مشکلات رایج گلخانه و راه حل آنها - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک -

در ادامه به مبحث مشکلات رایج گلخانه و راه حل آنها میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مشکلات رایج گلخانه و راه حل آنها

بسیاری از چیزها می توانند در یک عملیات کشت به طرز وحشتناکی اشتباه پیش بروند. با توجه به متغیرهای متعدد، یک پرورش دهنده باید پیش بینی مواجهه با بسیاری از مشکلات روزمره، و همچنین رویدادها و شگفتی های غیرمنتظره را داشته باشد. یک پرورش دهنده باید بتواند نه تنها مشکلات را پیش بینی کند، بلکه بتواند به سرعت یک مشکل را عیب یابی/تشخیص دهد تا قبل از تبدیل شدن به یک مسئله بزرگ، آن را به درستی حل کند.

چه در حال عیب یابی مشکلات باشید و چه صرفاً به طور مناسب پیشگیرانه عمل می کنید، در اینجا مسائل رایجی که ممکن است در گلخانه با آنها مواجه شوید و نکاتی در مورد چگونگی حل آنها آورده شده است.

عیب یابی مشکلات رایج گلخانه

یکی از مزایای بسیاری که گلخانه ارائه می دهد این است که هم از نور اضافی و هم از نور طبیعی خورشید (در صورت وجود) استفاده می کند. بسیاری از محصولات با ارزش بالا، از گل های زینتی گرفته تا گوجه فرنگی، به همین دلیل به صورت تجاری در گلخانه ها تولید می شوند. تولید گلخانه ای همچنین امکان چرخه های زراعی متعدد در سال را فراهم می کند، مشابه تولید داخل خانه.

اما، مانند هر محیط کنترل شده، مناطق مشکل ساز بالقوه در گلخانه ها وجود دارد که باید نظارت شود و به طور فعال مورد توجه قرار گیرد. از دست دادن کنترل محیط شما می تواند منجر به سردردهای کشت شود که از جریان هوا ضعیف گرفته تا دمای شدید و همچنین فرصت هایی برای بیماری هایی مانند ویروس های منتقله از آب مانند Pythium ایجاد می شود.

مشکل رایج شماره ۱: فیلتر هوا

به طور معمول، گلخانه ها محیط های مهر و موم شده (مانند تأسیسات هیبریدی با سقف های شیشه ای) نیستند، بلکه محیط های فشار مثبت هوا / فشار مثبت هستند. این بدان معنی است که آنها باید به قابلیت فیلتراسیون و استریل کردن هوا هم در هوای ورودی و هم در هوای تخلیه شده مجهز باشند. هوای ورودی برای جلوگیری از آفات و بیماری ها فیلتر و استریل می شود. یک سیستم تهویه مناسب همچنین به پرورش دهنده اجازه می دهد تا کمبود فشار بخار (VPD) را تا حدی کنترل کند.

مشکل رایجی که می تواند در این سیستم ها ایجاد شود گرفتگی فیلترهای هوا است که جریان هوا را کاهش می دهد. اپراتورهای گلخانه می توانند از سنسورهای سرعت باد برای تعیین کاهش جریان هوا استفاده کنند. خوشبختانه، سیستم‌های تهویه خودکار بزرگتر اغلب با حسگرهایی عرضه می‌شوند که زمان تعویض فیلترها را به کشاورزان هشدار می‌دهند. گفته می شود، فیلترهای هوا باید به صورت دوره ای بازرسی شوند و در صورت لزوم تعویض شوند. مکان عملیات تعیین می کند که فیلترها چند وقت یکبار باید تعویض شوند – فقط به توصیه های سازنده در مورد زمان تعویض فیلترها تکیه نکنید زیرا هر موقعیت متفاوت است.

مشکل رایج شماره ۲: نوسانات دمای گلخانه

تابستان سال ۲۰۲۰ دمای بی سابقه ای را به تمام کالیفرنیا، از جمله مناطق جنوبی و شمالی، رساند. در جنوب کالیفرنیا، دره مرگ به ۱۳۰ درجه رسید که گرم ترین دمای ثبت شده در نزدیک به ۹۰ سال گذشته است. در سایر نقاط ایالت، دمای تابشی (که به عنوان افزایش خالص گرمای تابشی یا اتلاف گرما تعریف می‌شود و با دمای محیط متفاوت است)، که توسط آتش‌سوزی‌های جنگلی و دود تقویت می‌شود، در سپتامبر به ۱۲۰ درجه رسید.

با چنین دمای محیطی شدید، یکی از راه‌حل‌های ممکن که نیازی به افزایش ظرفیت تهویه مطبوع ندارد، استفاده از پارچه‌های سایه‌دار یا سفیدکننده گلخانه‌ای برای کنترل شرایط محیطی بیش از حد گرم، هم دمای محیط و هم دمای تابش است.

وایت واش شامل پوشاندن شیشه گلخانه با یک یا چند لایه رنگ سفید غیر دائمی و قابل شستشو است. عملیات‌هایی که از ماشین‌های شیشه‌شوی خودکار استفاده می‌کنند می‌توانند آن سیستم‌ها را به جای محلول تمیزکننده با سفید کردن پر کنند. برخی از عملیات‌های مقیاس بزرگ‌تر نیز می‌توانند با هلیکوپتر سفیدکاری را اعمال کنند.

در حالی که هدف سفید کردن کاهش دمای تابش است، همچنین بر میزان نور تشعشع فعال فتوسنتزی (PAR) که به محصول می رسد نیز تأثیر می گذارد. اگر سطح نور از سطح هدف پایین‌تر رفت، رنگ را بشویید و لایه‌های کمتر یا مخلوط رنگ رقیق‌تری را اعمال کنید. در نهایت، تولیدکنندگان هنگام تعیین میزان نور و گرمای تابشی که می‌خواهند از گلخانه خارج کنند، باید خطرات قرار گرفتن در معرض گرما را در مقابل از دست دادن نور بسنجند.

در آب و هوای سردتر، سیستم گرمایش ضروری است. یک سیستم گرمایشی ناکارآمد می تواند در بهترین حالت گران و در بدترین حالت خطرناک باشد. اگر پرورش دهندگان در گلخانه نقاط سردی را تجربه می کنند یا به طور کلی دماهای پایین تر را تجربه می کنند، و بازرسی هایی برای نشتی و شکاف هایی که هوای سرد ممکن است در آن نفوذ کند انجام شده باشد، ممکن است سیستم گرمایشی مقصر باشد. اوایل بهار بهترین زمان برای بازرسی کامل و تعمیر سیستم های گرمایشی است. تمام تجهیزات گرمایشی و ترموستات ها باید قبل از استفاده در فصل زمستان سرویس و بازرسی شوند – بهتر است از بروز مشکل در پاییز جلوگیری کنید تا اینکه در فصل زمستان به مشکلی پاسخ دهید.

مشکل رایج شماره ۳: سیستم های آبیاری و کود دهی

پس از برداشت و در بین چرخه های زراعی زمان مناسبی برای عیب یابی و تعمیر/تعویض تمام تجهیزات آبیاری یا کود دهی فرسوده، خراب یا معیوب است.

سرعت جریان را اندازه گیری کنید تا مشخص شود که آیا یک سیستم کود دهی به درستی کار می کند یا خیر. در حالت ایده‌آل، تولیدکنندگان دارای یک خط مبنا خواهند بود که برای اولین بار پس از نصب سیستم اندازه‌گیری شده و با آن مقایسه می‌شود. کاهش جریان می تواند نشانه گرفتگی فیلتر، قطره چکان یا دوز متر باشد. پژمردگی گیاهان نشانه آشکاری از مشکل آبیاری بالقوه است. با این حال، برای سیستم های آبیاری خودکار، یک کامپیوتر باید قبل از اینکه در گیاهان قابل توجه باشد، به کشاورزان بگوید که مشکلی وجود دارد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *