گلخانه - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک

وقتی چند سال پیش این سوال را از یک تولیدکننده پرسیدم، او استدلال کرد که از آنجایی که بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی را دارد، گوجه فرنگی سودآورترین محصول اوست. وقتی به اعداد او نشستیم، او متوجه شد که هزینه‌های ورودی و نیروی کار او برای گوجه‌فرنگی بسیار بیشتر است و هر بار که یک جعبه گوجه‌فرنگی را در حراج محصول در ماه اوت می‌فروشد، ضرر می‌کند. همانطور که ما عمیق تر به امور مالی مزرعه او پرداختیم، او متوجه شد که سودآورترین محصول او از نظر سود در هر فوت مربع، توت فرنگی های خنثی روزانه اش است. پس از این جلسه کوتاه که در مورد سودآوری و امور مالی مزرعه صحبت می شد، از پرورش دهنده پرسیدم که آیا قصد انجام کار متفاوتی را دارد یا خیر، و او به من گفت که قرار است زمان بیشتری را صرف بررسی رسیدهای فروش خود کند و قرار است توت فرنگی بیشتری بکارد. در ادامه به مبحث غذای ارگانیک چیست میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

چه محصولاتی در گلخانه سود آور است؟

 در این مورد، سال ها پیش از من خواسته شد که علاوه بر وظایف باغبانی، مدیریت مالی مزرعه را نیز پوشش دهم. اگر ارائه من در مورد جدیدترین و بزرگترین حشره یا جدیدترین علف کش بود، کشاورزان به هر سخنرانی که من ارائه می کردم، جمع میشدند. متأسفانه، وقتی در مورد مسائل مدیریت مالی مزرعه صحبت می‌کردم، اتاق جلسه معمولاً خالی بود به جز فردی که به دنبال مکانی آرام برای نوشیدن قهوه یا خوردن یک دونات بود. تجزیه و تحلیل مالی مزرعه سرگرم کننده نیست و گذراندن وقت برای بررسی سوابق مالی در زمستان در “فهرست کارهای” اکثر کشاورزان نیست.

مسائل مربوط به زنجیره تامین و تورم، عدم اطمینان زیادی را در بسیاری از مزارع ایجاد کرده است. وقتی بهار گذشته از گلخانه‌داران پرسیده شد که آیا می‌خواهید قیمت‌ها را افزایش دهید، بسیاری پاسخ دادند که به خاطر ترس از دست دادن مشتریان نبوده‌اند. در برخی موارد، هزینه‌های نهاده‌های گلخانه‌ای تا ۳۰ درصد یا بیشتر افزایش یافت، با این حال بسیاری از تولیدکنندگان قصد داشتند قیمت‌های خرده‌فروشی خود را در سطح ۲۰۲۱ متوقف کنند. در حالی که این ممکن است یک اقدام شریف باشد، اما یک استراتژی تجاری فاجعه بار است که ممکن است در طول زمان منجر به ورشکستگی شود.

سبزی‌کاران به ندرت این تجمل را دارند که قیمت‌ها را افزایش دهند تا هزینه‌های نهاده‌ای را پوشش دهند و اغلب به خودی خود تحت سلطه بازار هستند. در حالی که قیمت‌ها اغلب توسط بازار تعیین می‌شود، تولیدکنندگان می‌توانند به دنبال پنجره‌هایی باشند که در آن قیمت‌گذاری برای محصولات خاص در سطح بالاتری است. پرورش دهندگان با دسترسی به رایانه می توانند برای پایین آوردن داده های هفتگی برای سال جاری و حتی سال های گذشته برای ردیابی داده های عرضه و قیمت تقریباً برای هر محصول سبزی یا میوه کوچک. اگر کالایی مانند گوجه‌فرنگی رسیده را انتخاب کنید و داده‌های بازار پایانه ۲۰۲۲ را مرور کنید، متوجه می‌شوید که گوجه‌فرنگی رسیده در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ برای یک کارتن شل در بالتیمور، MD، قیمت بالاتری داشت. از همان گوجه‌فرنگی‌هایی که در در همان بازار پایانه فروخته شد. اگر یک تولیدکننده بتواند با استفاده از یک تونل مرتفع از تمدید فصل استفاده کند، اگر بازار اوایل اکتبر را هدف قرار دهد، یک تولیدکننده می تواند بازدهی بالاتری در هر فوت مربع برای محصول گوجه فرنگی خود داشته باشد.

حتی با سبزی‌هایی مانند کلم پیچ، می‌توان داده‌هایی را از این گزارش‌های بازار جمع‌آوری کرد که می‌تواند برای پرورش‌دهنده کاملاً روشن‌کننده باشد. قیمت کلم پیچ در بیشتر فصل رشد ثابت باقی می ماند، اما پنجره های بازاری وجود دارد که در آن کلم پیچ در هر کارتن بیشتر از سایر زمان های سال فروخته می شود، و پرورش دهندگان می توانند از پوشش های ردیف و/یا تونل های بلند برای افزایش فصل رشد استفاده کنند. بازده بالاتری را در هر کارتن دریافت کنید. در نگاهی به گزارش‌های بازار ، توجه به این نکته نیز جالب بود که کلم پیچ لاسیناتو یا نوع توسکانی به طور مداوم با قیمت بالاتری نسبت به کلم پیچ معمولی در بازار پایانه بالتیمور برای کارتن‌هایی با اندازه مشابه به فروش می‌رسید. قیمت کلم پیچ ارگانیک در بازار پایانه بالتیمور ۲ برابر قیمت کلم پیچ غیرارگانیک یا معمولی است.

کشت هر محصول در خلاء می تواند نتایج فاجعه باری به همراه داشته باشد و کپی کردن کارهایی که همسایه شما در مزرعه خود انجام می دهد ممکن است به همان اندازه فاجعه آمیز باشد. کشاورزان باید هر زمستان برنامه کشت خود را بازنگری کنند و برای هر محصول کشت شده بودجه سازمانی تهیه کنند. قیمت سربه سر خود را برای هر کالا تعیین کنید و آن را با قیمتی که در سال گذشته برای آن کالا پرداخت شده‌اید مقایسه کنید. اگر در سال گذشته هر بار که آن کالا را فروختید سود کسب کردید، باید آن سبزی را در ترکیب محصول خود نگه دارید. محصولاتی که به طور مداوم در طول فصل رشد گذشته ضرر کرده اند باید از برنامه کشت سال آینده حذف شوند و با محصولات دیگری که سودآورتر به نظر می رسند جایگزین شوند.

گاهی اوقات، اگر محل بازاریابی محصول را تغییر دهید، یک محصول می تواند سودآور باشد. یکی از تولیدکنندگانی که چندین سال پیش با او کار کردم، از فروش گوجه‌فرنگی‌هایش از طریق تعاونی انصراف داد و تصمیم گرفت از یک دلال برای بازاریابی آنها در یک منطقه شهری تر استفاده کند. این تغییر جزئی در رویکرد او به فروش و بازاریابی تفاوت قابل توجهی در نتیجه او ایجاد کرد. بنابراین، در برخی موارد، سودآوری شما به مکانی که محصول را بازاریابی/فروش می‌کنید بستگی دارد و نه دقیقاً به خود کالا.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *