتواند به صورت مستمر در جهت افرایش رشد گیاه باشد و در نهایت در جهت حفظ سلامتی گیاه و پیشگیری از عوامل بیماری‌زا نقش موثری را ایفا کند.
کود فیدینگ نوعی کود بیولوژیک است و یک روش اساسی برای حاصلخیزی خاک محسوب می‌شود. به کمک این کود زیستی می‌توان اکثرا مواد غذایی موجود در خاک را تحت یک فرایند زیستی به مواد بالقوه مثل ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی تبدیل کرد.

 

کاربرد موثر کود فیدینگ

در گذشته که هنوز کودهای شیمیایی جایگزین نشده بودند و همچنان از کودهای دامی استفاده می‌شد، مشکلاتی از قبیل آلودگی، بیماری‌های میکروبی و قارچی و همچنین ظهور علف‌های هرز کشاورزی را تهدید می‌کرد.
به مرور زمان کودهای شیمیایی جایگزین شدند که برخی از مشکلات گذشته را جبران کرد اما همچنان گیاهان در معرض خطر بودند، خظراتی چون بالا رفتن میزان PH و بالا رفتن سطح شوری و همچنین مصرف بی‌رویه کود شیمیایی موجب آسیب به خاک و ساختار آن مشد.
اکنون کود فیدینگ با پیشگیری از عوامل نامبرده قادر است ترکیبات آلی و مورد نیاز را فراهم کند، بدون آنکه سطح PH را تغییر دهد یا عامل بیماری‌های باکتریایی و قارچی باشد، به عنوان یک قارچ‌‌کش زیستی عمل می‌کند.
قارچ‌کش‌بیولوژیک یا همان قارچ‌کش‌های زیستی یکی از مواد اصلی برای کشاورزی امروز هستند تا بدون آسیب به خاک و مواد سازنده از گیاهان و رشد آن‌ها در برابر انواع آفات محافظت کنند.
در ضمن سطح مواد آلی خاک را آسیب نمی‌زند بلکه موجب افزایش مواد معدنی می‌شود

ترکیبات کود فیدیدنگ چیست

شاید برای رسیدن به پاسخ این سوال که کود فیدینگ چیست، با ساختار و ترکیبات این کود آشنا شوید. در ادامه به مواد مهم و تاثیرگذار موجود در کود فیدینگ می‌پردازیم.

نیتروژن در کود فیدینگ

کلروفیل یکی از اجزای سازنده بخش سبزینگی گیاه است. بخش نامبرده محل اساسی و تجمع مواد مغذی جهت رشد و کیفیت گیاه است.
اما برای رشد کلروفیل نیاز به نیتروزن فراوانی است، یعنی هر چقدر میزان آن متناسب با رشد گیاه باشد با کیفیت بالای رشد مواجه خواهیم شد.
کود فیدینگ با دارا بودن منبع نیتروژن نقش موثری در سبزینگی گیاهان و درختان خواهد داشت.

کود فیدینگ چیست - قارچ کش بیولوژیک پروبیوتیک - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

کلسیم موجود در کود فیدینگ

کود فیدینگ چیست که با دارا بودن میزان کلسیم فرایند فتوسنتز را در کلروپلاست گیاه چند برابر می‌کند. فتوسنتز یک فرایند از نوع زیست شیمیایی است . در این فرایند نور خورشید توسط کلروفیل‌ها به دام می‌افتد و به دی اکسید کربن، آب و نور تبدیل می‌شود و به کلروپلاست‌ها فرستاده می‌شود.
در این تبدیل آنزیم‌ها نقش مهمی دارند که کلسیم قادر است مولکول‌های سازنده آنزیم‌ها را تقویت کند و در نهایت چرخه فتوسنتز با قدرت بیشتری انجام شود پس رشد گیاه چند برابر خواهد شد.

 

آهن در کود فیدینگ

کود فیدینگ چیست؟ کودی که دارای میزان بالایی از آهن است و این آهن در رشد کلروفیل‌ها و ساختار کلروپلاست نقش مهمی دارد.
وقتی این اجزای گیاه با رشد مناسبی همراه شوند پس تولید سبزینگی و فرایند فتوسنتز هم با کیفیت برتری همراه خواهد شد و در نهایت رشد گیاه و ترکیبات معدنی خاک افزایش خواهد یافت.

 

برای رشد بهتر گیاهان و خداحافظی با آفات همین الان کود بیولوژیک را سفارش دهید

کود فیدنگ چیست : انواع کود فیدینگ

کود فیدنگ انواع و اقسام گوناگونی دارد و بر اساس نیاز می‌توان یکی از آن‌ها را تهیه کرد که در ادامه به برخی از انواع آن اشاره خواهیم کرد:
• کود فیدینگ جهت گلدهی کوتاه مدت
• کود فیدینگ جهت گلدهی بلند مدت
• کود مختص رشد
• کود مختص رشد و گلدهی از نوع هیبرید
• کود بوستر

 

کود فیدینگ چیست : مزایا

اینکه کود فیدینگ چیست؟ چه مزایای دارد؟
کود فیدینگ یک آفت کش بیولوژیک BT است. که بدون اینکه بر مواد مغذی خاک، انسان یا محیط زیست آسیبی برساند، از خاک محافظت می‌کند و بیشتر هزینه‌های مربوطه را کاهش می‌دهد.
از مزایای آن می‌توان به درجه اهمیت آن پی برد که برخی از مزایای این کود عبارتند از :
• افزایش میزان نفوذ‌پذیر آب در خاک
• بالا بردن میزان نگهداری آب در خاک
• منبع قابل توجهی از موادی چون ازت، فسفر و دیگر ریز مغذی‌ها
• بالا بردن مقاومت خاک به میزان شوری و افزایش PH
• بالا بردن میزان جذب مواد معدنی در خاک
• بالا بردن کیفیت رشد و توسعه ریشه
• منبع عظیمی از بتائین گلاسین

کود فیدینگ چیست

نحوه استفاده از کود فیدینگ

معمولا بر روی پاکت بسته بندی مقدار استفاده مناسب آن جهت ترکیب با آب قید شده است اما برای گرفتن نتیجه باکیفیت‌تر باید نسبت به سن درخت و گیاه خود آگاهی داشته باشید تا از مقدار مصرف ضروری کود مطلع شوید.
اگر کود کودینگ به صورت دانه‌ای می‌باشد، به همان صورت اطراف درختان و گیاه بپاشید و حتی الامکان به اندازه ۳۰ الی ۳۵ سانتی‌متر از تنه درخت فاصله داشته باشد که تنه درخت مورد آسیب قرار نگیرد و تنها ریشه را درگیر شود.
در ضمن حین مصرف حتما از دستکش استفاده کنید.

 

قیمت کود فیدینگ

در مورد اینکه کود فیدینگ چیست، اطلاعات خلاصه شده‌ای ارائه شد که با انواع آن و نحوه تاثیر و استفاده آن آشنا شدید، متناسب با همین کارکرد و مقدار استفاده قیمت آن متفاوت است.
اگر قصد دارید کود فیدینگ را خریداری کنید، می‌توانید از سایت رویان تیسان خریدی مطمئن و به صرف داشته باشید و با قیمت‌ها در همین سایت آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *