راه اندازی گلخانه - کود کشاورزی - قارچ کش بیولوژیک - کود بیولوژیک - قارچ کش زیستی - کود زیستی

با توجه به اقتصاد کنون جامعه ما خانواده ها احتیاج به نوآوری و شغلی هستند که از درآمد خوبی برخوردار باشد یکی از پر درآمد ترین کارهای موجود در ایران را به شما معرفی می کنیم راه اندازی گلخانه یکی از شغل های پردرآمد در ایران می باشد که توجه کمتری به آن شده است. در ادامه به بررسی راه اندازی گلخانه میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

گلخانه چیست؟

گلخانه به فضایی گفته می شود که تشکیل شده از یک سازه چوبی یا آهنی است که با پوشش شفاف شیشه یا پلاستیک از فضای بیرون جدا شده. به همین دلیل فضایی برای رشد بهتره گیاهان،با توجه به کمبود آب و محافظت از گیاهان در برابر صدمات وارد شده، وجود محصول در فصل های متفاوت و… وجود دارد.

در گلخانه‌ ها رطوبت دما و نور به راحتی کنترل می‌شود این سه عامل از مهمترین عواملی می باشند که توجه به آن ها باعث جلوگیری از بیماری های گیاهی می‌شود.

مراحل راه اندازی گلخانه

در مرحله اول برای راه اندازی گلخانه باید مجوزهای مربوطه از سازمان جهاد کشاورزی گرفته  شود. برای گرفتن مجوز راه اندازی گلخانه از سازمان جهاد کشاورزی باید گلخانه شرایط و امکانات مد نظر سازمان را داشته باشد مهمترین شرایط سازمان از این قرار است :

گلخانه مورد نظر باید به سیستم های گرمایشی (مانند: سیستم شوفاژ، بخاری های منفرد ، بخاری های همرفتی، بخاری های تابشی ) و سیستم سرمایشی مناسب (شامل: سیستم های سرمایشی تابستانه و زمستانه، سیستم آبیاری تحت فشار) مجهز باشد تا بتوانیم راه اندازی گلخانه را به بهترین روش ممکن شروع نماییم.

استحکام سازه ی گلخانه باید به روشی باشد که بتواند باد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و بار ۵۰ کیلویی برق را متحمل شود. داشتن یک سند مالکیت مانند رسمی یا قول نامه ای و یا اجاره نامه ی حداقل ۶ ساله؛ مدرکی که ثابت کند آب مورد نیاز گلخانه از چاه، چشمه یا قنات تامین خواهد شد برای گرفتن مجوز الزامیست.

ساخت سازه و راه اندازی گلخانه

شناخته ترین نوع سازه برای راه اندازی گلخانه، گلخانه های سقف قوسی می باشند که در آن ها از پوشش پلی اتیلن یا همان نایلن استفاده می شود، که به راحتی و در زمان کمتر به وسیله پلی لاک به سازه ی گلخانه پیچ خواهد شد.

این گلخانه ها به علت حجم و فضای مناسبی که دارند، گردش هوا در آن ها راحت تر انجام خواهد شد در نتیجه کربن دی اکسید مورد نیاز گیاهان نیز بهتر در دسترس گیاهان قرار گرفته می شود.

احداث این گلخانه ها راحت می باشد و با هر اقلیمی سازگار است. به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند. این نوع سقف ها به دلیل شکل ظاهری که دارد با کمترین مقاومت در مقابل باد همراه می باشد. وزن این نوع گلخانه در واحد سطح به دلیل نوع پوشش پلی اتیلنی بسیار کم می باشد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *