کامل ترین کود کشاورزی

کامل ترین کود کشاورزی کدام است؟ آشنایی با کامل ترین کود

کامل ترین کود کشاورزی کودی است که سه عنصر فسفات، نیتروژن و پتاسیم را داشته باشد. زیرا این سه عنصر نقش حیاتی در رشد گیاه دارند و می توانند تمام مواد مغذی و مورد نیاز را در اختیار او قرار دهند. گیاهان و درختانی که از کامل ترین کود کشاورزی استفاده می کنند رشد سریع تری دارند و می توانند باردهی بیشتری نیز داشته باشند.

کامل ترین کود کشاورزی

کامل ترین کود کشاورزی

اگر به دنبال رشد سریع تر درختان، گیاهان، گل های آپارتمانی و … هستید باید از کامل ترین کود کشاورزی استفاده کنید. تمام گیاهان و درختان برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند تا بتوانند آن را از طریق ریشه جذب کنند. کامل ترین کود کشاورزی کودی است که این مواد را در خود داشته باشد و آن را برای جذب در اختیار گیاه قرار دهد. وجود فسفر ، پتاسیم و نیتروژن در این کودها الزامی است و به کمک آن می تواند درختانی پربارتر، گیاهانی سرسبزتر و شاداب تر داشت.
دلیل وجود نیتروژن در کود این است که نیتروژن به طور طبیعی در هوا وجود دارد اما مشکل از جایی شروع می شود که گیاهان قادر به جذب آن نمی باشند. پس مجبور هستیم آن را از طریق کود به گیاه منتقل کنیم. البته جذب نیتروژن فقط از طریق کود کامل یا NPK انجام نمی شود بلکه کود زیستی یا کود بیولوژیک نیز می تواند نیتروژن کافی را در اختیار ریشه گیاه قرار دهد.
یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده بیش از حد کود شیمیایی رخ می دهد آزاد شدن گازهای گلخانه ای می باشد. این گازها به میزان قابل ملاحظه ای سبب آلودگی منابع آب و اتمسفر کره زمین می شوند. به همین دلیل در تمام جهان شاهد فرهنگ سازی در خصوص استفاده از کود زیستی هستیم. کود شیمیایی نه تنها ذخایر آب و اتمسفر زمین را تحت تاثیر منفی قرار می دهد بلکه سلامت محصولات کشاورزی را نیز به خطر می اندازد. رواج استفاده از کود شیمیایی از هنگامی آغاز شد که جمعیت بشر روز به روز بیشتر شد و منابع غذایی کافی برای سیر کردن آن در اختیار نبود. به همین دلیل از کود شیمیایی برای رشد سریع منابع غذایی استفاده می شد.

خرید کامل ترین کود کشاورزی

کامل ترین کودی که برای رشد محصولات کشاورزی استفاده می شود NPK نام دارد. این کودها بر روی بسته بندی خود از سه عدد استفاده می کنند که نشان دهنده میزان ترکیبات آن است. این اعداد به ترتیب بیان کننده میزان نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند. توصیه می کنیم قبل از خرید کود نیاز خاک، گیاه و درخت را بسجنید. برخی از گیاهان به دلیل کمبود نیتروژن دچار مشکل می شوند. پس باید کودی را تهیه کنید که دارای نیتروژن بیشتری نسبت به فسفر و پتاس باشد. برای این کار از افراد متخصص یا مشاورین ما در مجموعه رویان تیسان کمک بگیرید. در مجموعه رویان تیسان انواع مختلف کود نظیر کود شیمیایی، کود حیوانی و کود بیولوژیک به فروش می رسد. اگر به دنبال آفت کش بیولوژیک، قارچ کش بیولوژیک یا قارچ کش زیستی هستید می توانید راهنمایی های لازم را کسب کنید.

کامل ترین کود کشاورزی

دلیل استفاده از کود شیمیایی

حتما این سوال برای شما پیش آمده که استفاده از کامل ترین کود کشاورزی چه تاثیراتی بر روی خاک و کیفیت آن دارند؟ چه عواملی باعث می شود تا رشد گیاه بیشتر و بهتر شود؟ همان طور که می دانید گیاهان برای رشد نیاز به عوامل مختلفی از جمله رطوبت، نور و مواد مغذی دارند. رطوبت و نور از طریق محیط به گیاه منتقل می شود اما اگر خاک ضعیف و غیر حاصلخیز باشد هیچ نوع مواد مغذی به گیاه نخواهد رسید. به همین دلیل تلاش می کنیم با استفاده از کودهای کشاورزی این مواد را به گیاه برسانیم تا بتواند از آن تغذیه کند.
وجود نیتروژن در کود باعث می شود تا گیاهان رنگ سبز خود را حفظ کنند و روند تولید کلروفیل در آن ها بهبود پیدا کند. نیتروژن به منظور تشکیل پروتئین بسیار لازم است. اگر یک گیاه در این زمینه کمبود داشته باشد حتما برگ های آن به زردی می گراید و در نهایت گیاه از بین می رود. پتاسیم نیز برای انجام فرآیندهای شیمیایی در گیاه نیاز است. اگر گیاه دچار کمبود پتاسیم باید برگ های آن رشد کوتاهی را تجربه خواهند کرد و زرد خواهند شد. فسفر نیز برای تقسیم سلولی و تشکیل ریشه در گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. عدم گلدهی گیاه و باردهی ضعیف درختان به دلیل کمبود فسفر است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *