طراحی و ساخت گلخانه - قارچ کش زیستی - کود زیستی - کود ارگانیک - کشاورزی ارگانیک

طراحی و ساخت گلخانه به مجموعه برنامه ریزی هایی گفته می شود که برای ساخت سازه گلخانه باید اجرا شود تا پروژه به پایان برسد و بتوان از آن بهره برداری کرد. ساخت گلخانه یک پروسه زمان بر و هزینه بر است. بسته به نوع گلخانه ای که در نظر دارید بسازید، هزینه ها و نوع مدل سازه می تواند متفاوت باشد. برنامه ریزی دقیق، انتخاب مکان مناسب برای ساخت و احداث گلخانه، طرح و نقشه ساخت سازه، انتخاب نوع گلخانه و بررسی های محیطی، نمونه ای از مهم ترین مقدماتی است که باید برای انجام این پروژه از صفر تا صد اجرا شود. بهترین شرکت های سازنده انواع گلخانه به تمام این موارد آشنا هستند. اگر طراحی و ساخت گلخانه را توسط شرکت های با تجربه دنبال کنید قطعاً بهترین نتیجه را خواهید گرفت. این موضوع نیز اهمیت دارد که هدف شما از ساخت گلخانه، پرورش کدام یک از محصولات گلخانه ای است. در ادامه به مبحث طراحی و ساخت گلخانه می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

سرمایه لازم برای احداث گلخانه

سرمایه لازم برای احداث گلخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه سازه مورد نظر شما چه ابعاد و اندازه ای دارد و قرار است در چه موقعیت مکانی، گلخانه را بسازید، همچنین شرایط آب و هوایی منطقه بر هزینه های ساخت گلخانه تأثیرگذار هستند. انتخاب نوع محصولات گلخانه ای بر هزینه ساخت این سازه ها مؤثر است. شاید لازم باشد نوع و مدل سازه را بر اساس نوع محصولی که پرورش می دهید، به طور کامل از پایه طراحی کرد. این مسائل باعث می شود هزینه ها متغیر باشند. تعداد گلخانه، ظرفیت گلخانه برای کاشت محصولات مختلف، نحوه کاشت و نگهداری محصولات، تجهیزات داخل گلخانه و بسیاری موارد دیگر، همه در هزینه های ساخت گلخانه تأثیر دارند. با نظر به همه اینها باید سرمایه لازم را فراهم کنید. بهترین کار این است که با شرکت های سازنده با تجربه مشورت کنید تا سرمایه شما هدر نرود.

اصول طراحی گلخانه

اصول طراحی گلخانه به دستور العمل ها، قوانین و برنامه ریزی هایی گفته می شود که در این صنعت به طور منحصر به فرد تعریف شده اند. طراحی و ساخت گلخانه بر اساس همین استانداردها بنا نهاده می شود. در ابتدا لازم است که بودجه یا سرمایه لازم را برای ساخت گلخانه تعیین کنید. این هزینه ها به نوع کشت محصولات گلخانه ای، نوع محصولات، ظرفیت گلخانه، تعداد نیروی کار، موقعیت زمین گلخانه و سود جانبی یا سود خالص گلخانه، بستگی دارد. عوامل دیگری هم در این برنامه ریزی نقش دارند که در جلسات طراحی و ساخت گلخانه بین مشتری و کارفرما مطرح می شوند. تعیین هدف از ساخت گلخانه، یکی از مهم ترین اصول ساخت گلخانه است. بررسی مسیر دسترسی به گلخانه، تأسیسات در گلخانه، فضای قابل کشت و خرید تجهیزات کنترل کننده محیط گلخانه، همه در اصول طراحی گلخانه مطرح می شوند.

انواع پوشش گلخانه

انواع پوشش گلخانه به کاور یا پوشش های محافظ گفته می شود که باید بر روی سازه اصلی گلخانه نصب شود تا فضای بیرون را از محیط داخلی جدا کند. به واسطه بهترین پوشش برای گلخانه می توانید به راحتی محیط داخل گلخانه را برای رشد بهتر گیاهان کنترل کنید. این پوشش ها باید از جنس مواد مقاوم باشند و در برابر شرایط محیطی بیرون، تغییرات دمایی، وزش باد، باران و برق، سرما و گرما و نفوذ جانوران، پایداری و ثبات خود را حفظ کنند. بهترین انواع پوشش برای گلخانه از موادی نظیر پلی کربنات، شیشه، پلی اتیلن، روکش پلی اتیلن تک لایه، فایبرگلاس و یا ورق های اکریلیک تهیه می شوند. هر کدام از این پوشش ها ویژگی های خاص خود را دارند و برای نصب در مکان های خاصی پیشنهاد می شوند.

اسکلت گلخانه

اسکلت گلخانه به سازه اصلی و چهارچوب اصلی گفته می شود که پایه و بنای گلخانه را بنا می کند. اگر به یک گلخانه ساخته شده نگاه کنید، در واقع همان پروفیل های فلزی، اسکلت گلخانه نام دارند. برای طراحی و ساخت اسکلت گلخانه باید یک سری نکات را در نظر گرفت. همچنین این سازه باید یک سری ویژگی هایی نیز داشته باشد. اسکلت باید سبک باشد و در همین راستا، دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد. متریال که برای ساخت اسکلت گلخانه انتخاب می شوند باید قیمت مناسبی داشته باشد و بتوان با حداقل تجهیزات و نیروی انسانی، آنها را متصل کرد. این کار به صرفه جویی در هزینه ها بسیار کمک می کند. اتصالات برای سازه گلخانه معمولاً پیچ و مهره ای است و به ندرت از اتصالات جوشکاری استفاده می شود. جوشکاری می تواند اسکلت گلخانه را در معرض زنگ زدگی و خوردگی و در نهایت، تخریب قرار دهد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *