سم قارچکش بیولوژیک - کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کپک پودری موجود در گل رز را می توان با کاربردهای برگی قارچ کش باسیلوس سوبتیلیس مدیریت کرد. این بیو قارچ کش های مبتنی بر میکروبی تمرکز این مقاله هستند. قارچ‌کش‌های زیستی می‌توانند انواع مختلفی از قارچ‌ها و کپک‌های آب را کنترل کنند، اگرچه هر ماده فعال جداگانه تنها پاتوژن‌های خاصی را کنترل می‌کند. برخی نیز بیماری های باکتریایی را کنترل می کنند. تقریباً همه موجودات مورد استفاده در قارچ کش های زیستی در بازار امروزه به طور طبیعی در خاک یا سطوح گیاهی یافت می شوند و اکثر آنها برای استفاده در تولیدات ارگانیک تایید شده اند. در ادامه به مبحث سم قارچکش بیولوژیک میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

سم قارچکش بیولوژیک

پیشرفت‌ها در فناوری تخمیر امکان تولید انبوه میکروب‌های بسیار تخصصی را فراهم کرده است که قبلاً فقط می‌توانستند در دسته‌های کوچک روی بسترهای بسیار خاص، مانند ریشه‌های آلوده به پاتوژن‌ها، رشد کنند. تقاضای مصرف کننده برای آفت کش های قابل تایید ارگانیک و افزایش فشار نظارتی بر آفت کش های مصنوعی قدیمی تر، به ویژه در اروپا، باعث شده است.

لکه سیاه روی گل رز را نیز می توان با استفاده از محلول پاشی Bacillus subtilis کنترل کرد.

افزایش علاقه تجاری به تولید موجودات زنده ای که می توانند پاتوژن ها را سرکوب یا از بین ببرند، افزایش داد. به این دلایل و همچنین از آنجایی که قارچ‌کش‌های زیستی محصولات طبیعی عموماً تأثیرات منفی کمی بر سلامت و محیط‌زیست دارند، تعداد موجود احتمالاً افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که قارچ کش های میکروبی حاوی ارگانیسم های زنده هستند، نحوه عملکرد آنها با قارچ کش های مصنوعی متفاوت است.

بعضی از این مکانیسم ها عبارتند از:

  • رقابت : عامل کنترل زیستی در جمع آوری مواد مغذی مهم یا فضا موثرتر از پاتوژن است و بنابراین باید قبل از شروع بیماری در محل قرار گیرد.
  • آنتی بیوز : عامل کنترل زیستی یک ترکیب شیمیایی از نوعی (آنتی بیوتیک یا سم) تولید می کند که علیه پاتوژن عمل می کند.
  • شکار یا انگلی : عامل کنترل زیستی مستقیماً به پاتوژن حمله می کند.
  • القای مقاومت گیاه میزبان : عامل کنترل زیستی واکنش دفاعی را در گیاه میزبان ایجاد می کند که توانایی پاتوژن را برای حمله به گیاه محدود می کند.

بیشتر قارچ کش های زیستی از یک یا چند مکانیسم فوق برای هدف قرار دادن تنها یک یا چند آفت خاص استفاده می کنند. به این ترتیب، اپلیکاتورها باید هم برچسب را بخوانند و هم مشکل را به دقت تشخیص دهند تا مطمئن شوند که محصول موثر خواهد بود. قارچ کش های زیستی زمانی که به صورت پیشگیرانه استفاده شوند بهترین عملکرد را دارند. استفاده از گیاه پس از آلوده شدن گیاه شانس کمی برای تغییر قابل توجه سیر بیماری برای آن گیاه دارد، اگرچه ممکن است توانایی پاتوژن را برای انتقال از آن گیاه به گیاهان دیگر کاهش دهد، به خصوص اگر پاتوژن مجبور باشد در خاک حرکت کند. برای انجام این کار. بنابراین، استفاده از قارچ‌کش‌های زیستی احتمالاً گیاه آلوده را درمان نمی‌کند. اما ممکن است از سایر گیاهان مجاور در مزرعه محافظت کند.

قارچ کش های زیستی

حاوی استرپتومایسس یا تریکودرما را می توان برای جلوگیری از عفونت گیاهان با پاتوژن های پوسیدگی ریشه یا بذر مانند پیتیوم استفاده کرد.

اگرچه آزمایش‌های مستقل توسط محققان دانشگاه و سایرین، برخی ادعاهای سازنده برای این محصولات را تأیید کرده است، داده‌های اثربخشی بسیاری از محصولات دیگر در برابر عوامل بیماری‌زا در گیاهان زینتی در دسترس نیست. به عنوان مثال، از اوایل سال ۲۰۱۴، آزمایش‌های مستقل کارآیی میدانی مناسبی را از هر گونه قارچ‌کش زیستی برای استفاده در مناظر یا کشاورزی در برابر پوسیدگی ریشه آرمیلاریا (که در غیر این صورت به عنوان پوسیدگی ریشه بلوط شناخته می‌شود) نشان نداده است. با این حال، تعدادی از بیولوژیک ها برای کنترل پیتیوم ، فیتوفتورا ، ورتیسیلیوم موثر هستند.و سایر پاتوژن ها بر روی انواع میزبان های گیاهی. با این نوع محصولات، ریشه کنی عامل بیماری زا هدف نیست و احتمالا هرگز محقق نمی شود. در عوض، قارچ‌کش‌های زیستی بر یک اصل اصلی فلسفه IPM تکیه می‌کنند: نگه داشتن سطوح آفت در زیر آستانه‌های آسیب‌رسان و استفاده از قارچ‌کش‌های زیستی (در صورت لزوم) در ترکیب با شیوه‌های فرهنگی که باعث رشد سالم گیاه می‌شوند.

قارچ کش های زیستی

قارچ کش های زیستی نمی توانند جای مراقبت های فرهنگی مناسب را بگیرند. آنها ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت یک گیاه قوی هستند، اما نمی توانند جلوی اجتناب ناپذیر را بگیرند. اگر افراهای ژاپنی مشتری شما به طور معمول غرق می شوند، اجازه می دهند پژمرده شوند، و سپس دوباره غرق می شوند، افزودن یک قارچ کش زیستی از ابتلای آنها به Phytophthora در صورت وجود در خاک جلوگیری نمی کند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *