طریقه استفاده از قارچ کش

آموزش طریقه استفاده از قارچ کش ها

طریقه استفاده از قارچ کش چگونه است ؟ قطعا شما با این صحنه مواجه شده اید؛ گیاه شما دچار قارچ و کپک شده است و بیمار است. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد ، چیست؟ آن را دور بیاندازید؟! گیاهان آپارتمانی و زینتی در حال حاضر بیشتر از چیزی که انتظار دارید با ارزش و گران قیمت هستند پس بهتر است فکری برای درمان و اصلاح داشته باشید. در این مقاله قصد داریم طریقه استفاده از قارچ کش و زمان استفاده آن را در مورد گیاهان آپارتمانی و زینتی برای شما به طور کامل شرح دهیم. در حال حاضر کشور اروپا به عنوان بزرگ ترین بازار در حوزه قارچ کش ها در حال فعالیت است.

طریقه استفاده از قارچ کش

طریقه استفاده از قارچ کش ها

طریقه استفاده از قارچ کش ها به چند عامل مهم بستگی دارد : نوع قارچ کش ، نوع استفاده و زمان استفاده. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع ضدقارچ ها می بایست مقاله مربوطه که در وب سایت مان موجود است را مطالعه کنید. به طور خلاصه می توان گفت ، برای رفع یا پیشگیری هر نوع بیماری باید از قارچ کش مناسب آن استفاده کنیم و این که باور داشته باشیم یک نوع قارچ کش می تواند همه انواع قارچ ها را از بین ببرد یا از شروع و تکثیر آنها جلوگیری کند ، تفکری غلط است. زیرا قارچ کش ها نقش پیشگیرنده دارند و نه درمان کننده و برای جلوگیری از بیماری های قارچی استفاده می شود.

طریقه استفاده از قارچ کش ها برای گیاهان

معمولا نحوه استفاده از قارچ کش ها روی بسته بندی آنها درج شده است. اما نکات زیر میتوانند به شما در استفاده از این ابزار کمک کند.
– دو یا سه درصد از محلول می بایست پودر باشد و مابقی آب.
– نباید زمان زیادی بین درست کردن محلول و استفاده آن ایجاد شود ، بلافاصله بعد از درست کردن محلول استفاده کنید و پس از سم پاشی باقی را دور بریزید.
– در دوران رشد ، می توانید هر ۵ تا ۷ روز از این ماده برای درمان گیاهتان استفاده کنید.
– توصیه می شود در حمام سم پاشی را انجام دهید و این کار را تا حدی ادامه دهید که قارچ کش از گیاه چکه کند و گیاه کاملا آغشته شود.
– سعی کنید تمام قسمت های گیاه به قارچ کش آغشته شود ، مخصوصا قسمت های پشت برگ ها که به ساقه وصل شده است.
– هنگام سم پاشی باید اسپری را تکان دهید تا پودر ته نشین نشوند.
– نباید اسپری قارچ کش در دسترس کودکان قرار بگیرند و ضمنا باید در مکانی خشک نگه داری شود.

 

طریقه استفاده از قارچ کش

زمان های استفاده از قارچ کش

بسیار مهم است که در چه زمانی از قارچ کش استفاده کنید پس نکات زیر را در نظر داشته باشید. در حال حاضر انواع قارچ کش بیولوژیک و آفت کش بیولوژیک در بازار موجود است. توصیه می کنیم برای حفظ شادابی و همچنین جلوگیری از آسیب های محیط زیستی اقدام به استفاده از قارچ کش زیستی یا بیولوژیک کنید. این نوع از قارچ کش ها به صورت طبیعی ساخته می شوند و بکارگیری از آن ها توصیه می شود. متاسفانه قارچ کش های شیمیایی عوارض جبران ناپذیری دارند.
– نباید در زمان گل دهی یا در زمان رشد گیاهان ، از قارچ کش ها استفاده کنیم. زیرا باعث از بین رفتن گل خواهد شد.
– نباید زیر نور خورشید سم پاشی را انجام دهیم زیرا ممکن است که گیاه بسوزد. انجام این کار در عصر نیز فایده ندارد. بهترین زمان برای طریقه استفاده از قارچ کش ها صبح است. توصیه می شود در هوای خنک آن را انجام دهید.
– در صورتی که گیاه شما در فضای باز است و آپارتمانی نیست ، بهترین ساعت استفاده از ضدقارچ ها ۳ تا ۸ صبح می باشد زیرا در این زمان باتوجه به کم تر بودن سرعت باد ، سم پخش نمی شود. پخش شدن سم در هوا می تواند برای سلامت اطرافیان مضر باشد.
– بهتر است از سم قارچ کش ها برای پیشگیری استفاده کنید زیرا در بعضی موارد گیاه به قدری بیمار و آلوده می شود که دیگر نمی شود نجاتش داد! به عبارتی دیگر می توان گفت که مهم ترین نقش انواع قارچ کش و آفت کش بیولوژیک ، درمانی است نه پیشگیرانه ! همچنین برای حاصلخیزی و رشد بیشتر از کود زیستی و یا کود بیولوژیک هم استفاده می شود.

 

برای رشد بهتر گیاهان و خداحافظی با قارچ ها همین الان قارچ کش زیستی را سفارش دهید

دلیل استفاده از قارچ کش ها چیست ؟

– واقعیت این است که قارچ کش ها به عنوان بهترین ابزار برای امنیت غذایی محسوب می شوند. زیرا علاوه بر گیاهان می توان از آن ها در سلامت میوه ها و محصولات کشاورزی نیز بهره برد. پیش بینی می شود با توجه به منسوخ شدن قارچ کش های شیمیایی ، استفاده از انواع قارچ کش بیولوژیک رواج پیدا کند.
– در کشاورزی معمولا از قارچ کش ها برای جلوگیری از بروز بیماری در میوه و سبزیجات استفاده می شود. این نوع از سموم ۳۵ % از کل سهم بازار آفت کش ها را به خود اختصاص داده است. اگر بخواهیم این موضوع را از منظر جغرافیایی بررسی کنیم باید بگوییم که اروپا به عنوان یک بازار بزرگ در استفاده از قارچ کش ها در حال فعالیت است و برای محصولاتی از جمله گندم ، میوه و انگور از آن استفاده می کند.
– جالب است بدانید که در حال حاضر بازار قارچ کش ها و سموم مربوط به کشاورزی بسیار داغ است و قیمت آن نیز بر اساس نوع آن تعیین می شود. طبیعتا قارچ کش های بسیار قوی دارای قیمتی بالاتر هستند.

طریقه استفاده از قارچ کش

جمع بندی در مورد طریقه استفاده از قارچ کش

باید نسبت به گیاهی که دارید تحقیق کنید. بیماری و قارچ هایی ممکن است گیاه تان را درگیر کند،شناسایی کنید و اگر قارچ کشی برای جلوگیری از درگیر شدن گیاه تان موجود است ، تهیه و استفاده کنید. در صورتی که گیاه تان بیمار شده است ، حتما همین پروسه در مورد شناسایی قارچ و قارچ کش را طی کنید، طریقه استفاده از آن قارچ کش را مطالعه کنید و گیاه خود را پاکسازی کنید. همواره سعی داشته باشید که گیاه خود را از بیماری مصون بدارید و در صورت بیماری ، کار های لازم را انجام دهید ، زیرا هم موجودی جاندار را نجات داده اید و هم از ضرر اقتصادی جلوگیری کرده اید.

 

۲.۷/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *